Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
kan min comp udnytte et Radeon 9600
Fra : benna

Dato : 25-06-04 20:10

Overvejer at købe et Radeon 9600, men er i tvivl om jeg overhovedet
kan udnytte det. Min computer er: AMD T-Bird 800, 448MB RAM.

Vil jeg får ligeså meget ydelse med et 9200 pga at min CPU og ram
alligevel ikke kan følge med til 9600?

Hvis et 9600 giver bedre ydelse selv på min computer end et 9200,
hvilken 9600 model skal man så gå efter og hviket firma?

Mvh
Johs

Fra : Mads

Dato : 25-06-04 20:56

On 25 Jun 2004 12:10:11 -0700, muingaza@yahoo.com (benna) wrote:

> [...]
>kan udnytte det. Min computer er: AMD T-Bird 800, 448MB RAM.
>
>Vil jeg får ligeså meget ydelse med et 9200 pga at min CPU og ram

Du kan sagtens udnytte et 9600 kort, men måske ikke 100%.
Jeg er dog ret sikker på at 3D spil vil køre bedre end på et
9200 kort.

>Hvis et 9600 giver bedre ydelse selv på min computer end et 9200,
>hvilken 9600 model skal man så gå efter og hviket firma?

Jeg valgte selv det billigste mærke jeg kunne finde på det
tidspunkt og det var et Gecube kort.
Det blev så et Radeon 9600 XT kort med 256 MB RAM
og det kostede ca 1250 her for en ca 4 mdr siden

XT kortene er de kraftigste i Radeon familien. Derefter kommer
Pro kortene, så standard modellen uden ekstra navne og
endelig den lille efternøler som hedder SE ( slow edition )

Jeg kørte på det tidspunkt med en T-bird 1200 MHz og mine
3D spil kørte perfekt, selv i rimeligt høje opløsninger.
Jeg har så siden opgraderet til en XP2400+ og det har da givet
lidt mere power i spil, men ikke så meget som man skulle tro.
Derimod kan de ekstra kræfter mærkes når der skal komprimeres
DivX videoer.

mvh Mads