xt 550 mislyd
Fra : brian/hon 750

Dato : 27-06-04 08:03

Har købt en gammel yamaha xt 550 83ér jeg jeg er ved at lave i stand sammen
med en mc mekker.Problemmet er at den har en mislyd i motoren som den også
havde inden vi startede på hovedrenoveringen.Min mekker har rimelig stor
erfaring med xt 550 men er løbet tom for ideer mht mislyden.Alt er stor set
skiftet.Cylinder er honet,nyt original stempel.plejstang lavet i top
bøsning,nye krumtap lejer isat nyt udgangsleje gearkasse.alle andre lejer
kigger efter og fundet ok.ventiler slebet.Lyden er en takt lyd dvs den er
der ikke hele tiden.Men har mistanke om at der er skarp knast i den og har
hørt den evt kan give en anden motorlyd end normal.Alle erfaringer modtages
med kyshånd, da det efterhånden er ved at være træls.

--
MVH Brian /hon750
fjern" FJERN" i mail adresse

Fra : anders majland

Dato : 27-06-04 14:15

> Problemmet er at den har en mislyd i motoren

Jeg har ikke en skid forstand på sådan noget - men "sagkundskaben"
herinde er vist efterhånden nået frem til at det er meget svært at
gætter rigtigt mht til lyde men kun får beskrevet .... Men hvis du
fortalte hvor i du står og skruer kunne det måske godt tænkes at du
kunne lokke nogen omkring og lytte ... Og hvis det er i det midtjyske
ville jeg nok høre Lars / DinMc. Jeg har haft ham til at skrue på min
egen XT'er og skriver selv at det er hans speciale

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : brian/hon 750

Dato : 27-06-04 19:57

Maskinen står i kolding
men hvorlangt oppe i det midtjyske ligger Lars/Din mc.Og kender nogen til
en xt guru i det sydjyske

--

meddelelse news:40dec86e$0$23877$14726298@news.sunsite.dk...

Fra : Henrik Damgaard

Dato : 29-06-04 10:05

Hej Brian
Jeg har selv for et par år siden renoveret en ældre XT600.
Ud over de ting du selv har været i gang med, så viste det sig på min XT'er
at knastlejerne var meget slidte (selvfølgelig nedad i selve topstykket).
Faktisk så meget, at knasten ved bestemte omdrejninger kunne rokke lidt op
og ned. Det lød ikke så godt, og den får jo straks problemer med at holde
olietryk, så det bliver hurtigt rigtig slemt. Check om knasten ser ud til at
have rivninger på lejefladerne.
Held og lykke
Henrik