leasing
Fra : Kenneth Jensen

Dato : 24-06-04 14:26

jeg mangler en bærbar, vil det være en fordel for mig at lease en, her
tænker jeg på skattefordele og moms.

Mvh Kenneth Jensen

Fra : ole holte

Dato : 24-06-04 17:06

"Kenneth Jensen" <sillent@mail-online.dk> skrev i en meddelelse
> jeg mangler en bærbar, vil det være en fordel for mig at lease en, her
> tænker jeg på skattefordele og moms.

Ja hvis dit firma ikke har de småskillinger en bærbar idag koster
(den købes og afskrives straks over driften)

Fra : Kenneth Pihl

Dato : 28-06-04 15:32

Kenneth Jensen wrote:

> jeg mangler en bærbar, vil det være en fordel for mig at lease en, her
> tænker jeg på skattefordele og moms.
>
> Mvh Kenneth Jensen

Hej kære navnebroder

Det kommer lidt an på prisen af den bærbare.
Hvis den overstiger straksafskrivninger skal du afskrive den over 3 år,
hvilket betyder du ikke får fuld afskrivning med det samme.
Derfor KAN leasing være en idé, da leasingafgiften er en strax afskrivning.

Dog skal du overveje om det kan svare sig med EDB, da computere forældes så
hurtigt at du måske for brug for nyt før leasingen er overstået, så du bør
ikke have længere leasing på edb udstyr end 2 år. (min personlige mening
skal jeg lige bemærke)

--
MVH
Kenneth Pihl

Fra : Kenneth Jensen

Dato : 28-06-04 18:07

Tak for hjælpen begge to.
Jeg besluttede mig for at købe en, fik den til 6200 kr.
kan jeg så trække momsen fra i regnskabet???

Fra : Kenneth Pihl

Dato : 29-06-04 14:52

Kenneth Jensen wrote:

> Tak for hjælpen begge to.
> Jeg besluttede mig for at købe en, fik den til 6200 kr.
> kan jeg så trække momsen fra i regnskabet???
> mvh Kenneth jensen

Hvis du har købt en helt nu i en forretning kan du trække momsen fra på din
næste angivelse.
Hvis du har købt en brugt af en privat person, er der ikke moms på beløbet,
og du kan derfor ikke trække momsen fra.

--
MVH
Kenneth Pihl