Lejebil i USA. Hente/aflevere i 2 forskel~
Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 26-06-04 18:10

Hvis man vil afhente bilen et sted, og aflevere den et andet:
Hvor meget øges prisen typisk i forhold til at hente og aflevere samme
sted.? (Avis, Hertz o.l.)

(F. eks. 2 lufthavne i midtvesten)

Andet spørgsmål:
Jeg har flere gange læst at det er billigere at leje bilen hjemmefra
(dansk repræsentant/rejsebureau) fremfor i USA.

Er det virkeligt korrekt.?

Man skulle jo mene at konkurrencen er stor i en lufthavn og uden et
ekstra led i DK der skal tjene på det.

Mvh. Jørgen

Fra : Jan

Dato : 26-06-04 19:32

Sat, 26 Jun 2004 19:09:35 +0200, Jørgen Rasmussen
<jorgen-rasmussen@aa.sa>; <R3iDc.383$P_7.349@news.get2net.dk>;
<dk.fritid.rejse>:

>Hvis man vil afhente bilen et sted, og aflevere den et andet:
>Hvor meget øges prisen typisk i forhold til at hente og aflevere samme
>sted.? (Avis, Hertz o.l.)

Du kan gå inn på net-sidene til firmaene, og foreta en booking (uten å
avslutte den). Da vil du se det. Du kan på den måten også sammenligne de
forskjellige selskapene.
(Jeg har bestilt bil i USA, men den skulle hentes og leveres i samme
lufthavn)

--
/jan
news postings should be followed up in news

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 26-06-04 19:43

Jan wrote:

> [...]
> forskjellige selskapene.
> (Jeg har bestilt bil i USA, men den skulle hentes og leveres i samme

Det du foreslår har jeg prøvet. (Beklager jeg glemte at nævnte det)

Men fik hver gang hos AVIS at vide at en bil af denne type ikke var til
rådighed i denne afdeling.
Jeg prøvede med adskillige biltyper. Samme resultat.
Også fra den danske hjemmeside.

Når jeg søger på det samme, men udfra _samme_ afhentnings- og
afleveringslufthavn kan jeg fint finde en bil.!

Jeg prøvede et andet tilfældigt firma: Der kunne det lade sig gøre.
Men pga. problemerne hos AVIS sendte jeg indlægget.

Mvh. Jørgen

Fra : Jan

Dato : 26-06-04 20:37

Sat, 26 Jun 2004 20:43:15 +0200, Jørgen Rasmussen
<jorgen-rasmussen@aa.sa>; <DrjDc.445$r66.31@news.get2net.dk>;
<dk.fritid.rejse>:

(klipp)
>Jeg prøvede et andet tilfældigt firma: Der kunne det lade sig gøre.
>Men pga. problemerne hos AVIS sendte jeg indlægget.

OK.
Jeg prøvde hos flere innen jeg valgte vores bil hos Budget.

Fra : DM

Dato : 26-06-04 20:05

Jørgen Rasmussen wrote:
> Jeg har flere gange læst at det er billigere at leje bilen hjemmefra
> (dansk repræsentant/rejsebureau) fremfor i USA.
>
> Er det virkeligt korrekt.?

Ja det er faktisk meget billigere at bestille i Danmark. De priser du får i
DK er oftest incl. alle tænkelige forsikringer og en tank benzin, hvor i mod
online priserne fra AVIS/Hertz osv. er uden forsikringerne og de koster
altså en bondegård. Årsagen skulle være at de fleste Amerikanere er
forsikret via deres kreditkort.

/DM

Fra : Jens B

Dato : 26-06-04 21:09

"DM" <ingen@sollok.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> online priserne fra AVIS/Hertz osv. er uden forsikringerne og de koster
> altså en bondegård. Årsagen skulle være at de fleste Amerikanere er

Hvis man går ind på f.eks. www.hertz.com og husker at vælge at man er i
danmark, så er priserne inkl. diverse forsinkringer (undtagen enkelte af de
helt store luxus biler). Jeg har f.eks. lige bestilt en Ford Explorer, og da
jeg huskede at vælge at jeg var fra Danmark, så var priserne pludselig
inklusiv forsikringer, og det blev pludselig billigere end da jeg til at
starte med, fejlagtigt, havde valgt at jeg var fra USA.

Med hensyn til En-vejs leje, så er det ofte gratis mellem flere af de store
lufthavne, indenfor samme område af USA. F.eks. var det gratis da jeg lejede
i L.A. og afleverede i Las Vegas. Derimod kostede det 500$ at leje i L.A. og
aflevere i New York.

Jens

Fra : Lars Ehlers

Dato : 26-06-04 22:18

On Sat, 26 Jun 2004 19:09:35 +0200, Jørgen Rasmussen
<jorgen-rasmussen@aa.sa> wrote:

>Hvis man vil afhente bilen et sted, og aflevere den et andet:
>Hvor meget øges prisen typisk i forhold til at hente og aflevere samme
>sted.? (Avis, Hertz o.l.)

Nej, der er stor forskel. Jeg lejer bil næsten hver eneste uge i
forskellige lufthavne i USA, og der er stor forskel på, hvor meget de
skal have for at man afleverer bilen i anden lufthavn. Jeg har brugt
National http://www.nationalcar.com stort set hver gang bilen skulle
afleveres et andet sted, F.eks. så kostede det $0 at hente blien i
Detroit og aflevere den i Chicago.

Mht. til forsikringer, så er det sikkert rigtigt, at det er billigere
at leje bilen som dansker, langt de fleste amerikanere fravælger
forsikring, da de enten er dækket via et VISA kort, eller (som mig) er
dækket via min normale kaskoforsikring.

--
Lars Ehlers, San Francisco