Kvindefrigørelse?
Fra : Corax

Dato : 24-06-04 19:25

Det er umiddelbart mit indtryk, at dette er et forum af nogenlunde
almindelige mennesker, dvs. folk som repræsenterer et nogenlunde almindeligt
udsnit af den danske befolkning? Hvis dette er tilfældet er det vel muligt
at lave en lille uvidenskabelig undersøgelse af folks moral i forhold til
sex. Det der interessere mig er det følgende:

Hvor direkte kan kvinder tillade sig at være når det gælder sex, uden at det
tænder mændene af eller giver dem et dårligt omdømme? Jeg tænker i den
forbindelse på f.eks. når det gælder venner og bekendte (dvs. ikke (faste)
partnere).
Kan kvinder tillade sig at være lige så frigjorte som mænd, eller er det
stadig kvindernes ansvar at være moralens vogtere?

- Corax

Fra : kvaerulant

Dato : 25-06-04 00:19

Corax wrote:

> [...]
>Kan kvinder tillade sig at være lige så frigjorte som mænd, eller er det
>stadig kvindernes ansvar at være moralens vogtere?

Det er et af den slags gode spørgsmål som ikke kan besvares.

Det naturlige er at kvinder er mere tilbageholdende og kredsende end
Mænd, da kvinder naturlig er mere bundet af de børn som naturligt
bliver resultatet af sex.

Men almindeligt vis så tænder mænd på de (u-)bevedste signaler
som kvinderne udsender.

Pasive:
Langt hår (Paryk)
Brede hofter (Korsetter, højhælede sko)
Store øjne. (Makup)

Aktive:
Leg med håret,
Genert, men nysgeri.

Kun få mænd vil bryde sig om at blive båret rundt på,
eller blive pyldret.
Meget af parings adfæren er styret af instinkter.

Fra : Corax

Dato : 25-06-04 12:52

"kvaerulant" <dsl90720@vip.cybercity.dk> wrote in message
> Corax wrote:

> Det er et af den slags gode spørgsmål som ikke kan besvares.

Folk kan fortælle hvad de selv mener om sagen - det er svar nok for mig :)

> Det naturlige er at kvinder er mere tilbageholdende og kredsende end
> Mænd, da kvinder naturlig er mere bundet af de børn som naturligt
> bliver resultatet af sex.

Ah, kom nu....Det er da lang tid siden, at faren for at blive gravid, havde
en reel betydning for den kvindelige seksualitet. Faren for sygdomme er vel
mere aktuel, hvis det endelig skal være. Siden faren for graviditet var en
grund til at bevare dyden, har vi fået p-piller osv. som sidestiller mænd og
kvinder langt hen af vejen når det gælder lige netop det område.

> Men almindeligt vis så tænder mænd på de (u-)bevedste signaler
> som kvinderne udsender.

Dvs. at mændene efter din opfattelse helst/oftest reagerer på signaer fra
kvinder, som kvinderne end ikke sender bevidst? Det levner ikke meget plads
for aktive og selvbevidste kvinder!

> Kun få mænd vil bryde sig om at blive båret rundt på,
> eller blive pyldret.
> Meget af parings adfæren er styret af instinkter.

Tjo, der er da bestemt instinkter med - men menneskets adfærd er både styret
af natur og kultur. Hvis man ser på den moderne seksualitet, så er der da
godt nok meget, som handler om andet end at sætte børn i verdenen...

- Corax

Fra : kvaerulant

Dato : 27-06-04 16:08

Corax wrote:

> [...]
>>

>Ah, kom nu....Det er da lang tid siden, at faren for at blive gravid, havde
>en reel betydning for den kvindelige seksualitet.

Instinkter opbygget i gemmen årmilioner forsvinder ikke på 50 år.

> [...]
>kvinder, som kvinderne end ikke sender bevidst? Det levner ikke meget plads

Det kræver alt så øvelse at udsende de normalt ubevidste sinaler.

> [...]
>af natur og kultur. Hvis man ser på den moderne seksualitet, så er der da
>godt nok meget, som handler om andet end at sætte børn i verdenen...

Hvad der ikke handler om at æde, handler om sex.

