|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | Hvad er bedst? Yamaha, Evinrude, Mercury m~ Fra : Martin
 | 
 Dato :  25-06-04 19:46
 | 
 |  | Hvis man skulle stille de gængse mærker på en top 5 liste, hvordan ville den
 så være? Jeg ved godt at det for mange er et spørgsmål om religion hvad
 mærke man vælger, men der må dog alligevel kunne stille en liste op hvis man
 kigger på kvalitet, holdbarhed, pris, design osv.
 
 For mig har Yamaha altid været det eneste saliggørende.
 
 Kom med jeres forslag til flg. mærker:
 
 Yamaha, Suzuki, Evinrude/Johnson, Mercury/Mariner, Selva, Tohatsu.
 
 God weekend
 Martin
 
 
 
 
 
 |  |  | 
  Calle. (25-06-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Calle.
 | 
 Dato :  25-06-04 21:45
 | 
 |  | 
 
            Martin wrote:
 > Hvis man skulle stille de gængse mærker på en top 5 liste, hvordan
 > ville den så være? Jeg ved godt at det for mange er et spørgsmål om
 > religion hvad mærke man vælger, men der må dog alligevel kunne stille
 > en liste op hvis man kigger på kvalitet, holdbarhed, pris, design osv.
 >
 > For mig har Yamaha altid været det eneste saliggørende.
 >
 > Kom med jeres forslag til flg. mærker:
 >
 > Yamaha, Suzuki, Evinrude/Johnson, Mercury/Mariner, Selva, Tohatsu.
 >
 der er jo ikke megen forskel på yamaha og mariner    -- 
 Calle.
            
             |  |  | 
  Martin (25-06-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Martin
 | 
 Dato :  25-06-04 22:09
 | 
 |  | 
 
            > der er jo ikke megen forskel på yamaha og mariner    Var det ikke tilfældet for 10 år siden. Jeg mener da at det er Mercury og
 Mariner som er identiske idag? eller tager jeg fejl?
 /Martin
            
             |  |  | 
   Bjarke Christensen (25-06-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Bjarke Christensen
 | 
 Dato :  25-06-04 22:19
 | 
 |  | 
 
            Ja, listen bliver svær at lave, da det er årgangs-afhængigt.
 Jeg sejler med en Yamaha og en Mariner. Begge godt 10 år gamle og i 6-8 hk
 klassen. - og min Mariner er det værste skidt. Yamaha'en starter bare hver
 gang og er super stabil.
 /Bjarke
 "Martin" <nospam@galnet.dk> wrote in message
 news:Tv0Dc.2596$AC1.1597@news.get2net.dk...
 > > der er jo ikke megen forskel på yamaha og mariner    >
 > Var det ikke tilfældet for 10 år siden. Jeg mener da at det er Mercury og
 > Mariner som er identiske idag? eller tager jeg fejl?
 >
 > /Martin
 >
 >
            
             |  |  | 
    Calle. (25-06-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Calle.
 | 
 Dato :  25-06-04 22:24
 | 
 |  | Bjarke Christensen wrote:
 > Ja, listen bliver svær at lave, da det er årgangs-afhængigt.
 >
 > Jeg sejler med en Yamaha og en Mariner. Begge godt 10 år gamle og i
 > 6-8 hk klassen. - og min Mariner er det værste skidt. Yamaha'en
 > starter bare hver gang og er super stabil.
 >
 Det kan jo også være et tilfælde, samt et spørgsmål om justering
 
 --
 Calle.
 
 
 
 
 |  |  | 
    Glenn [Odense] (26-06-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Glenn [Odense]
 | 
 Dato :  26-06-04 02:29
 | 
 |  | 
 > Jeg sejler med en Yamaha og en Mariner. Begge godt 10 år gamle og i 6-8 hk
 > klassen. - og min Mariner er det værste skidt. Yamaha'en starter bare hver
 > gang og er super stabil.
 >
 Jeg har en 60hk Marina fra '88 og en 55hk Yamaha fra 2001, og når jeg river
 låget af så er de ens, ned til minste skrue. Marina'en har da også Yamaha
 gaflerne på blokken.
 Men det er rigtig nok at Marina overgik til Mercury på et tidspunkt, jeg
 mener at det var i '97 - '98, men er ikke sikker.
 
 Jeg synes også at Suzuki er værd at tage med i overvejelserne, selv om jeg
 kun kender kun til 4-takt'erne.
 
