Kæde samling
Fra : Hekto

Dato : 26-06-04 23:22

Hmmmmm .....

Efter ombygningen af Duc'en, kører den med en 520-kæde.
Der er lidt trangt med plads, så jeg har monteret en alm. 520-kæde uden
O-ringe.

Problemet er samlingen. Den sker med et klips-led.
Jeg ville have mere tiltro til et nitteled; men det fås ikke
umiddelbart. Det er heller ikke til at rense og smøre den, hvis ikke man
kan få den afmonteret. Den skal jo helst 'koges' en gang imellem (eller
bare skiftes).

Nogen der har en idé til en sikker samlemetode?
Den river et sted imellem 50 og 60HK af sig.

/Hekto

Fra : Hans Paulin

Dato : 27-06-04 06:38

Hekto skrev:
> Nogen der har en idé til en sikker samlemetode?
> Den river et sted imellem 50 og 60HK af sig.
>
> /Hekto

"Clipsede" i 18 år på min CB 7½ uden problemer - havde kæden af for hver
750 km for at koge den i vandbad - jow jow

Kørte dog ikke alverden...
Hans
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=286

Fra : Peter Graff

Dato : 27-06-04 07:49

Hej Hekto

Når du har monteret clipseleddet, så sæt et stykke sikringstråd (eller
ståltråd) omkring den yderste plade på leddet og clipsen så det holdet
clipsen lukket og på plads. Smør derefter silicone eller flydende pakning på
clipsen/leddet det hjælper til at holde det hele på plads. Husk at affedte.

MVH

Peter Graff

Fra : Steen Gruby

Dato : 27-06-04 09:59

On Sun, 27 Jun 2004 08:48:48 +0200, "Peter Graff"
<peter.graff@FJERNoncable.dk> wrote:

Hej

> [...]
>clipsen/leddet det hjælper til at holde det hele på plads. Husk at affedte.

Det med ståltråden omkring clip'en benytter jeg på XN85.
Det holder fint, også uden ekstra "gum-gum".

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Hekto

Dato : 27-06-04 11:25

Steen Gruby wrote:

> [...]
>
> Hej

> Det med ståltråden omkring clip'en benytter jeg på XN85.
> Det holder fint, også uden ekstra "gum-gum".

Jeg vil give den et par tørn med sikringstråd, det ser jo ud til at
kunne holde ihvertfald 50 hypper, på plads.
Nogen burde lave et klipseled med en ordentlig lås. Man kan få nogen med
skruer; men de er for brede.

--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese
semi-rockets ... no thanks!