Kobling igen igen
Fra : Kasperkk

Dato : 26-06-04 18:06

Hejsa

Jeg har nu haft den skilt ad.
Resultatet er ihvertfald stålskiverne skal skiftes. De evt. et af billerne
hvor der er en skæv, ved siden af en lige. Det er tydeligt at se hvordan
kobling har fedtet på den skæve.
Desværre var der også hakker i koblingsskålen, men jeg ved ikke lige hvor
slemt det er.

Men gider i ikke kaste et blik på billederne og afsige dommen?

Se billeder:
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/gallery.asp?gid=736

Armand: Koblingen drejer modsat som du sagde. Jeg checkede også
oliekanalerne som leder olien væk fra pladerne. De går lige indefra og ud.

Kasperkk
FZR600

Fra : Tjinca

Dato : 26-06-04 20:59

"Kasperkk" <Kasperkk_nielsen@hotmailxxx.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> slemt det er.
>
> Men gider i ikke kaste et blik på billederne og afsige dommen?

ingen tvivl der... ny skål, men bare rolig, så vidt jeg husker er det
ca. 500Kr...

VH
Lars Molnit

Fra : Kasperkk

Dato : 26-06-04 21:13

> ingen tvivl der... ny skål, men bare rolig, så vidt jeg husker er det
> ca. 500Kr...

Hvor henne lars?

Jeg har ikke hørt nogle priser under 2000 og det er jo en slat mere desværre

Ellers kan man måske håbe på at finde en der er intakt og uden slidmærker
brugt?

Kasperkk

Fra : Ukendt

Dato : 26-06-04 21:52

Tjinca skrev i meddelelsen <40ddd56e$0$23868$14726298@news.sunsite.dk>...

>"Kasperkk" <Kasperkk_nielsen@hotmailxxx.com> skrev i en meddelelse

> ingen tvivl der... ny skål, men bare rolig, så vidt jeg husker er det
>ca. 500Kr...

Navet er sågu da lige så ringe, der er vist dømt ny kobling komplet.

mvh
Orla

Fra : Kasperkk

Dato : 26-06-04 22:15

> Navet er sågu da lige så ringe, der er vist dømt ny kobling komplet.

Ja det er lidt noget fuck. Skål og nav løber sikkert op i et beløb på den
anden side 3-4kilo. Men tror engentlig jeg vil prøve kun at bestille nye
stålskiver og håbe på det går.
Der var flere af dem der var slidt så de var blevet misfarvet

Kasperkk

Fra : IJ

Dato : 26-06-04 23:55

> [...]
> stålskiver og håbe på det går.
> Der var flere af dem der var slidt så de var blevet misfarvet

Hvis du vælger den billige løsning, kunne du evt file de værste riller af
med
en fil. Dette giver så også mere slør mellem skål og styr til
koblingsplader;
men i det mindste kan pladerne bedre køre frem og tilbage.

Ib

Fra : GK

Dato : 27-06-04 01:17

"IJ" <ibmjFJERNDETTE@stofanet.FJERNDETTE.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> koblingsplader;
> men i det mindste kan pladerne bedre køre frem og tilbage.

hvis det var mig ville jeg bide i det sure æble og købe en komplet ny
kobling .. selv om det koster kr ,,, så er du sikker på at det virker og så
er du alle de problemer kvit der sikkert vil komme før eller siden ... når
man laver lappeløsninger .... men ak den pengepung har jo også en del at
skulle have sagt
og så må man jo overveje sagen . hvad er billigst i længden ...

Mvh GK

Fra : Ukendt

Dato : 27-06-04 08:01

Kasperkk skrev i meddelelsen
<40dde738$0$163$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...

> [...]
>stålskiver og håbe på det går.
>Der var flere af dem der var slidt så de var blevet misfarvet

Og det vil de nye også blive :-| Pladerne vil blive "fanget" i hakkerne, og
så har fjedrene kun ringe mulighed for trykke pladerne sammen. Hvad værre
er, så vil en plade, der står på kanten af et hak have tendens til at blive
bøjet. Du vil stå med samme problem om kort tid.

Hvad med at finde en reservedelsmotor med lavt km. tal ? Koblingen er jo nok
ikke det eneste, der er slidt i din motor......

mvh
Orla

Fra : Kasperkk

Dato : 27-06-04 08:46

> [...]
nok
> ikke det eneste, der er slidt i din motor......

