Indkøb af udstyr i USA
Fra : Søren Boll Overgaard

Dato : 26-06-04 20:57

Hej,

Hvordan er folks erfaringer med at købe udstyr via Internet fra
eksempelvis USA? Findes der eksempelvis en enkel måde at afgøre hvilken
størrelse BCD man i givet fald skulle bestille[1]?

Hvordan med told/moms? Er det told/skat man skal have fat i for at finde
ud af hvor store sådanne beløb der løber på import af eksempelvis
10.000 dkr udstyr?

Mere specifikt har jeg fundet et par tilbud, der virker fristende hos
leisurepro.com <http://www.leisurepro.com>, så er jeg nysgerrig efter om
nogen har personlige erfaringer med at handle der.

[1] Udover at prøve den hos en dansk forhandler, og efterfølgende
bestille den i USA, hvilket ikke tiltaler mine moralbegreber.

--
Søren O.

Fra : Mazda626

Dato : 26-06-04 21:30

"Søren Boll Overgaard" <dev-null@bombadil.tolkien.dk> wrote in message
> [...]
>
> [1] Udover at prøve den hos en dansk forhandler, og efterfølgende
> bestille den i USA, hvilket ikke tiltaler mine moralbegreber.

Skal du indkøbe komplet udstyr tager du da derover og prøver tingene - De er
superflinke (Har selv købt en masse hos LeisurePro og hos naboen
Photorama) - Og besparelsen dækker fint en weekend i New York.

Husk lige en brugt dykkertaske til at transporte hjem i, så tolderen i
lufthavnen bare tror du har været på dykkerferie *G*

Carsten

Fra : Søren Boll Overgaard

Dato : 26-06-04 21:52

Hej,

Den Sat, 26 Jun 2004 22:30:20 +0200, skrev Mazda626:

> Skal du indkøbe komplet udstyr tager du da derover og prøver tingene - De er
> superflinke (Har selv købt en masse hos LeisurePro og hos naboen
> Photorama) - Og besparelsen dækker fint en weekend i New York.

Det kan vel dårligt kaldes en besparelse, hvis pengene _skal_ bruges på
en weekend i New York? Ellers en fin ide, hvis man alligevel har pengene,
og er ligeglad med den danske garanti.

For at præcisere: Det drejer sig om at jeg skal have købt BCD,
regulator, octopus, kniv, konsol og taske.

--
Søren O.

Fra : Allan Hansen

Dato : 26-06-04 22:16

"Søren Boll Overgaard" <dev-null@bombadil.tolkien.dk> skrev i en meddelelse
> For at præcisere: Det drejer sig om at jeg skal have købt BCD,
> regulator, octopus, kniv, konsol og taske.

Det kan næppe betale sig hvis du skal have det sendt. Besparelsen bliver ædt
op i forsendelsesomkostninger, forsikring, moms og måske skat. Prøv at få et
godt tilbud i den lokale dykkerbiks, ellers kan du ty' til
http://www.scubastore.com/eng/index.asp eller finde noget på
http://www.divebag.co.uk/

Allan Hansen

Fra : Roland Lyngvig

Dato : 27-06-04 09:20

"Allan Hansen" <REMOVETHISenghans@post.cybercity.dk> wrote in message

> [...]
et
> godt tilbud i den lokale dykkerbiks, ellers kan du ty' til

Jeg er enig i, at det bliver ret hurtigt dyrt i forsendelse - især hvis
noget af det skal en tur tilbage til forretningen pga. fejl eller
reklamationer.

F.eks. købte jeg (til min søn) for ikke så længe siden en Suunto Vyper til
2465 kr. + forsendelse hos www.scubadirect.com, da jeg ikke kunne få det til
denne gode pris herhjemme. Unge mennesker vil jo meget gerne spare nogle
hundrede kroner, ikke? Computeren dukkede op, men der var kun franske og
spanske manualer med. Så ind på Suunto's hjemmeside. Der findes ikke en
dansk vejledning, men kun en engelsk. Resultatet blev, at jeg måtte betale
250 kr. for en dansk vejledning, hvilket jo så ialt bliver 2715 kr. Hos
Aquasyd har jeg set Vyper til 2716 kr. (inkl. dansk vejledning), så det var
vist ret ligemeget med den besparelse.

www.divebag.co.uk tager de 225 £ (2508 kr.) for en Vyper. Og en Uwatec
Smart Pro, som jeg har set til 3865 kr. herhjemme, tager de 299 £ (3333 kr.)
for. Igen ikke nogen vanvittig besparelse. Faktisk er momsen jo noget højere
herhjemme, så hvis vi ser på den rene pris uden moms / VAT, så kan man ikke
generelt sige, at forretningerne i udlandet er billigere - selv om de i
mange tilfælde ligger i lande, hvor løn og huslejeomkostningerne er
væsentligt lavere end i Danmark.

Min holdning er, efter disse oplevelser, at man lige så godt kan støtte de
danske butikker. Om det så er en fysisk forretning eller man nøjes med en
web-shop er ligemeget. Det vigtige er, at man er tæt på forretningen, får
dansk vejledning og garanti og så holder man gang i de lokale butikker.

Med dykkerhilsen
Roland Lyngvig

Fra : Allan Juhl Kristense~

Dato : 21-07-04 09:59

> Jeg er enig i, at det bliver ret hurtigt dyrt i forsendelse - især hvis
> noget af det skal en tur tilbage til forretningen pga. fejl eller
> reklamationer.

Jeg købte største dellen af mit dykker udstyr i forbindelse med en ferie
i USA, men efter et par dyk fik BCD en mindre fejl, jeg gik ind i den
lokale "dansk" butik der er forhandler havde samme mærke, de sendte min
BCD ind til reparation uden beregning....

\Allan

Fra : Esben Sick

Dato : 22-07-04 11:03

Hej Søren.

Jeg var så heldig at komme til New York på kursus i juni og gik ind og
handlede i Leisurepro, flinke folk god betjening selvom der var travlt. Du
kan prøve alt udstyret i butikken. Jeg fik bla.:
SeaQuest Pro QD bcd til 385$ * 6,13kr/$ = DKK 2360,-
Suunto Vyper computer til 325$ * 6,13$/kr = DKK 2000,-
Diverse småting fx en bcd kniv til 14$ * 6,13$/kr = DKK 86,-
Cressi Horizon maske til 50$ * 6,13kr/$ = DKK 306,-
Alt har virket perfekt. Hos scubastore skal de have godt 3100 for bcd'en og
godt 2400 for computeren. Hvis man køber komplet udstyr derovre er det
ligefør en weekend er betalt for besparelsen. Fordelen er at du kan checke
pris og lager status inden du tager afsted. N.Y. er desuden i sig selv et
besøg værd. Mange seværdigheder og andre tilbud fx Levis jeans til 30$ =
200 kr!

Mvh Esben

Fra : Peter

Dato : 03-08-04 14:18

Hej Søren.
Jeg køber hos Scubastore fordi det som regel er billigere end USA når
du regner transportomkostningerne med. Deruodvoer er jeg godt tilfreds
med at handle Europæisk fordi skat og moms er inkluderet.

Jeg har sendt en dragt tilbage til scubastore som ikke passede
ordentligt. Alle pengene retur, no problem. Og så prøver vi ellers
næste størrelse :)

Mvh. Peter