 
 Glenn
 
 
 
 
 |  |  | 
    Carsten Holck (26-06-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Carsten Holck
 | 
 Dato :  26-06-04 07:37
 | 
 |  | Heldigvis fandt Bjarke Christensen <BjarkeMC@(IngenSpam)grevestrand.dk>
 tastaturet og skrev i news:cbi4t5$1m3b$1@news.cybercity.dk:
 > Ja, listen bliver svær at lave, da det er årgangs-afhængigt.
 >
 >Og modelafhængigt - Vi sejler med en Mariner 60hk 4-t, der kører som en
 drøm, den har for nyligt erstattet en Mariner 40hk 2t, som var det argeste
 l..., om den har været mishanlset af diverse reparatører ved jeg ikke, men
 den har stort set aldrig givet andet en bøvl.
 
 /carsten
 
 
 
 
 |  |  | 
   Calle. (25-06-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Calle.
 | 
 Dato :  25-06-04 22:13
 | 
 |  | 
 
            Martin wrote:
 >> der er jo ikke megen forskel på yamaha og mariner    >
 > Var det ikke tilfældet for 10 år siden. Jeg mener da at det er
 > Mercury og Mariner som er identiske idag? eller tager jeg fejl?
 >
 Mener faktisk der er dem alle tre
 -- 
 Calle.
            
             |  |  | 
  Claus Tersgov (26-06-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Claus Tersgov
 | 
 Dato :  26-06-04 01:42
 | 
 |  | 
 På ejendommeligvis fremsatte Martin følgende påstand:
 > Hvis man skulle stille de gængse mærker på en top 5 liste, hvordan
 > ville den så være? Jeg ved godt at det for mange er et spørgsmål om
 > religion hvad mærke man vælger, men der må dog alligevel kunne
 stille
 > en liste op hvis man kigger på kvalitet, holdbarhed, pris, design
 osv.
 > For mig har Yamaha altid været det eneste saliggørende.
 Yamaha!
 Mit hjemmestudie har flest Yamaha maskiner..    Med motorer er der nok ikke den store forskel. De udvikler
 sideløbende, og Tohatsu og en anden producent producerer det meste, så
 netop på det omrøde er den nok ikke den store forskel.
 Dog synes jeg ikke, at Selva's egne maskiner  ligge i den samme klasse
 som Yamaha, Suzuki og Mercery.
 Claus
            
             |  |  | 
  Alvin A. Bang (26-06-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Alvin A. Bang
 | 
 Dato :  26-06-04 11:25
 | 
 |  | 
 "Martin" <nospam@galnet.dk> skrev i en meddelelse
 news:ip_Cc.2571$Co7.749@news.get2net.dk...
 > Hvis man skulle stille de gængse mærker på en top 5 liste,
 >
 > Yamaha, Suzuki, Evinrude/Johnson, Mercury/Mariner, Selva, Tohatsu.
 >
 > God weekend
 > Martin
 >
 Nå man kan ikke lide Honda.     Bortset fra prisen og deres Bar-Honda
 Formel 1 projekt så er det noget der virker. Honda producerer et utal af små
 motorer til generatorer, havebrug, industri mv. mv. og det dur. Jeg har selv
 en 7.5 HK 4 takt, der aldrig(7-9-13) har slået en forkert prut. Efter
 vinteropbevaring starter den i andet ryk og resterende del af tiden i første
 ryk. Hvis det ikke er Honda, der producerer disse motorer, men alene "giver
 navn" til dem så lad være med at fortælle mig det.......lad mig blive i
 troen....ligesom den med julemanden.
 MVH
 Alvin
            
             |  |  | 
  Martin (26-06-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Martin
 | 
 Dato :  26-06-04 13:47
 | 
 |  | 
 
            > Nå man kan ikke lide Honda.   Jo det var en forglemmelse    Men med Honda så snakker vi jo rent 4-takt.
 Selvom jeg selv håber på at der bliver råd til en 4-takt næste gang, mon
 ikke de langsomt vil erstatte 2-takteren?
 Men som jeg også kan se er det svært at stille en liste op. Især når mange
 af motorerne er produceret af samme producent og så omdøbt til de kendte
 mærker.
 Men i mine øjne/øre har Yamaha det pæneste design og den dejligste lyd, og
 det har også sin indvirken når jeg vælger næste gang.
 Men jeg har flere steder set/hørt at Selva og Yamaha er identiske idag,
 ligesom Mercury/Mariner og Evinrude/Johnson, så når alt kommer til alt er
 der måske slet ikke så mange mærker at vælge imellem   .
 Det mærke jeg kender mindst til er Suzuki og de anmeldelser/test jeg har
 kunnet finde på dem er lige så forskellige som vinden blæser.
 /Martin
            
             |  |  | 
   Alvin A. Bang (26-06-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Alvin A. Bang
 | 
 Dato :  26-06-04 14:40
 | 
 |  | 
 