Det er lidt voldsomt synes jeg. Motoren har kørt små 30k. Det kan godt være
den er tæsket ud over
grænser men sådan er det jo. Motoren går ellers godt så jeg tror bare jeg
vil bide i det sure æble og investeret

Jeg har hørt følgende priser:
Inderskål omkirng 500kr.
Yderskål omkring 1500 kr
Ny stålskiver omkring 1000kr.

Kasperkk

Fra : Armand

Dato : 27-06-04 12:41

Orla Pedersen <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> skrev i en

> [...]
blive
> bøjet. Du vil stå med samme problem om kort tid.

Hakkerne kommer dér hvor der pladerne befinder sig mest = som tilkoblet -
Derved skal de finde "ned i hakkerne" når fjedrene står for
sammenpresningen!
Så hakkerne kan kun genere udkoblingen (á større kraft til at trække
pladerne op af hakkerne) samt præcision ved tilkoblingen (á pladerna falder
pludseligt på plads), og derved ikke omkring glidende kobling under drift !!

--
Armand.

Fra : Kasperkk

Dato : 27-06-04 14:44

> [...]
falder
> pludseligt på plads), og derved ikke omkring glidende kobling under drift

Så du mener ikke det vil volde mig de store problemer kun at prøve at skifte
skiverne.
Jeg er ligeglad med om koblingen er lidt hårdt, bare den virker.

Kasperkk

Fra : Armand

Dato : 27-06-04 15:31

> Så du mener ikke det vil volde mig de store problemer kun at prøve at
skifte
> skiverne.

Omkring glideriet er det egalt med hakkerne :-|

Noget andet er at yderpladen, som fjedrene og boltene spændes igennem, kun
kan vende på én måde, og af samme grund er der markeringer der skal matche
ved samling!
Men hvis det var dér du havde kikset, ville den glide 90% altid(!)

--
Armand.

Fra : Kasperkk

Dato : 27-06-04 15:44

> [...]
> ved samling!
> Men hvis det var dér du havde kikset, ville den glide 90% altid(!)

Okey man lærer hver dag :-/. Det vidste jeg ikke lige. Men koblingen kan
godt holde når bare motoren er ordentlig varm så jeg har vel vendt den
rigtig så?

Jeg prøver ihvertfald at bestille skiver i morgen og skifte dem. Så ser vi
hvad der sker!
Min haynes kommer også imorgen. Tror det ender med de penge er givet godt
ud, men det vigtigste er dig stadig man ikke er bange for beskidte fingre!

Kasperkk

Fra : Kasperkk

Dato : 26-06-04 21:15

Lige et halvdumt tillægsspørgsmål...

Koblingsskålen er det det "inderste" af kobling eller de yderste "tapper"
eller begge dele?

Kasperkk

Fra : Peter Graff

Dato : 27-06-04 07:56

Hej Kasperkk

Da jeg ødelagde min kobling på min SV'er, købte jeg en komplet brugt kobling
hos LC-racing for omkring 1000 kr.

MVH

Peter Graff

Fra : Armand

Dato : 27-06-04 12:36

Peter Graff <peter.graff@FJERNoncable.dk> skrev i en
> Hej Kasperkk
>
> Da jeg ødelagde min kobling på min SV'er, købte jeg en komplet brugt
kobling
> hos LC-racing for omkring 1000 kr.

Og jeg har fundet en i tyskland - den sad på den gearkasse jeg havde købt
for 100 Teuro

- -

Armand.

Fra : Armand

Dato : 27-06-04 12:32

Kasperkk <Kasperkk_nielsen@hotmailxxx.com> skrev i en

> Armand: Koblingen drejer modsat som du sagde.

Med uret, så??

--
Armand.

Fra : Kasperkk

Dato : 27-06-04 14:45

> Med uret, så??
>
> --
> Armand.

Nej mod uret. Den drejer modsat dækkets rotation.

Kasperkk

Fra : Armand

Dato : 27-06-04 15:35

> Nej mod uret. Den drejer modsat dækkets rotation.

Aaaah!
"modsat (lige-)som du sagde", og ikke "modsat af hvad/som du sagde"

"Modsat baghjulets rotation" er forøvrigt en bedre definition, som jeg vil
tage til mig herefter!

--
Armand
(der ellers i dette øjeblik var i færd med at surfe på hvorledes dog