Ansætte en medarbejder
Fra : Thomas V. Nielsen

Dato : 28-06-04 04:54

Hej NG

Jeg går med tanker om at ansætte en medarbejder, men hvilke udgifter vil der
være ved det udover løn, feriepenge 12%, forsikring (hvad koster forsikring
ca.), uddannelse, udstyr og tlf.

Aflønning har jeg tænkt mig skulle ske ved en fast månedligt grundløn, + 20%
af udfaktureret konsulent timer og 3 % af solgt hardware/software.
Grunden til denne lønform, er at der er større multivation til ekstra salg
samt at skaffe nye kunder, desuden regner jeg med han skal køre ud fra eget
hjem.

Hvordan er ansættelse vilkår, ved denne form for aflønning, det er vel ikke
på fuktionær ligende basis.

Er der andre ting jeg skal have med i tankerne.

Jeg har et EDB konsulent firma med salg af ydelser og hardware / software.

Mvh
Thomas
www.safe-it.dk

Fra : Ukendt

Dato : 28-06-04 08:20

"Thomas V. Nielsen" <tvn@_remove_vandsted.net> wrote in message
> Grunden til denne lønform, er at der er større multivation til ekstra
salg

Det hedder motivation.

Derudver skal du også tænke på arbejdspladsens indretning - også i hans
eget hjem. Den skal være lovlig med hæve-sænke bord eller hvad der
ellers skal til at gøre arbejdspladsen fleksibel.

hilsen
Uffe

Fra : Ukendt

Dato : 28-06-04 09:00

On Mon, 28 Jun 2004 09:19:47 +0200, "Uffe Kousgaard"
<look_at_www.routeware.dk> wrote:

>Derudver skal du også tænke på arbejdspladsens indretning - også i hans
>eget hjem. Den skal være lovlig med hæve-sænke bord eller hvad der
>ellers skal til at gøre arbejdspladsen fleksibel.

Hæve/sænke bord er ikke et krav til en fleksibelarbejdsplads.
Derimod er kravet at skærm og tastatur kan højde justeres uafhængigt
af hinanden. Men der er ikke nogen arbejdsmiljøregler der fortæller
hvordan de justeres. Det må altså gerne være med legokoldser, aviser
eller telefonbøger.

/karsten

Fra : Ukendt

Dato : 28-06-04 09:03

"Karsten Madsen" <6 snabel a drosselvej prik danmark> wrote in message

> Hæve/sænke bord er ikke et krav til en fleksibelarbejdsplads.

Det skrev jeg heller ikke - prøv at læse det igen.

hilsen
Uffe

Fra : Ukendt

Dato : 28-06-04 09:51

On Mon, 28 Jun 2004 10:03:11 +0200, "Uffe Kousgaard"
<look_at_www.routeware.dk> wrote:

>"Karsten Madsen" <6 snabel a drosselvej prik danmark> wrote in message

>hans
>Det skrev jeg heller ikke - prøv at læse det igen.

Det svarede jeg heller ikke på
Jeg gjorde bare opmærksom på at hæve/sænkeborde ikke er et lovkrav.

/karsten

Fra : Thomas V. Nielsen

Dato : 28-06-04 21:15

> Derudver skal du også tænke på arbejdspladsens indretning - også i hans
> eget hjem. Den skal være lovlig med hæve-sænke bord eller hvad der
> ellers skal til at gøre arbejdspladsen fleksibel.

Ok jeg har ikke forklaret mig ordenligt, konsulent ydelserne foregår ved
kunderne, hovedsageligt i deres server rum, hvor der meget tit er rigtigt
dårlige vilkår.

Men mange tak for feedback til jer alle.

Mvh
Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 28-06-04 21:19

On Mon, 28 Jun 2004 22:14:50 +0200, "Thomas V. Nielsen"

> [...]
>dårlige vilkår.
>Men mange tak for feedback til jer alle.

Jeg bruger faktisk det at jeg sender nogle af mine opgaver i byen. Så
er jeg fri for at sætte mig ind i alt. F.eks har jeg en person til at
samle pc'er for mig og en til at lave hjemmesider for mig. Det foregår
på konsulentbetalingsprincippet.

