Active X DLL
Fra : Fini Thomsen

Dato : 30-12-00 13:52

Hej

Jeg har fundet mig en Active-X DLL, som jeg godt kunne tænke mig at bruge i
mit program, det er en DLL, til at sende SMS beskeder via modem.
Jeg har prøvet at kalde en enkelt procedure som en almindelig DLL, men synes
ikke rigtigt det virkede.
Jeg synes ikke jeg kan finde nogen oplysninger om hvordan jeg kan bruge den
i Delphi(ver. 4), nogen der kan hjælpe?

mvh.
Fini Thomsen

Fra : Thomas P

Dato : 30-12-00 14:17

Det kan jo også være at den er oversat til et Delphi-library. Prøv at
importe dit activex-noget derfra (jeg ved selvfølgelig ikke om den findes,
men det kunne være en idé)

- Thomas

Fra : Fini Thomsen

Dato : 30-12-00 14:59

Hej Thomas

Jeg kan fínde den i listen over 'Import Type Library' og få en TLB fil ud af
det + en unit, men lige hvordan jeg kommer videre med det er jeg usikker på.

mvh Fini Thomsen

Fra : Thomas P

Dato : 30-12-00 16:41

Nu ved jeg så ikke helt hvilken TLB-oversætning du har fundet frem til, men
du gør i hvert fald klogt i at have den åben ved siden af den applikation du
tester funktionerne på. Derefter skal TLB_unitten inkluderes efter uses - så
kan du sådan set bare bruge de procedurer og funktioner der står i unitten
;)

- Thomas

Fra : Fini Thomsen

Dato : 31-12-00 00:21

Nu har jeg fået hul igennem og kan bruge nogle af funktionerne og
procedurerne, men jeg får nogle access violations på andre, det må jeg lige
rode lidt mere med, men tak for hjælpen.

Fra : Jan Pe\"d\"ersen

Dato : 30-12-00 14:37

Hej.

Hvad hedder den, og hvem er producenten...?

Er det PSWinCom fra Produktiv Data?

-Jan

Fra : Fini Thomsen

Dato : 30-12-00 14:54

Hej Jan

Nej, den hedder SMSMessenger og er fra http://www.desoft.co.uk/ og kan
downloades som en 30 dages prøveversion.

Den du nævner er det noget der kan bruges?

mvh
Fini Thomsen

Fra : Jan Pe\"d\"ersen

Dato : 30-12-00 20:49

!!!
Det er i hvert fald ikke noget JEG vil betale for,
UCP component ............: NOK 5.900,-
TAP component ............: NOK 5.900,-
ATC component ............: NOK 5.900,-
Two components ...........: NOK 10.900,-
All three components .....: NOK 13.900,-

Godt nok følger der også eksempler med i VB, C++ og Delphi,
men de er alle mangelfulde og fejlbehæftede (fejlprogrammeret).
Stabiliteten af deres ActiveX er også utilstrækkelig.
-
Du kan selv implementere UCP, TAP, ATC protokollerne, eller det af det du
skal bruge. Jeg mener jeg hentede specifikationerne på et af de store tyske
teleselskaber (kan ikke lige huske hvilken).

Du kan selv hente komponenterne, og registrere dig til 30 dages prøvetid på
http://www.pswin.com

-Jan
JPSoft DK

Fra : Fini Thomsen