FF moms og løn - bogføring i Stones Summas~
Fra : Klaus Jensen

Dato : 27-06-04 16:12

Hej!

Jeg er ret grøn (læs. uduelig) mht. bogføring, og har tidligere fået gode
råd herinde. Og nu beder jeg så om et nyt råd. :) Mit firma er kun lille
mig, og jeg udfører diverse konsulentopgaver.

Det behøver ikke nødvendigvis være råd rettet direkte mod Stones
Summasummarum, det vil blot være et plus. :)

Jeg glemte på et tidspunkt sidste år desværre at indesende moms-opgørelse
rettidigt, og det fik jeg en 800kr "bøde for" - T&S kalder det for FF Moms.

Jeg mener at ha læst, det ikke er fradragsberettiget. Og hvis jeg bogfører
det som en administrationsudgift uden moms (der er ingen moms indblandet),
så bliver det vel anvendt som fradrag, når årets resultat skal beregnes?
Hvordan bogfører jeg det?

Til noget andet... De penge jeg trækker ud til mig selv i løbet af året,
hvordan bogfører jeg det?

- Claus

Fra : ole holte

Dato : 27-06-04 20:54

"Klaus Jensen" <spammers@die-in-hell.com> skrev i en meddelelse

> Til noget andet... De penge jeg trækker ud til mig selv i løbet af året,
> hvordan bogfører jeg det?

Kredit banken,kassen
Debet privatforbrugskontoen