texshop - hjælp mig...
Fra : Martin Jørgensen

Dato : 27-06-04 13:22

Hej NG...

Jeg har for første gang, fået installeret texshop for nogen tid siden,
men havde for travlt til at spørge hvordan jeg får det korrekt
installeret. Nu er eksamen overstået, så nu bliver jeg nødt til at spørge:

Hvad skal jeg downloade sammen med det og hvordan sætter jeg det op? Når
jeg trykker på "typeset"-knappen så skriver den:

"Can´t find required tool.

/usr/local/teTeX/bin/powerpc-apple-darwin-current/pdflatex does not
exist. Is one of the tool paths configured incorrectly?"

Jeg købte den nye bog: "Latex companion" og der medfulgte en cd med
noget jeg installerede i /usr/TeX. Filerne ser således ud:

Engineer:/usr standard$ cd TeX
Engineer:/usr/TeX standard$ ls -l
total 0
drwxr-xr-x 5 root staff 170 7 Jun 22:10 FAQ
drwxr-xr-x 53 root staff 1802 7 Jun 22:28 info
drwxr-xr-x 9 root staff 306 7 Jun 22:28 man
drwxr-xr-x 35 root staff 1190 7 Jun 22:31 texmf
drwxr-xr-x 8 root staff 272 7 Jun 21:35 texmf-local
drwxrwxrwx 6 root staff 204 7 Jun 21:35 texmf-var
drwxr-xr-x 4 root staff 136 7 Jun 22:10 usergrps
Engineer:/usr/TeX standard$ find . -name pdflatex
Engineer:/usr/TeX standard$

Altså, ingen pdflatex-fil på min computer. Hvad gør jeg? Og skal jeg
overhovedet bruge det TeX-bibliotek?

p.s. I Linux, som jeg kender kan man skrive "updatedb" og næste gang man
så kører "find" så går det meget hurtigere fordi den har lavet en
database over filnavnene - hvordan gør man det i mac os X unix?

mvh.
Martin Jørgensen

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 27-06-04 13:57

Martin Jørgensen <unoder.spam@spam.jay.net> writes:

> p.s. I Linux, som jeg kender kan man skrive "updatedb" og næste gang
> man så kører "find" så går det meget hurtigere fordi den har lavet en
> database over filnavnene - hvordan gør man det i mac os X unix?

Koer kommandoen
/usr/libexec/locate.updatedb
som root eller via sudo.

--