Radeon 9600 og overlay virker ikke
Fra : Epson1670photo

Dato : 26-06-04 18:52

Har prøvet tre forskellige versioner af ATI catalyst. Har prøver to
forskellige styresystemer (XP og 2000). Men overlay-menuen med mulighed for
at justere gamma, kontast osv. virker absolut ikke, idet alle
overlay-justeringer er låste - man kan ikke ændre noget som helst. Mærket er
Sapphire Atlantis.

Nogle ide om hvad der kan være galt?

Fra : Mads

Dato : 26-06-04 19:31

On Sat, 26 Jun 2004 19:52:14 +0200, "Epson1670photo"
<nonmail@nonmail.dk> wrote:

> [...]
>at justere gamma, kontast osv. virker absolut ikke, idet alle
>overlay-justeringer er låste - man kan ikke ændre noget som helst. Mærket er

"Overlay" fanebladet er kun aktivt når du afspiller en
video, f.eks. en MPG eller AVI fil. Så længe der ikke
afspilles en video er knapperne på dette faneblad
låste.

mvh Mads

Fra : Epson1670photo

Dato : 26-06-04 20:03

"Mads" <mads@nospam.nothanks.com> skrev i en meddelelse

> "Overlay" fanebladet er kun aktivt når du afspiller en
> video, f.eks. en MPG eller AVI fil. Så længe der ikke
> afspilles en video er knapperne på dette faneblad
> låste.

Det kunne man godt tro, men det hjælper desværre ikke. Jeg har kørt avi og
mpg film uden det låser knapperne op.

Fra : Epson1670photo

Dato : 26-06-04 20:06

> "Overlay" fanebladet er kun aktivt når du afspiller en
> video, f.eks. en MPG eller AVI fil. Så længe der ikke
> afspilles en video er knapperne på dette faneblad
> låste.

Dit svar næsten rigtigt eller 99% rigtigt. Jeg har nemt tit forsøgt netop
dette uden det hjalp, men nu opdagede jeg, at hvis man sætter en video på
pause, så vil den gerne, og den må bare ikke køre imens. Jeg siger tusind
tak for hjælpen

Fra : Mads

Dato : 27-06-04 09:18

On Sat, 26 Jun 2004 21:06:10 +0200, "Epson1670photo"
<nonmail@nonmail.dk> wrote:

> [...]
>pause, så vil den gerne, og den må bare ikke køre imens. Jeg siger tusind

Det må så skyldes en forskel enten i vores grafikkort eller
i de drivere vi bruger. Jeg har nemlig ogå et Radeon 9600
kort. ( XT m 256 MB RAM ) og jeg behøver ikke at sætte
filmene på pause for at kunne stille på Overlay indstillingerne.
Hmm, måske det kan afhænge af hvilken mediaplayer vi
bruger. Da jeg prøvede det i går brugte jeg BSplayer.

mvh Mads

Fra : Epson1670photo

Dato : 28-06-04 00:40

> [...]
> Hmm, måske det kan afhænge af hvilken mediaplayer vi
> bruger. Da jeg prøvede det i går brugte jeg BSplayer.

Jep. Har også registreret en forskel afhængig af player for kort tid siden.
Det er MS Mediaplayer 9, som giver mest anledning til det. Men det korte af
det lange er vel, at det lidt er noget skod, fordi Geforce laver aldrig
disse problemer. De kunne godt have bedre understøttelse på det områder.

Fra : Mads

Dato : 28-06-04 19:57

On Mon, 28 Jun 2004 01:39:41 +0200, "Epson1670photo"
<nonmail@nonmail.dk> wrote:

> [...]
>det lange er vel, at det lidt er noget skod, fordi Geforce laver aldrig
>disse problemer. De kunne godt have bedre understøttelse på det områder.

Så er del vel snarere MS Mediaplayer 9 der skodder.
Jeg bruger enten Mediaplayer 6.4, Mediaplayer Classic
eller BSplayer og ingen af dem har givet mig nogen
problemer.
Nu har jeg så heller aldrig haft brug for at pille ved Overlay
indstillingerne før jeg læste dit spørgsmål forleden.

Geforce kort og drivere er nu forøvrigt heller ikke helt problemfri.
Uanset hvilke typer grafikkort man vælger vil man altid kunne
finde et eller andet der kunne gøres bedre.

mvh Mads

Fra : Epson1670photo

Dato : 28-06-04 20:18

> [...]
> Nu har jeg så heller aldrig haft brug for at pille ved Overlay
> indstillingerne før jeg læste dit spørgsmål forleden.

Enig. Normalt har man jo heller ikke meget at bruge det til, men for mig er
det sket ved, at min skærm er blevet for gammel, så den er alt mørk.

> Geforce kort og drivere er nu forøvrigt heller ikke helt problemfri.
> Uanset hvilke typer grafikkort man vælger vil man altid kunne
> finde et eller andet der kunne gøres bedre.

Enig. Det var heller ikke en generel kritik, men bare indsnævring af, at de
kunne arbejde med at forbedre overlay - mediaplayer eller dem der skriver
driverne. Generelt synes jeg ikke der er nogen nævneværdig forskel på
Geforce og de andre. Er der mange fejl, så det er det ofest fordi det er et
nyt kort, hvor drivere endnu ikke er blevet skrevet ordenligt.