Aubergine salat...
Fra : Rikke Nielsen

Dato : 28-06-04 12:42

HEj NG...

Jeg ønsker hurtigst muligt en opskrift på Aubergine salat... Det er en salat
med bla. creme fraise i...........

Fra : rasmus carlsen

Dato : 28-06-04 16:10

"Rikke Nielsen" <rikkenavneFJAERNDETTE@mail.dk> skrev i en meddelelse
> HEj NG...
>
> Jeg ønsker hurtigst muligt en opskrift på Aubergine salat... Det er en
salat
> med bla. creme fraise i...........

- salt auberginerne i en halv times tid og skyld dem og tør dem. På panden i
olie eller i ovnen en halv times tid (husk at smøre dem med en lille bitte
smule olie). Bland med salat efter smag og køleskab. Du kan jo lave en creme
fraiche dresseing - citron er også en mulighed. Alternativt. Læg de grillede
auberginer skivevis med tomater og hæld creme fraiche (yogurt er også godt -
især med hvidløg og augrg) over. Variation. riv en god ost ud over og giv
det lige 2 minutter ekstra i ovnen.

ras

Fra : Rikke Nielsen

Dato : 28-06-04 16:55

Hej Ras....
Det lyder skam helt fint, men den jeg har set er ikke med salat mm. Det er
nærmest en slags mouse, ligesom når du laver tun mousse med mayo og
cremefraise....... altså en dressing fyldt salat.......
Mvh. Rikke....

Fra : rasmus carlsen

Dato : 28-06-04 17:07

> [...]
> nærmest en slags mouse, ligesom når du laver tun mousse med mayo og
> cremefraise....... altså en dressing fyldt salat.......

- så flækker du auberninen på langs (stadigvæk saltet og skyllet) og smider
den i ovnen (vel omkring 175-225 grader) i en halv times tid og sås kraber
du auberninemassen ud af skallen og moser det og blander den med creme
fraiche (og så vidt jeg husker også et par andre sager). Jeg har en opskrift
et eller andet sted på sådan en omgang, men jeg ved ikke lige hvor ...

ras