prob med Radeon 9800 og 32bit farver
Fra : Jens

Dato : 26-06-04 14:42

Hej NG

Jeg har lige indstalleret et ATI Radeon 9800 SE grafikkort i en ny computer.
Driveren er installeret og jeg kører WinXP home.

Når jeg sætter skærmkortet til at vise 32-bit farver får jeg gule
aftegninger på flere knapper og rundt omkring på skrivebordet. Når jeg
sætter farverne til 16-bit, er der ingen problemer.

Hvad er der galt og hvad kan jeg ændre, så jeg kan køre med 32-bit farver?

På forhånd tak
Jens

Fra : Thomas VJ

Dato : 26-06-04 16:37

"Jens" <I.want.no.spam@internet.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> sætter farverne til 16-bit, er der ingen problemer.
>
> Hvad er der galt og hvad kan jeg ændre, så jeg kan køre med 32-bit farver?

Nu er det vel ikke en TFT skærm du har?
De fleste (om ikke alle) TFT skærme kan klare maks 24-bit farver.

mvh
Thomas

Fra : Jan Jensen

Dato : 26-06-04 16:57

> Nu er det vel ikke en TFT skærm du har?
> De fleste (om ikke alle) TFT skærme kan klare maks 24-bit farver.

jeg har en af de første tft skærme og den klare snildt 32 bit farve .....

Fra : Dan Mørkbak Sørensen

Dato : 28-06-04 09:46

det kan godt være at du kan sætte farvedybden i windows til 32bit. Men
skærmen kan nu alligevel, sikkert ikke vise mere end 18 eller max 24bit

--

Dan Mørkbak Sørensen
www.Laptop4u.dk

Fra : Jens

Dato : 27-06-04 10:05

Hej Thomas

> Nu er det vel ikke en TFT skærm du har?
> De fleste (om ikke alle) TFT skærme kan klare maks 24-bit farver.

Problemet er det samme på en TFT-skærm og en alm. CRT-skærm. Jeg har testet
på begge slags. Hvad kan det ellers skyldes?

mvh
Jens