Glatte dæk.???
Fra : Claus

Dato : 05-05-01 13:32

Hej.

Et lille spørgsmål

Konen skal på bane med sin Mito , der lige har fået monteret Pilot Sport. Så
nu kører hun en del km. for at nå at slide dem lidt til , så de ikke er så
glatte.

Men så kommer spørgsmålet , på gaden kommer hun jo ikke ud på kanten af
dækket men det gør hun jo på bane , vil dækket så være lige så glat derude
som det var i starten. ??

Mvh.
Claus

Fra : Steen S. Schmidt

Dato : 05-05-01 15:25

> Men så kommer spørgsmålet , på gaden kommer hun jo ikke ud på kanten af
> dækket men det gør hun jo på bane , vil dækket så være lige så glat derude
> som det var i starten. ??

Selvfølgelig.

Det drejer sig om at køre langsomt ned på dæksiderne - ikke fuld knald
nedlægning med det samme, så siger det smut.

Mvh
Steen

Fra : Pluto

Dato : 05-05-01 17:04

Det kan let klares med en ru ting - eks sandpapir eller en mursten. Det er
lettest at gøre når dækket monteres på fælgen. Når hjulet afbalanceres er
det nemt lige at spinde hjulet op i fart, og så lige holde en mursten eller
lign på.

Mvh Kim
uden mc for tiden

Fra : Claus Bisgaard Kjeld~

Dato : 05-05-01 18:16

> [...]
> det nemt lige at spinde hjulet op i fart, og så lige holde en mursten eller

Og gå glip af 15 km rigtig sjov køretur..??
Ta en tur på en kendt snoet strækning. Personligt har jeg en 5 km
favoritstrækning til formålet. 1. tur med 50% håndtag, næste gang med 75% og så
en tur for fuld skrue - så er dækkene gennemvarme og nulrede!
Længere behøver du ikke at køre.

Dæk skal slides på motorcyklen, det er da spild at slide dem på en mursten...!!

-Claus
Savner min R6...
Skal MEGET snart have investeret formuen. Måske i en offroader - det er det
eneste jeg aldrig har prøvet.

Fra : Peder Eskildsen

Dato : 05-05-01 22:41

On Sat, 05 May 2001 19:16:13 +0200, Claus Bisgaard Kjeldsen
<cbk@kubik.dk> wrote:

>Dæk skal slides på motorcyklen, det er da spild at slide dem på en mursten...!!

For slet ikke at tale om risikoen for at genstarte en laaang tråd om,
hvorvidt det nytter eller ligefrem skader at slide dem "kunstigt"
--
Peder
m/Mille

Fra : Pluto

Dato : 08-05-01 17:00

ok, i har en pointe der.

Fra : Karsten

Dato : 05-05-01 22:37

JA

Fra : Søren Mortensen

Dato : 07-05-01 22:26

> Men så kommer spørgsmålet , på gaden kommer hun jo ikke ud på kanten af
> dækket men det gør hun jo på bane , vil dækket så være lige så glat derude
> som det var i starten. ??

Man skal være født racerkører for at dette er et problem. Når hun starter på
banen øges nedlægningen stille og roligt og dækkene bliver slidt mere og
mere .... Og så er det slet ikke noget problem!!

God fornøjelse

Søren
Falco