Hurtig hurtig, hvad skal vi se i øst og no~
Fra : Esben Bøll

Dato : 25-06-04 14:23

Hej alle.
Efter en hurtig beslutning tager vi på ferie i morgen.
Kæresten og jeg kører sydpå mod frankrig!!
Så jeg tænkte om der var nogen som havde nogen gode idder til hvad vi skal
se og
hvor der er fedt at køre???

Hilsen ESben

Fra : Torben Scheel

Dato : 25-06-04 16:20

"Esben Bøll" <ebo@bbikez.dk> wrote in message
> [...]
> Kæresten og jeg kører sydpå mod frankrig!!
> Så jeg tænkte om der var nogen som havde nogen gode idder til hvad vi skal

schlumpf brødrenes automobilmuseum er et must :
http://www.collection-schlumpf.com/schlumpf/

God tur!

vh
Torben

Fra : Kasperkk

Dato : 25-06-04 15:21

"Esben Bøll" <ebo@bbikez.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Kæresten og jeg kører sydpå mod frankrig!!
> Så jeg tænkte om der var nogen som havde nogen gode idder til hvad vi skal

Nå da frisk nok må man sige

Jeg aner ikke hvad der er værd at se, men ville lige ønske jer en god tur!
Kan I hygge jer!

Kasperkk

Fra : Thomas Jensen

Dato : 25-06-04 18:00

Hej alle.
> Efter en hurtig beslutning tager vi på ferie i morgen.
> Kæresten og jeg kører sydpå mod frankrig!!

god tur

Thomas Jensen
FZ6S Fazer ´04
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=11

Fra : Søren Jim

Dato : 25-06-04 19:01

Hej alle.

Snip..

Ja for fanden skal snart afsted selv igen,
lige ud fra hovedet...
1) mont-saint-michel --- http://www.mont-saint-michel.net/
2) St Malo
3) La rochelle

der er selvfølgelig meget mere men det er et must
nååå jo poimpai nordkysten lille flække godt værtshus, (hils George fra det
irske band)

MVH Søren CBR1000F (Belfast--- Jan , feb, March March March)

---

Fra : Seniorkonsulenten

Dato : 25-06-04 19:25

Verdun (1. Verdenskrig)

Meget stemningsfulde steder.

Fra : Jens B. Rasmussen

Dato : 25-06-04 20:04

> "Esben Bøll" <ebo@bbikez.dk> skrev i en meddelelse

Nu er frankring jo et vidt begreb

- men klart kysten ved nordmandiet - 60-året for invasionen
- området omkring bordeaux (masser af vin slotte og mulighed for at hygge
med god mad også)
- Loiredalen
- eurodisney ?

ellers lad tilfældet råde og tak en snak med de lokale om området de kan
nogen vise dig nogen steder som er ganske flotte.

mvh

Jens
rf900

Fra : Asger Steffensen

Dato : 25-06-04 20:01

> [...]
> Kæresten og jeg kører sydpå mod frankrig!!
> Så jeg tænkte om der var nogen som havde nogen gode idder til hvad vi skal

Tjae, hvis I er interesserede i (krigs)historie er der jo masser.
I Normandiet har de netop fejret 60 året for invasionen - der er MANGE
museer og mindesmærker, og naturligvis selve invasionsstrandene...

Tog turen i '95. Vi var (dengang) to drengerøve uden kærester, hvilket gør
det lidt lettere

Undervejs var vi i Verdun, der ud over at være en hyggelig by også var
stedet for nogle af de længste og blodigste slag under 1. verdenskrig. Der
er end del gamle forter, slagmarker, etc.

Der er desuden et Citadel i Verdun, der har et ret interessant museum. Man
kører rundt i små vogne, og ved hjælp af laserlys og projektorer har man
genskabt Citadellet "i drift" som det var da det var i brug. Det er var
dengang ret overvældene, nærmest som en 3D biograf. I dag er man jo vant til
lidt af hvert med nutidens teknologi, så måske er det ikke helt det samme.

I byen Sedan ligger en stor middelalderborg.

Kører I gennem Belgien er der byen Bastogne, hvor amerikanerne blev
indesluttet i julen '44 under Tyskernes Ardenneroffensiv, der er et stort
museum og et mindesmærke.

Ardennerbjergene i Belgien/Luxembourg byder iøvrigt på nogel FEDE MC-veje.
Den lille by Esch-sur-Sure i Luxembourg er rigtig hyggelig, med en fin
campingplads og hoteller, midt i de fede veje.

Domkirkerne i Rouen, Reims og Bayeux er seværdige.
Og Bayeux-tapetet er absolut også en attraktion, hvis man er til den slags.

God tur.

Asger
V-Strom (der også snart skal ud og trille - jubii)
ZX-10 (til salg på www.zx10.dk)

Fra : dsadas

Dato : 25-06-04 20:28

> [...]
> Kæresten og jeg kører sydpå mod frankrig!!
> Så jeg tænkte om der var nogen som havde nogen gode idder til hvad vi skal

Har et sted der ikke er så fedt at køre, men syd for hamburg tag et smut fra
A7 til Heidepark og prøv denne motherfucker
http://home1.stofanet.dk/coffein/colossos.JPG der er også mange andre total
fede ting, kig også på www.heidepark.de og tag den på vejen da ned, da der
ikke er overbefolket endu.

Men igen det er jo en smagssag hvad der er fedt.

/tralala