Blød hat
Fra : kim rundblad

Dato : 27-06-04 23:46

Jeg kørte med 90-100km/t mod Frederikssund i dag søndag, har hele tiden øje
på bilisterne i spejle og sider mm, da jeg pludselig taber min bløde hat og
skider et par små økogrise. Bliver overhalet af 5 stk MC som skulle skynde
sig hjem inden kaffen var færdig. De havde godt nok fart på, havde
overhovedet ikke set nogen af dem inden....Håber de nåede kaffen...

rundblad

http://www.dfmc.dk/?id=596

Fra : anders majland

Dato : 28-06-04 07:54

> [...]
> stk MC som skulle skynde sig hjem inden kaffen var færdig. De havde
> godt nok fart på, havde overhovedet ikke set nogen af dem

Ja "vi" er en blandet flok.

Apropos bløs hat og tid nok... I fredags på molsinien fra odden var der
et 3 pensionister*/motorcyklister der var lige med at komme retur fordi
de ikke kunne få sig snøvlet færdig til at komme fra borde ... Da jeg
kører ombord holder der en honda og en harley med sidevogn. Parret er da
først lige kommet ned og begynder at binde knuderne op og komme i
mc-klunset. Imens er færgen ved at være fyldt (heldigvis ikke stoppet -
eller var de ikke kommet af). Matrosen er da også hende og skynde på
dem. Så stiger de begge op på hondaen og kører i land. Jeg parkerer på
min sædvanlige plads i hjørnet og undres over at harley'en holder der
endnu... Så kommer en ældre herre med stok humpende derhen (På det
tidspunkt er det et par minutter siden vi burde være sejlet) og begynder
startforsøgene... Den er ikke så medgørlig så han bliver skubbet iland
hvor der er bedre tid til at overtale den ....

* De 2 var nok ikke gamle nok til folkepensionen endnu, men deres tempo
var

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : Thomas Makro

Dato : 29-06-04 13:14

On Mon, 28 Jun 2004 08:53:55 +0200, "anders majland"
<anders.majland-see.signature@address.invalid> wrote:

>Apropos bløs hat og tid nok... I fredags på molsinien fra odden var der
<SNIP>
Minder mig om hvor godt det er, at man som motorcyklist kommer først
ombord. Hvad jeg mener? Jo, for et par år siden holdt jeg i bil, og
ventede på at komme ombord. Traditionen tro, blev motorcyklisterne
vinket ind først, og det gik tjept nok. Derefter de første biler, og
så opstod der kø opad rampen. Den bil der holdt øverst på rampen havde
en blød hat bag rattet. Den begyndte at trille baglæns, så bilisten
bagved dyttede for at afværge sammenstød, men den bløde hat sansede
intet, så efter en del dyt sagde det bang. Ja ja, kun materiel skade,
men når man ikke engang kan holde sin bil i ro på rampen, ej heller
mærke at den triller baglæns, skal man ikke have kørekort.
Som sagt, det er godt at motorcykler kommer ombord før bilerne! Tænk
hvis den bagvedkørende var på MC, så var han væltet, og formentlig
kørt over, hvis ikke han kunne nå at rulle/springe væk.

--
Thomas Makro, DMCN #280
Honda VFR 750 F

Fra : anders majland

Dato : 29-06-04 15:13

> Minder mig om hvor godt det er, at man som motorcyklist kommer først
> ombord.

Og næsten endnu vigtigere først af (på ebeltoft-odden) Det gør en
forskel om man bliver lukket ud foran eller nede midt i et færgetræk.
Både mhs til at komme hurtigt frem men ikke mindst ahs til egen
sikkerhed. Det er ikke spor sjovt at ligge midt i et træk af "sælgere og
håndværkere" der alle kæmper om at komme hurtigt frem ... Så er det
bedre med et "ferietræk" med 60-70km/t hvor folk holder deres plads (og
man på mc kan drible forbi

Også derfor jeg oftest tager Ebeltoft->Odden. Den anden vej er det ikke
så slemt. Dvs Århus er stor nok at sluge et færgetræk der jo desuden
deles ud i flere retninger - Og på ebeltoft er jeg jo næsten først af.

Fra : m0rt3n

Dato : 28-06-04 09:08

Jeg var da selv lige ude og tjekke vejene omkring Frederikssund ud i aftes
mens der var EM-kamp. Men det var ikke mig der overhalede dig, for jeg så
ikke et øre på vejene mellem 20.30-22.30!
-m0rt3n zrx1100

Fra : Ukendt

Dato : 28-06-04 12:17

"m0rt3n" <jnsn@_R_E_M_O_V_E_mail.dk> wrote in message
> [...]
> mens der var EM-kamp. Men det var ikke mig der overhalede dig, for jeg så
> ikke et øre på vejene mellem 20.30-22.30!

det er da også det mest fornuftige man kan give sig til når hele program
sendefladen er ødelagt af fodbold....sidst da dk spillede...var jeg også
afsted...så 3 kvindelige bilister det var det...og vejene var ellers
generelt tomme....

Lasse
Mille & Karin & Neelix & SV650S

Fra : Thomas Makro

Dato : 29-06-04 13:06

On Mon, 28 Jun 2004 13:17:24 +0200, "Lasse Lundberg"
<lasse_at_lundberg-net_dot_dk> wrote:

> [...]
>sendefladen er ødelagt af fodbold....sidst da dk spillede...var jeg også
>afsted...så 3 kvindelige bilister det var det...og vejene var ellers
Aaaah godt at læse at man ikke er den eneste der har en fornuftig
holdning til TV-sport og kørselstidspunkter

--
Thomas Makro, DMCN #280
Honda VFR 750 F