Erstatsningskrav ifbm. bedragerisag
Fra : Brian A.

Dato : 25-06-04 11:24

Hej!

Har netop modtaget "Kvittering for anmeldelse" fra Politimesteren i Aalborg.
Der står:

"Hvis De har fremsat erstatningskrav i sagen, vil De tillige blive indkaldt
til retsmødet"

Sagen er at en person har misbrugt min kærestes CPR.nr. ved oprettelse af 5
mobil abonnementer. Hændelsesforløbet har været langtrukket og hårdt psykisk
for min kæreste. Hun har haft udgift på sølle 200,- for porto på diverse
breve (anbefalet) samt rundt regnet 100,- i benzin. Det er jo ikke mange
penge, og hun havde da heller ikke regnet med at kunne inddrive dem hos den
skyldige, men som vi læser brevet er der mulighed alligevel.
Dette erstatningskrav, omhandler det mere tyverisager eller kan man også
gøre erstatningskrav for tort og øvrige udgifter man måtte have haft?

Kalenderen siger ferie fra i morgen, så hvis der skal afleveres mere til
politiet, skal det jo gerne ske i dag.

Fra : Peter G C

Dato : 25-06-04 13:46

"Brian A." <Ask-for-it@This-is-invalid.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Dette erstatningskrav, omhandler det mere tyverisager eller kan man også
> gøre erstatningskrav for tort og øvrige udgifter man måtte have haft?

Kun positive udgifter erstattes som tab i den omtalte situation - tort
kommer ikke på tale. Saml alt dokumentation samme og tag en snak med
politiet om muligheden for at få erstatning. Lav en opgørelse inden da.

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Brian A.

Dato : 25-06-04 16:21

> Kun positive udgifter erstattes som tab i den omtalte situation - tort
> kommer ikke på tale. Saml alt dokumentation samme og tag en snak med
> politiet om muligheden for at få erstatning. Lav en opgørelse inden da.

Okay, tak skal du have. Vi tager en snak med politiet.

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 25-06-04 16:25

"Brian A." <Ask-for-it@This-is-invalid.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Okay, tak skal du have. Vi tager en snak med politiet.

God idé.

Desværre er der det kedelige i disse sager at bedrageren (tyven) normalt
ikke ejer noget (der er værd at løbe efter).

Jeg har selv prøvet det.

Her drejede det sig kun om en "bagatel" af 12.000,- kr. efter tyveri af én
af mine tidligere joller.

Du kan da fastholde dit krav i ganske mange år overfor delinkventen.

Hr. Bjørn