kan ikke åbne systemprofil..?
Fra : Andreas Reventlow

Dato : 27-06-04 13:20

Hej folkens,
Jeg har for nylig købt en ny iBook og har ikke haft nogen egentlige
problemer med den.. Jeg kan imidlertid ikke længere få adgang til min
systemprofil. Når jeg vil åbne den, når ikonet lige at komme frem på
docken og så forsvinder det lige så hurtigt igen uden at melde fejl
eller noget andet..

Hvad kan der være galt? Hvordan kan jeg afhjælpe det?

Jeg mener ikke jeg har lavet nogle grundlæggende ændringer ved systemet
som skulle kunne påvirke det.. Jeg har heller ikke installeret noget
hardware.

Jeg ved jeg ikke nævner særlig mange detaljer til en mulig fejlfinding,
men jeg synes ikke rigtigt der er andet at nævne..

Håber i kan hjælpe :)

Venligst, Andreas Reventlow

Fra : Jens

Dato : 27-06-04 18:36

Andreas Reventlow <andreasREMOVE@SPAMreventlow.dk> wrote:

> [...]
> eller noget andet..
>
> Hvad kan der være galt? Hvordan kan jeg afhjælpe det?

Noget tyder på. at programmet ikke kan starte ordentligt.

Prøv at starte computeren fra systemdisken (tryk på "c" under opstart)
og vælg derefter diskværktøjer. Kontroller disk og reparer
disktilladelser. Start igen og se, om det hjalp.
--

/ Jens

Fra : Martin Petersen

Dato : 02-07-04 07:27

> [...]

> Jeg ved jeg ikke nævner særlig mange detaljer til en mulig fejlfinding,
> men jeg synes ikke rigtigt der er andet at nævne..

Prøv at søge på Apple's discussions sider:
http://discussions.info.apple.com/WebX?13@106.DIQ1aLBLmde.0@.599b31ad

Jeg tror det er nogle pref.-filer der skal slettes; har faktisk selv
haft problemet for et halvt års tid siden, men kan ikke huske præcis
hvordan jeg løste det. Men det var dengang et kendt problem.
Har du prøvet at oprette en ny bruger og se om problemet også er her?

v.h
Martin

Fra : Martin Petersen

Dato : 02-07-04 08:49

Andreas Reventlow <andreasREMOVE@SPAMreventlow.dk> wrote:

Forresten: Bruger du 10.2 el. 10.3?
(Der var nemlig problemer med 10.2 der er løst i 10.3. ang. System
profiler.)

Prøv evt. en Google-søgning på:

"Apple System Profiler crash"

eller ... -crashes -

der kan du læse fsk. menneskers erfaringer med ASP. (Jeg kunne nu ikke
lige finde den store forkromede løsning, men jeg læste heller ikke
grundigt.)

v.h
Martin