Tak for hurtigt svar
hilsen
Niels
"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT-13> skrev i en meddelelse
news:40dfd045$0$202$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Niels wrote:
> > Hej
> > det med ståltråden omkring samleledet på en alm. kæde forstod jeg ikke,
> > nogen der kan uddybe det lidt nærmere
> >
>
> Leddene ligger li'som skiftevis udvendigt og indvendigt, uden på
> hianden, set ovenfra.
> Klipseleddet er et 'udvendigt' led, og der er derfor på bagsiden lige så
> meget luft ind til tandhjulet, som det halve af bredde-forskellen
> imellem et udvendigt og indvendigt led.
>
> Man vikler så et par omgange låsetråd rundt om samleleddet, igennem
> dette hul og ud på ydersiden af leddet og tilbage igen, for til sidst at
> afslutte med at sno det stramt til, klippe det til og bøje snonigen væk
> fra drivretningen.
>
> Nu ligger der en lille 'besnøring' der forhindrer at låsefjederen kan
> 'sprede benene' og derved smutte af. Den generer ikke kæden, da den kun
> er 1½-2mm bred.
>
> --
> /Hekto
>
> Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
> Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
>
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
> Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese
> semi-rockets ... no thanks!