Fra : nusle nuslesen

Dato : 25-06-04 08:47

Corax <amina@blazingangles-nospam.com> skrev:

Hej,

>Hvor direkte kan kvinder tillade sig
>at være når det gælder sex,

Så direkte som hun føler lyst til at være.

> uden at det
>tænder mændene af

Hvis mændene derved tænder af, er de måske ikke rigtige for en
direkte kvinde.

Det er ikke kun kvinden der skal være rigtig til manden, han skal
også være rigtig til hende.

> eller giver dem et
>dårligt omdømme?

Et dårligt omdømme kommer ikke af seksuel adfærd, men den adfærd
der udvises i samtlige mellemmenneskelige relationer man indgår i.

Man kan snildt være seksuelt udfarende, eksperimenterende osv. og
samtidig være et yderst respektabelt menneske.

Et dårligt omdømme skabes oftest af en generel moralsk forkastelig
adfærd.

> Jeg tænker i den
>forbindelse på f.eks. når det gælder
>venner og bekendte (dvs. ikke (faste)
>partnere).

Jeg synes ikke som udgangspunkt, at man bør vælge sine
seksualpartnere blandt venner og bekendte, ikke hvis der alene
skal være tale om f.eks. one-night-stands. Risikoen for at en af
parterne kommer til at lægge flere følelser i det er stor, og
risikoen for at det bliver svært at omgås bagefter er også stor.

>Kan kvinder tillade sig at være lige
>så frigjorte som mænd,

Selvfølgelig.

Kvinder kan også tillade sig at være mere frigjorte end mænd - jeg
har da erfaret, at mange mænd slet ikke er så frigjorte endda.

> eller er det
>stadig kvindernes ansvar at være
>moralens vogtere?

At have en god moral, betyder ikke at man ikke kan være seksuelt
frigjort og/eller opsøgende seksuelt f.eks.

En god moral handler ikke om seksuelle handlinger, men om hvordan
man vælger at leve sit liv, hvordan man omgås sine medmennesker,
de valg man træffer osv.

F.eks. er seksuel frigjorthed ikke ensbetydende med at man er
utro, at man går efter sine veninders mænd, at man dyrker sex med
hvem-som-helst osv. Det handler mere om at man vælger at tage det
standpunkt at ens seksualitet er sund og god og ikke behøver
gemmes bort eller hæmmes unødigt.

mange hilsner

Fra : Corax

Dato : 25-06-04 12:43

"nusle nuslesen" <nusle@mail.dk> wrote in message
> Corax <amina@blazingangles-nospam.com> skrev:

> Så direkte som hun føler lyst til at være.

Jo, det er da også min personlige holdning. Det der interesserer mig, er
hvordan andre reagerer :)

> Et dårligt omdømme kommer ikke af seksuel adfærd, men den adfærd
> der udvises i samtlige mellemmenneskelige relationer man indgår i.

Ja, sådan burde det være - i praksis syntes jeg dog tit man ser noget andet.
Det er ikke så slemt i DK som i f.eks. de sydeuropæiske lande, men den
almindelige moral ser stadig ud til at indeholde en ide om, at mænd er macho
hvis de har mange partnere og er bevidste om deres seksualitet, hvorimod
kvinder er uansvarlige og umoralske hvis de gør det samme.

- Corax

Fra : PerX ...

Dato : 25-06-04 12:07

In article <40db1c87$0$303$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>,
amina@blazingangles-nospam.com says...

> [...]
> Kan kvinder tillade sig at være lige så frigjorte som mænd, eller er det
> stadig kvindernes ansvar at være moralens vogtere?

Det kommer an på manden og kvinden. (Komplet fyldestgørende svar, måske
bare ikke så brugbart *g*)

Fra : Corax

Dato : 25-06-04 12:35

"PerX ..." <hyp1999@hotmail_remove_this_.com> wrote in message
> In article <40db1c87$0$303$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>,
> amina@blazingangles-nospam.com says...

> Det kommer an på manden og kvinden. (Komplet fyldestgørende svar, måske
> bare ikke så brugbart *g*)

Jeg kan på ingen måde erklære mig uenig, men mit ønske var selvsagt, at høre
lidt forskellige bud på folks *egne holdninger*. Særligt mændenes holdninger
er relevante, da jeg selvsagt har lettere ved at forholde mig til mine egne
tanker som kvinde, end jeg har ved at gennemskue hvad mænd måtte mene.