            "Martin" <nospam@galnet.dk> skrev i en meddelelse
 news:1feDc.73$Rj5.37@news.get2net.dk...
 > > Nå man kan ikke lide Honda.   >
 > Men i mine øjne/øre har Yamaha det pæneste design og den dejligste lyd, og
 > det har også sin indvirken når jeg vælger næste gang.
  kunnet finde på dem er lige så forskellige som vinden blæser.
 Jeg skal være den første til at indrømme at design og farve ikke er uden
 betydning........men når man undersøger og opdager at der er forskel i
 kvalitet, pris, service, reservedelspriser, gensalgsværdi(værditab), service
 worldwide eller kun DK mv. mv......så skal man huske at vægte de forskellige
 ting og det er ofte ikke alene fornuften, som vinder. Hvis dette var
 tilfældet ville B&O måske ikke være det de er idag. Alt andet lige vil jeg
 hellere have en "mindre smart" motor men en der altid virker og holder
 værdien rimeligt. Ok jeg indrømmer det..........sådan ville jeg ikke have
 skrevet for 10 år siden.......men man bliver jo så klog.......særligt når
 det er andres penge!!!
 MVH
 Alvin
            
             |  |  | 
   Leon Hulstroem \(422~ (26-06-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Leon Hulstroem \(422~
 | 
 Dato :  26-06-04 15:00
 | 
 |  | 
 
            <snip>
 > Jo det var en forglemmelse    Men med Honda så snakker vi jo rent 4-takt.
 > Selvom jeg selv håber på at der bliver råd til en 4-takt næste gang, mon
 > ikke de langsomt vil erstatte 2-takteren?
 <snip>
 Næææ jeg tror nu ikke 2 takten nogensinde forsvinder, ikke efter at man kan
 få 2 takt direkte indsprøjtning. Jeg skal hilse og sige at det er noget der
 du´r sådan en Tohatsu TLDI 50    Man skal ikke meget over tomgang før den går lige så fint som en 4 takter og
 så for at det ikke skal være løvn så "tøffer" den længere på literen og den
 vejer 20kg mindre og har 3 cylinder, hvor nærmeste koncurrent kun har 2
 cylinder.
 Selv om at Tohatsu (Nissan) er et realetivt ubeskrevet blad i Dk, så er de
 verdens næst-størreste påhængs-motor producent.
 Mvh
 Leon
 ---
 Outgoing mail is certified Virus Free.
 Checked by AVG anti-virus system (http://www.grisoft.com). Version: 6.0.711 / Virus Database: 467 - Release Date: 25-06-2004
            
             |  |  | 
    Martin (26-06-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Martin
 | 
 Dato :  26-06-04 15:45
 | 
 |  | 
 
            > Man skal ikke meget over tomgang før den går lige så fint som en 4 takter
 og
 > så for at det ikke skal være løvn så "tøffer" den længere på literen.
 Jeg var ikke klar over man kunne få 2-takt som går længere på literen end en
 4-takt. Det er jo netop en af fordelene ved 4-takteren.
 Men tomgangen er ikke uden betydning for mig da jeg også troller med båden,
 og netop på det punkt skulle man jo være langt bedre stillet med 4-takt end
 2-takt. Det er i hvertfald hvad jeg har kunnet finde ud af. Men jeg desværre
 ikke nogen praktisk erfaring med 4-takt - endnu!!    /Martin
            
