Hvad bør man se i Lissabon?
Fra : Lau

Dato : 25-06-04 16:49

vh
Lau

Fra : Morten Nielsen

Dato : 26-06-04 03:32

"Lau" <lauremovethis@pc.dk> skrev i en meddelelse
news:dQXCc.17628$Vf.976302@news000.worldonline.dk...
> vh
> Lau

fodbold

Fra : Lau

Dato : 26-06-04 07:54

Desværre - der er afgang efter finalen. Det bliver en blanding af golf og
sightseeing.
vh
Lau

Fra : Alice M

Dato : 28-06-04 17:57

"Lau" <lauremovethis@pc.dk> skrev i en meddelelse
> vh
> Lau

Søfarernes monumet og det slot/borg der ligger over byen. Fantastisk udsigt.
Sidste sommer besøgte jeg selv Lissabon.

Desuden ligger der et stort akvarium ude i den del af byen hvor der har
været Verdens Udstilling. Det er i alt fald et besøg værd.

MVH. Alice M

Fra : KJ

Dato : 29-06-04 22:00

Alice M <pingu_82@yahoo.skidt> wrote:

> Søfarernes monumet og det slot/borg der ligger over byen. Fantastisk udsigt.
> Sidste sommer besøgte jeg selv Lissabon.

Søfarernes monument er jeg ikke enig i, det monument er i mine øjne
pænest på afstand, men bagved ligger et ret flot kloster.

Slottet er flot, og det giver en god kondition, hvis man vælger at gå op
ad alle trapperne!

> Desuden ligger der et stort akvarium ude i den del af byen hvor der har
> været Verdens Udstilling. Det er i alt fald et besøg værd.

Enig, og der er noget med at nordsø akvariet vist ikke er helt så stort
som det dernede, selv om de gerne vil være det. Desuden har de en flot
klumpfisk

Under vores cykeltur dernede sidste år brugte vi et par dage på lidt
anderledes oplevelser i Setubal, der ligger en bustur væk fra Lisabon,
så her er et par ideer....

Planeta Terra arrangerer ture i den lokale (meget specielle)
nationalpark. Turen tog vist godt et par timer i Landrover (der er brug
for 4-hjulstræk på nogle af vejene) og inkluderer besøg på et værksted,
hvor de producerer og maler kakler efter gammel tradition (der er et
eller andet med portugisere og kakler, vil I nok opdage...) og et flot
vin- og muskatelslot, hvor der såmænd hænger et billede af Dronningen og
Prinsgemalen fra deres besøg dernede. Guiden snakkede løs om kultur og
natur, og fortalte ærligt om gode og dårlige ting ved Portugal.

Deres side http://www.planetaterra.pt/ er tilsyneladende nede lige nu,
men hvis den ikke kommer op igen, så findes informationen i Lonely
Planet. Jeg kan måske også grave den frem, hvis det har interesse.

I Setubal kan man også komme på sejltur med en gammel salt-galease. Det
var også en stor oplevelse i fantastiske omgivelser med delfiner
springende rundt omkring. Undervejs fik vi serveret groft brød med oste
til samt muskatel. Også deres kontaktinformation fandt vi i Lonely
Planet.

Ellers udmærker Portugal sig ved at maden ikke er værd at skrive hjem
om, i det mindste er den heller ikke så dyr udenfor Lisabon. Der findes
dog nogle anstændige fiskerestauranter i de havnebyer, vi kom forbi.

KJ

http://www.cetus.dk

Fra : Alice M

Dato : 30-06-04 22:54

"KJ" <news3@SLETMIG.bifrostnet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> om, i det mindste er den heller ikke så dyr udenfor Lisabon. Der findes
> dog nogle anstændige fiskerestauranter i de havnebyer, vi kom forbi.

Hej KJ

Til en vis grad giver jeg dig ret i din påstand angående søfarernes
monument.
Og klosteret havde jeg helt glemt.

Og der var mere end en klump fisk i akvariet .. hi hi..

Desuden synes jeg faktisk at vi fik meget godt og billigt mad i Lissabon..
Især fisk.

Var selv 5 dage i Setubal. Toget kører også derud for 1,5 Euro på 40
minutter.
Jeg boede i Telt på en campingplads (hvor der kunne købes Tuborg øl til 1
Euro stk i baren) lidt uden for byen tæt ved stranden.
Dog kan dette ikke anbefales uden en super god pløk hammer (campingpladsen
ligger i klipperne), en god ventilator til de 40 grader der er i teltet kl 6
om morgenen og nogle gode luftmadrasser (klipperne igen).

I Setubal så jeg også et sardin museum samt en masse små hyggelige kirker.

Og ja.. Lonely Planet er en smart opfindelse :)

MVH. Alice M