/karsten

Fra : Ukendt

Dato : 28-06-04 10:43

"Thomas V. Nielsen" <tvn@_remove_vandsted.net> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er der andre ting jeg skal have med i tankerne.
>
> Jeg har et EDB konsulent firma med salg af ydelser og hardware / software.

Prøv at kontakte "Danske Handelsrejsende". Jeg går ud fra, at han mest skal
være på landevejene (kundebesøg) med lejlighedsvis kontor/hjemmearbejde.

Selvfølgelig kan ahn også ansættes som funktionær.

Husk at skrive et ansættelsesbrev med definering af arbejdsområder. Den er
lovpligtig, selvom den blot kan ligge i skuffen.
Karsten H. Jensen

Fra : Anders Vind Ebbesen

Dato : 28-06-04 11:51

On 2004-06-28, Thomas V. Nielsen <tvn@_remove_vandsted.net> wrote:
> Hvordan er ansættelse vilkår, ved denne form for aflønning, det er vel ikke
> på fuktionær ligende basis.
>
> Er der andre ting jeg skal have med i tankerne.

At medarbejderen skal have løn selvom der ikke er nogen opgaver til ham.

1 månedsløn efter 3 måneders ansættelse, 3 måneders løn efter
6 måneders ansættelse.

--
Anders Vind Ebbesen

Fra : Ukendt

Dato : 28-06-04 22:59

"Anders Vind Ebbesen" <usenet@ebbesen.org> skrev i en meddelelse

> At medarbejderen skal have løn selvom der ikke er nogen opgaver til ham.
>
> 1 månedsløn efter 3 måneders ansættelse, 3 måneders løn efter
> [...]

Som provisionslønnet konsulent skal han i tilfælde af manglende gennemførte
salg kun have den aftalte minimumsgage. Der er jo ikke mange, der i dag tør
tage ansvaret for sig selv og arbejde som 100% provisionslønnet uanset
provisionens størrelse.
Karsten H. Jensen

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 28-06-04 23:53

"KHJ" <bitosnabelatdcadslpunktumdk> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
tør
> tage ansvaret for sig selv og arbejde som 100% provisionslønnet uanset

Det skal jo være selvstændig/enkeltmandsvirksomhed for at turde...

Hr. Bjørn

Fra : Ukendt

Dato : 29-06-04 11:26

"Bjørn Jørvad" <mrbear_@_post_dot_tele_dot_dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> KLIP
>

> Det skal jo være selvstændig/enkeltmandsvirksomhed for at turde...

Ja - og må den måde være temmelig sikker på at kunne tjene sine egne penge
selv.. Jeg selv er da ikke helt døs af sult endnu - men på den anden
side, så glæder jeg mig da stadig til den dag, jeg får råd til at leve som
jeg gør.
Karsten H. Jensen

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 29-06-04 12:05

"KHJ" <bitosnabelatdcadslpunktumdk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Jeg selv er da ikke helt døs af sult endnu -

Heldigvis -

> men på den anden
> side, så glæder jeg mig da stadig til den dag, jeg får råd til at leve som
> jeg gør.

men er det ikke et udtryk for at vi lever i et velfærdssamfund...)

Hr. Bjørn

Fra : Ukendt

Dato : 30-06-04 00:12

> men er det ikke et udtryk for at vi lever i et velfærdssamfund...)
>
> --
> Med venlig hilsen
> Hr. Bjørn

Ja se, lige dén synsvinkel havde jeg nu ikke set det fra. Er inflationen som
i 60'erne ikke en død sild? - Nå, og sådan kunne vi så blive ved, he he.
Karsten H. Jensen

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 30-06-04 00:13

"KHJ" <bitosnabelatdcadslpunktumdk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Ja se, lige dén synsvinkel havde jeg nu ikke set det fra. Er inflationen
som
> i 60'erne ikke en død sild? - Nå, og sådan kunne vi så blive ved, he
he.

Jep ...

Hr. Bjørn