Kabel-konverter fra analog til scart ?
Fra : JN

Dato : 28-06-04 14:44

Håber gruppen her er den rigtige...

Jeg har just købt et rigtig godt ATI 9200 SE grafikkort, og på bagsiden har
den bl.a. analog (composite) udgang. Kan man købe kabler, der DIREKTE går
FRA composite TIL et fjernsyns scart-stik ???

vh
Jakob

Fra : Sune Storgaard

Dato : 28-06-04 15:23

JN mumbled his insignificant opinion in:
cbp7ai$ai4$1@news.orange.dk

> [...]
> bagsiden har den bl.a. analog (composite) udgang. Kan man købe
> kabler, der DIREKTE går FRA composite TIL et fjernsyns scart-stik ???

Ja , jeg har selv sådan et, det fulgte med et grafikkort, men kan også købes
i merlin etc ( til overpris). Men det tager ikke mange minutter med en
loddekoble at lave en selv.

Der er selvfølgelig det tilbagevendende problem med composite - S-video, som
kan give sort/hvid billeder. Du kan også få nogle scart stik, hvor er er
phonostik ind/udgange i, så skal du bare bruge et almindelig phono kabel,
men så er det jo ikke helt direkte længere..

Fra : JN

Dato : 28-06-04 18:44

> Ja , jeg har selv sådan et, det fulgte med et grafikkort, men kan også
købes
> i merlin etc ( til overpris). Men det tager ikke mange minutter med en
> loddekoble at lave en selv.

Så man kan ret let få fat i et ??

Kan du andre (og billigere) steder end Merlin (jeg bor i Århus) ??

> [...]
> phonostik ind/udgange i, så skal du bare bruge et almindelig phono kabel,
> men så er det jo ikke helt direkte længere..

Får man altid dette sort/hvid problem ??

vh
Jakob Nielsen

Fra : Lars Holm Thomsen

Dato : 28-06-04 18:51

On Mon, 28 Jun 2004 19:43:59 +0200, "JN" <jakob@putandtake.dk> wrote:

>købes
>
>Så man kan ret let få fat i et ??
>
>Kan du andre (og billigere) steder end Merlin (jeg bor i Århus) ??

Prøv Harald Nyborg

>som
>
>Får man altid dette sort/hvid problem ??

Jeg vil tro det. Køb et lille kabel (Colorfix), ca. 50 kr. + fragt hos Proshop.dk (her
kan du også købe førnævnte kabler billigere end hos Merlin.

Fra : Sune Storgaard

Dato : 28-06-04 19:49

Lars Holm Thomsen mumbled his insignificant opinion in:
lhm0e0h0vlhhkmf19tu4fa94rj6e6joact@4ax.com

Ja, de er ikke lavet af guld , og der kræves ingen special tilladelser til
at have dem :)

Prøv rundt i merlin,fona etc, du kommer nok til at give en 50'er mere for
dem der, men handler ud på nettet så kommer der jo porto mm.. så det går nok
lige op her

> Prøv Harald Nyborg

Eller http://www.aarhusradiolager.dk/ jeg kan ikke erindre jeg er gået
forgæves hos dem nogen sinde. Hvis de ikke har det færdige kabel, så koster
et scartstik en stump ledning og et phono kabel nok ikke alverden.

Var der noget i vejen for at bruge sådan en dims her?
http://www.gate2prices.dk/cables/cables-vis.asp?Kode=L000924

> Jeg vil tro det. Køb et lille kabel (Colorfix), ca. 50 kr. + fragt
> hos Proshop.dk (her kan du også købe førnævnte kabler billigere end
> hos Merlin.

Nej man får det ikke altid, det er en længere historie med hvad tv'et
forventer af signal, det har været oppe en del gange i gruppen efterhånden.

Med et TV af lidt nyere dato er det sjældent et problem, ellers hjælper det
som regel at køre det igennem en video først.

Fra : JN

Dato : 28-06-04 19:52

OK, tak for de gode svar.

vh
Jakob

Fra : JN

Dato : 28-06-04 19:55

> Var der noget i vejen for at bruge sådan en dims her?
> http://www.gate2prices.dk/cables/cables-vis.asp?Kode=L000924

Ja, jeg vil helst undgå sådanne ting (kvalitettab), og vil helst blot have
et kabel, som i den ene ende er composite, og i den anden anden er SCART.

vh
Jakob

Fra : JN

Dato : 28-06-04 20:04

Jeg er fundet en side, hvor jeg tror der ligger en masse gode kabler:

http://www.gate2prices.dk/cables/cablesvideo.asp?Soeg=Yes&Producent=Vis%20Alle

Håber, det også er noget I kan bruge.

vh
Jakob