Slange rundt om halsen
Fra : Brian Otto

Dato : 26-06-04 10:33

Hej nyhedsgruppe.

Til de af jer, der dykker DIR......... Hvordan er det for jer at have
en regulatorslange rundt om halsen. Trækker den ikke i regulatoren,
således at den kommer til at sidde irriterende i munden. Har prøvet
det en enkelt gang med en 1½ meter slange, hvor regulatoren hele tiden
blev trukket over i højre side af min mund. Det var ret irriterende.
Har set en masse billeder af DIR dykkere, hvor man også kan se, at
regulatoren ikke sidder lige ud for munden, men derimod bliver trukket
mod højre mundvig.

Er det bare mig, der har været uheldig?

Vil det hjælpe, hvis man vælger en længere slange - altså en på 2
meter?

vh. Brian-Otto

Fra : Peter Fjelsten

Dato : 26-06-04 16:44

Brian Otto skrev i Message-ID:
<6083bace.0406260133.2b2be7ce@posting.google.com>:

> Til de af jer, der dykker DIR......... Hvordan er det for jer at have
> en regulatorslange rundt om halsen. Trækker den ikke i regulatoren,
> således at den kommer til at sidde irriterende i munden.

Nej, ikke hvis slangen er lang nok og sidder rigtigt.

> Vil det hjælpe, hvis man vælger en længere slange - altså en på 2
> meter?

1,5 m slangen bør føres ned under højre armhule, over brystet, op bag
nakken og ind i munden.

2 m slangen bør føres ned under lygten på høre hofte (eller ned under
kniven foran på harnesset, op over brystet, op bag nakken og ind i
munden.

Så skulle der ingen problemer være.

--
Peter Fjelsten (DIR-DK, EKPP) Om DIR <http://www.dir-dk.org/>
MSN "fjelsten@yahoo.com" Huledykning <http://www.ekpp.org/>

Fra : Kalle

Dato : 26-06-04 19:58

"Peter Fjelsten" <nospam@adr.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> 2 m slangen bør føres ned under lygten på høre hofte (eller ned under
> kniven foran på harnesset, op over brystet, op bag nakken og ind i

Kig til højre så slangen der bliver hevet lidt i slangen, og kig derefter
lige ud. Så vil regulatoren sidde naturligt i munden.

Casper

Fra : Arnt Eirik

Dato : 26-06-04 22:18

"Peter Fjelsten" <nospam@adr.dk> skrev i melding
> [...]
>
> 2 m slangen bør føres ned under lygten på høre hofte (eller ned under
> kniven foran på harnesset, op over brystet, op bag nakken og ind i

Selv gikk jeg til 220cm slange pga nevnte "problem". Nå er jeg fornøyd

Arnt Eirik

Fra : Jonas Lüttichau

Dato : 28-06-04 03:49

"Brian Otto" <bostrauss@e-mail.dk> skrev i en meddelelse
> Er det bare mig, der har været uheldig?

Har aldrig haft ovennævnte problem, dykker med 210 cm slange (7 fod).