Harzen
Fra : Niels Schmidt Christ~

Dato : 28-06-04 08:11

Hej,

Vi søger en god campingplads i Harzen.
Nogen der har et godt forslag ??
Gerne ved en sø med bademuligheder.

VH
Niels Christensen

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 28-06-04 10:49

"Niels Schmidt Christensen (slet ARGCD)" <nigi@ARGCDmail.dk> wrote in
message news:10884068210.197016489345163@dtext.news.tele.dk...
> Hej,
>
> Vi søger en god campingplads i Harzen.
> Nogen der har et godt forslag ??
> Gerne ved en sø med bademuligheder.

Hej Niels,

Jeg har ingen forslag i Hartzen, men må jeg forelså dig at køre det lille
ekstra stykke vej til Thürringen. Her har du også de "små bjerge" men et
pris niveau der generlt er væsentlig lavere end i Hartzen. På trods af det
lave prisniveau er området kvalitetsmæssig på højde med andre dele af
tyskland, og allerede i DDR tiden havde området et veludviklet
turisterhverv, men alligevel ser du ikke den samme masse turisme som i
Hartz.
Derudover er båden maden og øllet bedre

Peter

Fra : Niels Schmidt Christ~

Dato : 28-06-04 14:33

Peter K. Nielsen <peter.n@jubiiposten.dk> skrev:

> [...]
>lavere end i Hartzen. På trods af det
>lave prisniveau er området
>kvalitetsmæssig på højde med andre dele af

Hej Peter,
Tak for dit forslag. Det vil komme til at indgå i vores
overvejelser (især det med øllet tæller godt.
mvh
Niels

Fra : km

Dato : 28-06-04 18:01

-------------------------------------
Kan sige det samme,var der sidste år.

mvh
km

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 29-06-04 16:27

"Niels Schmidt Christensen (slet 5A81C)" <nigi@5A81Cmail.dk> wrote in
message news:10884297310.222513594800638@dtext.news.tele.dk...

> Hej Peter,
> Tak for dit forslag. Det vil komme til at indgå i vores
> overvejelser (især det med øllet tæller godt.

hvis du havner på de kanter kan jeg anbefale "Köstricher Schwartzbeer"
(fåes overalt i området) Selveste Göthe havde den som favorit øl, men der er
også en del små lokale brygerier der laver noget der ligner. Du kan oven
ikøbet selv medbringe dunke du kan få det tappet i

Peter

Fra : Kenneth T

Dato : 29-06-04 22:54

> Vi søger en god campingplads i Harzen.
> Nogen der har et godt forslag ??

http://www.harz-camp.de
Kanon campingplads, med en del danskere. Vi var der for 3år i træk i sidste
uge.
Lige i nærheden ligger et badeland, og der er også 2 fine gamle byer at
kigge på Goslar & Bad Harzburg.

-
God tur
Kenneth T

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 29-06-04 23:44

"Kenneth T" <ken_t@cool.dk> wrote in message

> http://www.harz-camp.de
> Kanon campingplads, med en del danskere.

og det er jo en rigtig god grund til at holde sig væk

enig

Peter

Fra : Kenneth T

Dato : 30-06-04 22:22

> og det er jo en rigtig god grund til at holde sig væk

Hellere en del danskere, end men masse hollændere :)

> enig

Og så er der jo naturligvis masser flot natur & fede veje (vejsving) til os
der er af sted på MC.

-
Venlig Hilsen
Kenneth T

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 01-07-04 16:10

> Hellere en del danskere, end men masse hollændere :)

> Og så er der jo naturligvis masser flot natur & fede veje (vejsving) til
os
> der er af sted på MC.

DET er der så sandelig også i Thüringen. Blev "blitzet" i en fartkontrol med
82 Kmt på CYKEL Desværre var det en automatisk ubemandet en af slagsen,
for DEN bøde vil jeg sgu godt have haft med hjem til gutterne i
Cykelklubben.

Peter

Fra : Kenneth T

Dato : 04-07-04 11:33

> [...]
slagsen,
> for DEN bøde vil jeg sgu godt have haft med hjem til gutterne i

Hehe
Det minder om forrige år, i nogle hårnålesving på vej ned fra et bjergpas i
sweiz/italien, jeg mener selv jeg kører ret friskt på min MC, men pludselig
kommer der nogle (træde)cykelryttere op på siden og skriger på tysk at jeg
skal give plads. Jeg skal lige love for at de til tider er aldeles
frygtløse, specielt med tanke på deres bremser hehe.

-
Hygge på ferien
Kenneth T

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 04-07-04 12:33

> [...]
> skal give plads. Jeg skal lige love for at de til tider er aldeles
> frygtløse, specielt med tanke på deres bremser hehe.

he he - der er jo en grund til at de i den klub jeg er medlem af, kalder mig
(vejer 100kg og ryger) for "bjergkongen" og har skillinget sammen til en
prikket trøje til mig. Det er sgutte fordi jeg kommer over bakkerne sammen
med de andre men fordi jeg ALTID kommer først ned. (det er i ørvrigt de
samme linjer der skal køres som på MC

Med hensyn til bremser, så er de faktisk ganske gode. problemt er de smalle
dæk, der umuliggør at du kan have en hældning på cyklen, der er størrer end
45 grader. Hvis den står lodret så kan du faktisk ganske hurtigt bremse den
ned.

Peter

Fra : Sten Bo

Dato : 04-07-04 18:43

Peter K. Nielsen wrote:

> Med hensyn til bremser, så er de faktisk ganske gode. problemt er de
> smalle dæk, der umuliggør at du kan have en hældning på cyklen, der
> [...]

Lodret? Så har du vel næsen i jorden bremser på ca.? fra sadlen til
klask

Ohilsen ordkl.

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 04-07-04 19:38

"Sten Bo" <skrivtilgoss@stofanet.dk> wrote in message

> Hvis den står lodret så kan du faktisk

> Lodret? Så har du vel næsen i jorden bremser på ca.? fra sadlen til
> klask

he he - ja der skulle vel have stået 9+ grader

> Ohilsen ordkl.

peter

Fra : floffy21

Dato : 01-07-04 00:57

vi tager også til Harzen, skal afsted i uge 30. har besluttet os for
harz-camp, da den ser super lækker ud, men du kan jo gå ind og lure på
hvad de ellers har at byde på i harzen, men må sige at det er den plads
med mest comfort ifølge fdm/adac

hvis man vil endnu længere ned er vi lige kommet hjem fra Bayern i
tirsdags, udemærket plads i Eging am See, så det kan også anbefales :)

God Tur
Camilla

http://www.kandu.dk/