             |  |  | 
    Henning Mikkelsen (26-06-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Henning Mikkelsen
 | 
 Dato :  26-06-04 16:23
 | 
 |  | 
 "Leon Hulstroem (4220)" <LeonSPAMME@roadrebel.dk> skrev i en meddelelse
 news:40dd8059$0$161$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
 > Næææ jeg tror nu ikke 2 takten nogensinde forsvinder, ikke efter at man
 kan
 > få 2 takt direkte indsprøjtning. Jeg skal hilse og sige at det er noget
 der
 > du´r sådan en Tohatsu TLDI 50    > Man skal ikke meget over tomgang før den går lige så fint som en 4 takter
 og
 > så for at det ikke skal være løvn så "tøffer" den længere på literen
 Er det noget du har lavet målinger på? Min 50 hk Honda bruger i snit 0,33l
 pr. sm.
 Ifølge Tohatsu brochure, skulle en TLDI motor have et 34% lavere
 brændstofforbrug, end en firetaktsmotor.
 Man har  haft et Tysk bådmagasin, til at teste en 50 hk TLDI, med resultatet
 0,18l pr. km, eller 133 km på 24l.
 Prøv selv at regne på det. Iøvrigt synes jeg det er skidesmart, at opgive
 forbrug i forhold til km, det giver lidt regneri
 når tallene skal konverteres til noget maritimt!
 og den
 > vejer 20kg mindre og har 3 cylinder, hvor nærmeste koncurrent kun har 2
 > cylinder.
 Hvis Honda er en konkurrent, er det korrekt at den vejer + 20 kg, men 3
 cylindre har den da!
 > Selv om at Tohatsu (Nissan) er et realetivt ubeskrevet blad i Dk, så er de
 > verdens næst-størreste påhængs-motor producent.
 Det undre mig, at man ikke ser flere Tohatsu'er på vandet, hvis de er så
 gode som brochurene fortæller.
 MVH
 Henning
            
             |  |  | 
     Martin (26-06-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Martin
 | 
 Dato :  26-06-04 20:01
 | 
 |  | > Det undre mig, at man ikke ser flere Tohatsu'er på vandet, hvis de er så
 > gode som brochurene fortæller.
 
 Også mig, man støder næsten aldrig på mærket i praksis.
 
 /Martin
 
 
 
 
 |  |  | 
     Leon Hulstroem \(422~ (26-06-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Leon Hulstroem \(422~
 | 
 Dato :  26-06-04 22:54
 | 
 |  | 
 
            <snip>
 > Er det noget du har lavet målinger på? Min 50 hk Honda bruger i snit 0,33l
 > pr. sm.
 > Ifølge Tohatsu brochure, skulle en TLDI motor have et 34% lavere
 > brændstofforbrug, end en firetaktsmotor.
 > Man har  haft et Tysk bådmagasin, til at teste en 50 hk TLDI, med
 resultatet
 > 0,18l pr. km, eller 133 km på 24l.
 det med 34% holder ikke helt, men Tyskernes passer fint.
 <snip>
 > > vejer 20kg mindre og har 3 cylinder, hvor nærmeste koncurrent kun har 2
 > > cylinder.
 >
 > Hvis Honda er en konkurrent, er det korrekt at den vejer + 20 kg, men 3
 > cylindre har den da!
 Der er ikke så mange der laver 2 takt DI. men jeg tænkte nu på Suzuki
 <snip>
 > Det undre mig, at man ikke ser flere Tohatsu'er på vandet, hvis de er så
 > gode som brochurene fortæller.
 Ja det undre faktisk også mig. Men det er vel importøren der ikke vil ofre
 pengene til lidt markedsføring.
 Produktet fejler ikke umiddelbart noget og det udstyr (gas/gear vælger, trim
 ur, omdr. tæller med div visning og kabler med vandtætte stik) der følger
 med er også af god kvalitet.
 Mvh
 Leon
 ---
 Outgoing mail is certified Virus Free.
 Checked by AVG anti-virus system (http://www.grisoft.com). Version: 6.0.711 / Virus Database: 467 - Release Date: 25-06-2004
            
             |  |  | 
    Martin S?rensen (28-06-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Martin S?rensen
 | 
 Dato :  28-06-04 12:56
 | 
 |  | 
 
            "Leon Hulstroem \(4220\)" <LeonSPAMME@roadrebel.dk> wrote in message news:<40dd8059$0$161$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>...
 > <snip>
 > > Jo det var en forglemmelse    Men med Honda så snakker vi jo rent 4-takt.
 > > Selvom jeg selv håber på at der bliver råd til en 4-takt næste gang, mon
 > > ikke de langsomt vil erstatte 2-takteren?
 > <snip>
 > Næææ jeg tror nu ikke 2 takten nogensinde forsvinder, ikke efter at man kan
 > få 2 takt direkte indsprøjtning. Jeg skal hilse og sige at det er noget der
 > du´r sådan en Tohatsu TLDI 50    Jeg troede de var ved at blive forbudt mange steder pga oliesvineriet.
 Kommer direkte indsprøjtning også det til livs?
 På små sejlbåde har 2-taktere jo den fordel (udover vægten) at det
 ikke giver problemer at man kommer til at vende dem på hovedet når de
 er afmontede - det er der vist nogle 4-taktere som ikke kan lide.
 mvh
 Martin
            
             |  |  | 
     Leon Hulstroem \(422~ (28-06-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Leon Hulstroem \(422~
 | 
 Dato :  28-06-04 17:31
 | 
 |  | 
 
            <snip>
 > Jeg troede de var ved at blive forbudt mange steder pga oliesvineriet.
 > Kommer direkte indsprøjtning også det til livs?
 De gamle 2taktere overholder ikke CO2 kravene efter de kommende regler 2005,
 det gør maskinerne med DI - skriver de ihvert fald !!!
 Mvh
 Leon
 ---
 Outgoing mail is certified Virus Free.
 Checked by AVG anti-virus system (http://www.grisoft.com). Version: 6.0.712 / Virus Database: 468 - Release Date: 27-06-2004
            
             |  |  | 
      Martin S?rensen (29-06-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Martin S?rensen
 | 
 Dato :  29-06-04 10:44
 | 
 |  | "Leon Hulstroem \(4220\)" <LeonSPAMME@roadrebel.dk> wrote in message news:<40e046b4$0$182$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>...
 > <snip>
 > > Jeg troede de var ved at blive forbudt mange steder pga oliesvineriet.
 > > Kommer direkte indsprøjtning også det til livs?
 >
 > De gamle 2taktere overholder ikke CO2 kravene efter de kommende regler 2005,
 > det gør maskinerne med DI - skriver de ihvert fald !!!
 >
 > Mvh
 > Leon
 >
 Jeg tror ikke der er CO2-krav til motorer. 2-takternes traditionelle
 problemer er med uforbrændt benzin (HC, VOCs, kært barn...) og
 smøreolie i udstødningen.
 
 Begge dele gør, at de ikke må bruges på mange søer (om nogen). Jeg
 havde fået indtryk af at der var lignende regler på vej for de danske
 farvande, men var ikke sikker.
 
 mvh
 
 Martin
 
 
 |  |  | 
  Mikkel (26-06-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Mikkel
 | 
 Dato :  26-06-04 11:34
 | 
 |  | 
 "Martin" <nospam@galnet.dk> skrev i en meddelelse
 news:ip_Cc.2571$Co7.749@news.get2net.dk...
 > Hvis man skulle stille de gængse mærker på en top 5 liste, hvordan ville
 den
 > så være? Jeg ved godt at det for mange er et spørgsmål om religion hvad
 > mærke man vælger, men der må dog alligevel kunne stille en liste op hvis
 man
 > kigger på kvalitet, holdbarhed, pris, design osv.
 >
 > For mig har Yamaha altid været det eneste saliggørende.
 >
 > Kom med jeres forslag til flg. mærker:
 >
 > Yamaha, Suzuki, Evinrude/Johnson, Mercury/Mariner, Selva, Tohatsu.
 >
 
 
 Selva og Tohatsu vil jeg på forhånd helt fravælge!
 
 Som nr. 1/2/3 ville jeg helt klart vælge Suzuki, Yamaha eller Honda - de er
 virkelig lækre.
 
 Som nr. 4/5 Mercury eller Evinrude
 
 Som nr. 6 ville jeg vælge Johnson (bryder mig ikke om deres hvide farver)
 
 Som nr. 7 ville jeg vælge Mariner (generelt gammeldags at se på med deres
 grå farve)
 
 
 
 
 |  |  | 
  Henning Mikkelsen (26-06-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Henning Mikkelsen
 | 
 Dato :  26-06-04 12:00
 | 
 |  | 
 
 > Selva og Tohatsu vil jeg på forhånd helt fravælge!
 >
 > Som nr. 1/2/3 ville jeg helt klart vælge Suzuki, Yamaha eller Honda - de
 er
 > virkelig lækre.
 Du har blot vagt en forkert rækkefølge!
 Honda er nr.1
 >
 > Som nr. 7 ville jeg vælge Mariner (generelt gammeldags at se på med deres
 > grå farve)
 Hvad er der galt med grå? Nr. 1 (Honda) er grå!
 
