Min Jawa...
Fra : dots

Dato : 26-06-04 13:49

Satme en pinlig historie, men jeg må jo bryde sammen og tilstå at det _var_
mig og en kammerat, der igår eftermiddags ved 16tiden, måtte skubbe min Jawa
ombord på Mads Mols på Århus havn, fordi den ikke gad starte....

Vi var ellers kommet i fin stil nordenfjords fra, alt for tidligt og havde
ført os kraftigt frem 2½ time i venterummet. Endelig kom færgen og jeg var
klar til at gi dyret startsparket.
Som færgemanden sagde - de tohjulede kører ombord nu, jae dem der _kan_ køre
....!
Såe for øjnene af 10-12 mc og 250 bilister skiftedes vi til at pukle på
kickstarteren og endte altså med at skubbe Jawa ombord.

For en sikkerheds skyld havde vi investeret i et engangskamera, så der ér
bevis for at Jawa var endda meget tæt på at have været helt i Aalborg!
Og efter at have stået på færgen en times tid, var den go'e Jawa da også
tørret så meget, at den startede i første hug og strøg de sidste 30 km hjem
som lyn og torden! Nemli

Iøvrigt har min Jawa 3 hjul, så det var nok færgemandens skyld at den ikke
følte sig helt oplagt - han nævnte jo kun de 2 hjulede...

- dots -
Honda CRM125 R
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=216

Fra : Kenn H. Jensen

Dato : 26-06-04 15:25

dots skrev i meddelelsen
> [...]
> _var_ mig og en kammerat, der igår eftermiddags ved 16tiden, måtte
> skubbe min Jawa ombord på Mads Mols på Århus havn, fordi den ikke gad

SNIP

Hmm, jeg husker fra min Jawa tid at ekstra tændrør nærmest var obligatorisk
at have med. Jeg havde altid en håndfuld med i topboxen, og tændrørsnøglen
lå også der.

Kenn H. Jensen - SV650S ´00
http://www.dfmc.dk/?id=271 www.dmcn.dk #816
Har du set det nye SV forum ? http://forum.svrider.dk

Fra : mikkel paulsen

Dato : 29-06-04 19:09

"Kenn H. Jensen" <kenn@nospam.dk> wrote in message news:<40dd8734$0$174$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>...
> dots skrev i meddelelsen

Sig mig Kører du ofte af Hjørringvejen mellem Sindal og Hjørring? jeg
er nemlig ofte en Jawa nøjagtig magen til.

Fra : Ole Baun

Dato : 29-06-04 22:08

"mikkel paulsen" skrev i en meddelelse
> "Kenn H. Jensen" wrote in message
> >
> Sig mig Kører du ofte af Hjørringvejen mellem Sindal og Hjørring? jeg
> er nemlig ofte en Jawa nøjagtig magen til.

Vejen mellem Sindal og Hjørring hedder Frederikshavnsvej.
Vejen mellem Sindal og Frederikshavn hedder Hjørringvej.

Ole Baun
Aalborg

Fra : anders majland

Dato : 29-06-04 12:35

> Vi var ellers kommet i fin stil nordenfjords fra, alt for tidligt og
> havde ført os kraftigt frem 2½ time i venterummet.

Når man kommer nordfra er det ikke nogen dum ide at have noteret sig
tidspunkterne for både Århus og Ebeltoft. Der er ikke mange afgange fra
Århus og den smule længere der er at køre til Ebeltoft er opvejet af at
færgen er hurtigere. Her i sommertiden (Ja det siger kalenderen) er der
timedrift på ebeltoft.

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid