Flere billeder med maske
Fra : Jan K?rner

Dato : 28-06-04 16:27

Hejsa

Jeg har et problem. Jeg vil gerne lave en billedkavalkade, hvor
brugeren selv kan klikke sig frem mellem forskellige billeder. Det
skal altså være et movieklip, hvor de 10-20 billeder er masket, så de
alle har samme størrelse, og så en action styrer knappen, der altså
skal bringe brugeren et billede frem pr. tryk. Hvordan gør jeg det?

mvh

Jan

Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 28-06-04 17:42

> [...]
>alle har samme størrelse, og så en action styrer knappen, der altså
>skal bringe brugeren et billede frem pr. tryk. Hvordan gør jeg det?

læg en mask på scenen i et layer og lad den maske et movieclip et et
layer derunder, som indeholder alle billeder.. giv dette movieclip
instance-navnet 'billeder'

placer nogle knapper i et tredje layer og lav actions på disse a la

_root.billeder.nextFrame();
_root.billeder.prevFrame();

Mvh
Bo Kamp Dudek