- Corax

Fra : PerX ...

Dato : 25-06-04 21:39

In article <40dc0e00$0$235$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>,
> [...]
> tanker som kvinde, end jeg har ved at gennemskue hvad mænd måtte mene.

Stille og roligt med stil, og ikke vulgært og anmassende - men det blev
definitionen vel ikke bedre af *G*

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 25-06-04 13:43

"Corax" <amina@blazingangles-nospam.com> skrev i en meddelelse

> Hvor direkte kan kvinder tillade sig at være når det gælder sex, uden at
det
> tænder mændene af eller giver dem et dårligt omdømme?

Da jeg alligevel svarer på så meget, jeg ikke har forstand på, kan jeg vel
også prøve at svare på dette spørgsmål.

> Kan kvinder tillade sig at være lige så frigjorte som mænd, eller er det
> stadig kvindernes ansvar at være moralens vogtere?

Tja, hvor frigjorte er vi mænd egentlig? Kan vi tillade os at være
afventende endsige afvise kvinder, der er for pågående?

Jeg tænder selv af, når jeg føler mig overrumplet uden at få en chance for
at bede pigen tage den lidt med ro, således jeg kan finde ud af, hvad der
foregår. Jeg tænder også af, når jeg føler, min ærlighed bliver anfægtet,
eller en afvisning ikke bliver respekteret.

Mit omdømme er der vist ikke så meget at gøre ved...

Med venlig hilsen
Børge

Fra : ThomasB

Dato : 26-06-04 13:37

"Boerge Rahbech Jensen" <brahbech@post8.tele.dk> skrev i en meddelelse
> det
>
> Da jeg alligevel svarer på så meget, jeg ikke har forstand på, kan jeg vel
> også prøve at svare på dette spørgsmål.

Du er så sød og ærlig Børge!

> Tja, hvor frigjorte er vi mænd egentlig? Kan vi tillade os at være
> afventende endsige afvise kvinder, der er for pågående?

Ja, det mener jeg godt, hvis vi ikke tænder på dem :)

> Jeg tænder selv af, når jeg føler mig overrumplet uden at få en chance for
> at bede pigen tage den lidt med ro, således jeg kan finde ud af, hvad der
> foregår.

Hvis hun er lækker nok, så behøver hun vel ikke tage den med ro :)

> Jeg tænder også af, når jeg føler, min ærlighed bliver anfægtet,
> eller en afvisning ikke bliver respekteret.

Du er single, hvorfor springer du ikke i kanen med dem?

Hvorfor sidde og vente hele sit liv på "the one" uden sex, når man nu kan
sidde og vente med sex indimellem?

I skal selvfølgelig begge være indstillet på at det er et one-night-stand.
(hvis det er det det er - sikke mange det'er)
Du skal ikke føle dig beskidt, for hun kan være lige så liderlig som du ;)

> Mit omdømme er der vist ikke så meget at gøre ved...

Ha ha!

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 26-06-04 14:50

"ThomasB" <tb_fjern@2ma2.dk> skrev i en meddelelse

> Du er så sød og ærlig Børge!

Ih, tak.

> Ja, det mener jeg godt, hvis vi ikke tænder på dem :)

Jeg har mødt kvinder, som ikke delte den opfattelse, men bare blev mere
påtrængende, hvis de blev afvist.

> Hvis hun er lækker nok, så behøver hun vel ikke tage den med ro :)

Jo, i forhold til mig gør hun. Det skyldes flere ting. Først vil jeg blive
meget overrasket, hvis en sød pige viser mig mere end overfladisk
opmærksomhed. Dernæst skal jeg lige danne mig et billede af, hvad hun
indeholder, og hvad hun vil mig. Endelig vil jeg gerne have min sjæl med i
det, og jeg synes ikke, det lover godt for et evt. fremtidigt forhold, hvis
hun fra første færd ikke vil tage hensyn til min personlighed.

> Du er single, hvorfor springer du ikke i kanen med dem?

Med hvem? Der er da ingen, der direkte har bedt om det. Derimod har de
fleste påtrængende kvinder haft mest travlt med at manipulere mig til at
være, som de ønsker, jeg skal være. I øvrigt ved jeg stadig ikke, hvordan
man scorer...

Med venlig hilsen
Børge