SMS med VB
Fra : Michael K. Therkilds~

Dato : 24-06-04 21:12

Er der nogen som ved om det er muligt at sende en SMS med VisualBasic.. Og
hvis det er muligt, er der så nogen som har lidt kode til dette?

Fra : ST

Dato : 25-06-04 11:59

> Er der nogen som ved om det er muligt at sende en SMS med VisualBasic.. Og
> hvis det er muligt, er der så nogen som har lidt kode til dette?

Det er da helt sikkert muligt. Jeg har et lille program til min Nokia 3310
der kan dette (har ikke selv lavet det).
Du skal først finde ud af hvilke kommandoer du skal sende til telefonen for
at den sender en SMS.Herefter er det bare igang med at lære at bruge MSCOMM.

Fra : Harald Staff

Dato : 25-06-04 17:00

I utgangspunktet er ikke en SMS annet enn en email, der selve meldingen er
subject-feltet. Og tidligere kunne man, i hvert fall i Norge, sende en slik
mail til telefonnummer@sms.telenor.no om man visste at det var et
telenor-abonnement. Problemet blev etterhvert også at det skulle koste en
krone pr melding, og dermed ble adressene enten hemmelige eller dynamiske.
Så problemet er ikke egentlig teknisk, men å finne en leverandør og en
adresse.

HTH. beste hilsen Harald

"Michael K. Therkildsen" <Michael@K-Therkildsen.dk> skrev i melding

Fra : VIP

Dato : 28-06-04 09:57

Det kræver noget hardware, f.eks en mobil telefon eller et GSM-modem

--
Venlig hilsen

Viggo

Fra : Lasse Madsen

Dato : 28-06-04 10:14

mscomm1.output = "at+cmgf=1" + chr$(13)' 0x0D
' lav en 500 ms pause eller vent på OK streng
mscomm1.output = "at+cmgs=12345678" + chr$(13) ' 0x0D
' lav en 500 ms pause eller vent på '>' karakteren
mscomm1.output = "Hej med dig" + chr$(26) ' 0x1A
' vent 2 sekunder eller på CMGS: xxx og OK

m.v.h.
lasse madsen