Search for a whistled tune
Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 27-06-04 00:21

Kan denne side bringes til at virke på en Mac?

http://name-this-tune.com/index.php?whistle

Venlig hilsen

Ove Steen Smidt

Fra : Morten Lind

Dato : 27-06-04 06:26

Ove Steen Smidt <xossmidt@tdcadsl.dk> wrote:

> Kan denne side bringes til at virke på en Mac?
>
> http://name-this-tune.com/index.php?whistle
>
> Venlig hilsen
>
> Ove Steen Smidt

Jeg har deværre ingen mikofon ind, men det ser da ud til at være sjovt -
man trykker optag, fløjter/synger melodien og en kode bliver genereret,
ikke?

Den kode kopierer man ind i feltet ovenover og får så
akkorder/partitur????

Men jeg kunne ikke prøve den af, desværre Tror da nok, den virker?
M.

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 27-06-04 09:55

Morten Lind <fornavnogefternavn@machintoshUDENHINTOSH.com> wrote:

> [...]
> akkorder/partitur????
>
> Men jeg kunne ikke prøve den af, desværre Tror da nok, den virker?

Det burde være ligetil. Jeg tog min blokfløjte frem for - i dagens
anledning - at afspille nationalsangen ind i den indbyggede mikrofon på
min PB G4. Men fik til svar, da jeg klikkede på Optag, at det aktuelle
lydformat (en hel masse tal og forkortelse) ikke understøttes.

Venlig hilsen

Ove Steen

Fra : Morten Lind

Dato : 27-06-04 13:50

> [...]

> min PB G4. Men fik til svar, da jeg klikkede på Optag, at det aktuelle
> lydformat (en hel masse tal og forkortelse) ikke understøttes.

????Hmmmm.....skal man måske gemme sin optagelse først?
.....eller først trykke "optag", for derefter at spille?????

Véd det desværre ikke, Ove Steen
M.

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 27-06-04 19:11

> [...]

> ????Hmmmm.....skal man måske gemme sin optagelse først?
> ....eller først trykke "optag", for derefter at spille?????

Jeg stødte tilfældigt på denne henvisning i går på
dk.kultur.musik.klassisk og syntes, at det lød sjovt. Er der andre med
adgang til mikrofonoptagelse og forstand på lyd, der kunne tænke sig at
prøve? Kan der være forskel på PC- og Mac-egenskaber i forhold til at
sende lyd ind på en hjemmeside på den måde?

Adressen var: http://name-this-tune.com/index.php?whistle

Og det drejer sig om, at hvis man fløjter eller nynner en melodi, så kan
man få at vide, hvad den hedder. Der er vist også et forum, hvor man kan
nævne tekststumper og spørge folk, hvad sangen hedder.

Venlig hilsen

Ove Steen