Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
Tv-out virker fint men...
Fra : Steffen M?ller

Dato : 27-06-04 17:43

mit fjernsyn er widescreen og billedet spanden sender ud 4:3. Hvordan
retter jeg det? Jeg kan umiddelbart ikke ændre opløsningen til noget
16:9 agtigt i windowsinstillinger eller i Nvidias ting. Det er et
Geforce4 kort.

/Møller

Fra : Jakob M

Dato : 28-06-04 15:10

Steffen M?ller wrote:
> [...]
> retter jeg det? Jeg kan umiddelbart ikke ændre opløsningen til noget
> 16:9 agtigt i windowsinstillinger eller i Nvidias ting. Det er et

Nu har jeg et ATI kort, så jeg er ikke sikker, men det plejer at være under
Overlay indstillinger man justerer det.

Mvh
Jakob

Fra : Flemming Joensson

Dato : 28-06-04 19:43

Steffen M?ller <stm@@klams.dk> wrote in

> [...]
> retter jeg det? Jeg kan umiddelbart ikke ændre opløsningen til noget
> 16:9 agtigt i windowsinstillinger eller i Nvidias ting. Det er et

Her er noget fra et HTPC forum:
----
First of all only Nvidia cards can output 1024x576 and not ATI this is
because Nvidia cards can output 1024x576 and ATI only 800x600 take note of
the horizontal resolution.

The reason that a TV is fuzzy is because it is interlaced rather than non
interlaced. and it has a very limited refresh rate i.e 60hz.

All you need to do in powerstrip is create a custom res of 1024x576 and
make sure the horizontal refresh is 60hz, this defaults at 30 by default
which the tv won't display. also tick the interlaced box and set the aspect
to 16:9, make sure that you save that custome res which will appear on the
left hand side. once rebooted you will be able to select the res using the
nvidia resolution setting not the standard windows display settings.

As for what powerstrip have told you that only applies to 4:3 NTSC telly's
not Widescreen telly's all UK 16:9 Widescreen PAL tv's have a native res of
1024x576 and all 4:3 standard PAL Tv's have an input of 720x576 which is
why i get better text at 1024x576, but believe me it isn't perfect for
windows desktop/apps but it is definately a million miles from the poor
quality i get with any other res. that is because there is no scaling
taking place.
----

Så et hurtigt sammenkog bliver - find Powerstrip, lav en custom resolution
på 1024x576 og sæt dens refresh rate til 50Hz (og ikke 60Hz som der står
ovenfor) og prøv den. Så skulle du være en glad og tilfreds mand.

Mvh.
Flemming-som-har-et-Ati-Radeon-9600

Fra : Sune Salminen

Dato : 28-06-04 20:09

Steffen M?ller wrote:
> [...]
> retter jeg det? Jeg kan umiddelbart ikke ændre opløsningen til noget
> 16:9 agtigt i windowsinstillinger eller i Nvidias ting. Det er et

Prøv at kigge på nvidias website efter pdf manualen til driveren, der
står alt om det.
Vær opmærksom på at de funktioner der er tilgængelige for dig afhænger
af hvilken TV-Out chip der sidder på dit kort.

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.