Nervøs nål.
Fra : Palle Clausen

Dato : 28-06-04 14:55

Hej gruppe,

Jeg har et lille problem med min omdrejningstæller.

Nålen noget "nervøs", og svinger konstant ca. +/-500 omdr/min.

Det er en kabeldrevet omdr.tæller, men jeg går ikke ud fra at det kan
skyldes kablet?

Kan man adskille en omdr.tæller og reparere den?

Cyklen er en Yamaha SR500, fra '78.

Pft, Palle.

Fra : Richard

Dato : 28-06-04 15:35

Palle Clausen wrote:

> Det er en kabeldrevet omdr.tæller, men jeg går ikke ud fra at det kan
> skyldes kablet?

Hvorfor ikke? Lige før det knækker opfører det sig ofte på den måde; men
er det smurt ordentligt og lagt op fri for skarpe knæk?

- jeg ville starte med at rense det og gennemsmøre det med olie iblandet
grafit, teflon eller et andet tørtsmørende medium

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
'85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken

Fra : Piwo

Dato : 29-06-04 09:43

Prøv at løsne omdrejningstælleren fra holderen, og hold den i hånden under
gasgivning.
På mange gamle hondaer sketer der det at ophænget mistede sin dæmpende
virkning og det medførte symptomer som du beskriver.

Poul