Udvidet selvangivelse
Fra : Klaus Jensen

Dato : 27-06-04 18:57

Hej!

Det er i den grad blevet tid til at udfylde den udvidede selvangivelse.

Beløbet jeg skal angive i rubrik 111 er så vidt jeg kan se mit "Resultat før
renter". Det er omkring 84000kr. Jeg har ikke haft nævneværdige
renteudgifter eller -indtægter, har intet varelager eller andet fikumdik. Er
det korrekt forstået, at så er der ikke meget pointe i at vælge hverken
kapitalafkastordningen eller virksomhedsordningen? Og at hvis jeg undlader
en af disse vælges automatisk en eller anden personlig ordning?

Jeg har tænkt mig at indsende mit årsregnskab til de kommunale
skattemyndigheder (altså uden bilag/enkeltposteringer), det er også korrekt
nok, ikke?

Og er det også korrekt, at jeg således begynder (læs:begyndte)
2004-regnskabet helt fra blank side?

På forhånd tak :)

- Claus

Fra : Michael Sørensen

Dato : 27-06-04 19:14

"Klaus Jensen" <spammers@die-in-hell.com> skrev i en meddelelse
> Hej!

Hej Kim,

> Det er i den grad blevet tid til at udfylde den udvidede selvangivelse.

jaae, det har det jo været længe. Glæder mig til, at det snart er overstået
og en god lang 5-6 ugers sommerferie kan holdes

> [...]
> kapitalafkastordningen eller virksomhedsordningen? Og at hvis jeg undlader
> en af disse vælges automatisk en eller anden personlig ordning?

Det er korrekt, at hvis du undlader at afkrydse i feltet for VSO eller KAP,
så bliver resultatet før renter og renterne beskattet som almindelig
personlig indkomst hhv. kapitalindkomst.

VSO er der ikke meget ide i med dine små renteudgifter samt lille resultat.

KAO kan være en fordel, hvis du har aktiver, som du kan bruge i beregningen
af et kapitalafkastgrundlag, hvorved du kan få flyttet noget indkomst ned i
kapitalindkomst, hvor skatteværdien er lavere.

> [...]
korrekt
> nok, ikke?
>
> Og er det også korrekt, at jeg således begynder (læs:begyndte)

Er lidt i tvlvl om, hvordan blank side skal forstås.

Men alle driftskonti starter fra 0 (resultatet føres over i egenkapitalen)
og alle statuskonti fortsætter med saldoen pr. 31/12-2003 (beskrevet i
hovedtræk)

> På forhånd tak :)

Selv tak.

> - Claus

Claus eller Klaus
Her står det med C, men i dit "brevhoved" (eller hvad man kalder det) står
det med K

Fra : KJ

Dato : 28-06-04 12:21

"Michael Sørensen" <webmaster_m-s@stofanet.DANMARK.> wrote in message

Tak for dit svar. :)

- Klaus (der HEDDER Klaus, det andet var en fejl i signaturen) :)

Fra : KJ

Dato : 28-06-04 12:30

> [...]
KAP,
> så bliver resultatet før renter og renterne beskattet som almindelig
> personlig indkomst hhv. kapitalindkomst.

Gør det nogen forskel, at jeg har trukket penge ud undervejs? Altså mit
resultat er nok 84000kr, men dem har jeg jo så betalt skat mv med samt
trukket ud til mig selv. Burde jeg lave posteringer for det i regnskabet? I
praksis gør det vel ingen forskel - det beskattes ens, hvis jeg har forstået
det ret.

- Klaus