 MVH
 Henning
 
 
 
 
 |  |  | 
   Mikkel (26-06-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Mikkel
 | 
 Dato :  26-06-04 12:34
 | 
 |  | 
 "Henning Mikkelsen" <mikmik@mail.dk> skrev i en meddelelse
 news:40dd572a$0$183$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 >
 >
 > > Selva og Tohatsu vil jeg på forhånd helt fravælge!
 > >
 > > Som nr. 1/2/3 ville jeg helt klart vælge Suzuki, Yamaha eller Honda - de
 > er
 > > virkelig lækre.
 > Du har blot vagt en forkert rækkefølge!
 > Honda er nr.1
 > >
 > > Som nr. 7 ville jeg vælge Mariner (generelt gammeldags at se på med
 deres
 > > grå farve)
 > Hvad er der galt med grå? Nr. 1 (Honda) er grå!
 >
 
 
 Det er Mariner's kedelige og tarvelige grå farve - Honda's er mere sølv end
 den er grå...
 
 
 
 
 |  |  | 
  Claus Tersgov (26-06-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Claus Tersgov
 | 
 Dato :  26-06-04 12:10
 | 
 |  | 
 På ejendommeligvis fremsatte Mikkel følgende påstand:
 > Selva og Tohatsu vil jeg på forhånd helt fravælge!
 Tohatsu er Japans ældste og verdens største producent af
 påhængsmotorer, og de producerer bl.a flere af Mercurys og Mariner's
 motorer! Derudover er alle Mercurys 4-taktsmotorer produceret af
 Yamaha! Johnson/Evinrude er produceret hos Suzuki og sådan kan man
 blive ved..
 Men langt størstedelen af motorene bliver produceret på Tohatsu    Claus
            
             |  |  | 
   Mikkel (26-06-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Mikkel
 | 
 Dato :  26-06-04 12:36
 | 
 |  | 
 "Claus Tersgov" <nospamnews@tersgov.dk> skrev i en meddelelse
 news:cbjlgg$2uvs$1@news.cybercity.dk...
 >
 >
 > På ejendommeligvis fremsatte Mikkel følgende påstand:
 >
 > > Selva og Tohatsu vil jeg på forhånd helt fravælge!
 >
 > Tohatsu er Japans ældste og verdens største producent af
 > påhængsmotorer, og de producerer bl.a flere af Mercurys og Mariner's
 > motorer! Derudover er alle Mercurys 4-taktsmotorer produceret af
 > Yamaha! Johnson/Evinrude er produceret hos Suzuki og sådan kan man
 > blive ved..
 >
 > Men langt størstedelen af motorene bliver produceret på Tohatsu    >
 Ok, jeg tænker dog på Tohatsu TLDI modellerne eller hvad det nu er de hedder
 som jeg så en test af i Bådmagasinet eller Båd Nyt for et års tid siden hvor
 de ikke var noget at råbe hurra for! Her var det 4-takts motorere med EFI
 som vandt og af disse var det så Suzuki som de var mest vilde med...
            
             |  |  | 
  Mikkel Jensen (05-07-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Mikkel Jensen
 | 
 Dato :  05-07-04 21:47
 | 
 |  | 
 
            > Selva og Tohatsu vil jeg på forhånd helt fravælge!
 >
 > Som nr. 1/2/3 ville jeg helt klart vælge Suzuki, Yamaha eller Honda - de
 er
 > virkelig lækre.
 >
 > Som nr. 4/5 Mercury eller Evinrude
 >
 > Som nr. 6 ville jeg vælge Johnson (bryder mig ikke om deres hvide farver)
 >
 > Som nr. 7 ville jeg vælge Mariner (generelt gammeldags at se på med deres
 > grå farve)
 Selva laver da også nogne okay motorer rent æstetisk, da det vel er det du
 kigger på..
http://www.selvamarine.com/images/motori/dp_4t/nar115_g.jpg Mikkel Jensen
            
             |  |  | 
   Bjarke Christensen (05-07-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Bjarke Christensen
 | 
 Dato :  05-07-04 21:58
 | 
 |  |  |  |  | 
    Mikkel Jensen (05-07-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Mikkel Jensen
 | 
 Dato :  05-07-04 22:26
 | 
 |  |  |  |  | 
 |  |