Liteon CDRW på USB ?
Fra : Niels B

Dato : 05-05-01 12:48

Jeg hjælper en ven med at installere et CDRW drev på en G4 OS 9
Valget faldt på et LiteOn Drev, model LTR-12101B (12X/10X/32X).
http://www.liteonit.com.tw
Et SSI kabinet med med indbygget IDE til USB interface, model SI-390
http://www.ssi.com.tw
Efter lidt roden rundt, lykkedes det at få drevet tilsluttet korrekt.
Problemet er nu at vi ikke kan få noget brænder software til at genkende
drevet.
Med drevet fulgte Nero Burning Rom, men kun til PC ( det er klart ).
Vi har prøvet Toast 4.0 4.2 og Titanium 5.0. uden held.
Er der nogen her der tilfældigvis har samme setup? Hvilket software skal vi
gå efter ?
Der er osse noget med udvidelserne, er der en venlig sjæl der kan forklare
lidt om dem, og hvordan det fungerer, da jeg selv er PC nørd, kender jeg
ikke meget til Mac'er.

MVH/ Niels Bachmann

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 06-05-01 02:24

In article <vJRI6.7844$T22.615647@news010.worldonline.dk>, Niels B
<screamer@screamer.dk> wrote:

> [...]
> Efter lidt roden rundt, lykkedes det at få drevet tilsluttet korrekt.
> Problemet er nu at vi ikke kan få noget brænder software til at genkende

Dukker drevet op i Systemprofil eller drivesetup? Er du sikker på at
IDE->-USB broen understøtter ATPI, hvis den gør kan det være at den
skal flashes for at ændre indstilling fra ATA til ATAPI.

Fra : Niels Bachmann

Dato : 06-05-01 14:26

> Dukker drevet op i Systemprofil eller drivesetup? Er du sikker på at
> IDE->-USB broen understøtter ATPI, hvis den gør kan det være at den
> skal flashes for at ændre indstilling fra ATA til ATAPI.

Hmm, ved det ikke, men jeg er jo osse PC mand.
Jeg kigger på det og vender tilbage. Hvor finder jeg lige System profil
og/eller Drivesetup ?

Niels Bachmann

--
"Mandrake.... Have you ever seen a 'commie drink a glass of water?"

http://www.precious.dk