aflytning af mobil tlf
Fra : GK

Dato : 24-06-04 12:41

hej det er sikkert ikke den rigtige gruppe til mit spørgsmål men kunne
ikke lige se hvor jeg ellers skulle stille det .....

jeg kom til at diskutere med en der sagde at man kunne taste * # 06 # på
sin tlf og der af kunne se om ens tlf blev af lyttet af e.k.s politiet
eller staten
eller mobil selskabet ... er det noget om det -eller er det bare noget
pladder.. kan det overhovedet lade sig gøre at se om en tlf bliver
aflyttet ..på den måde ???

Mvh GK

Fra : Casper

Dato : 24-06-04 12:49

Hæ hæ !
*#06# fremkalder kun IMEI-nummeret en del telefoner.
Så din ven skylder dig vist kvaje-bajere.

--
Med venlig hilsen / Best regards

Thomas Andersen
CellShoppen I/S

www.CellShoppen.dk

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 24-06-04 17:06

On Thu, 24 Jun 2004 13:48:44 +0200, "Casper" <hlctas@hotmail.com> wrote:

>Hæ hæ !
>*#06# fremkalder kun IMEI-nummeret en del telefoner.
>Så din ven skylder dig vist kvaje-bajere.

Men som regel så er EMEI nummerret understreget såfremt at telefonen er
meldt korrekt stjålet og det er blevet registreret.
Flemming Jacobsen

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 24-06-04 19:19

On Thu, 24 Jun 2004 18:05:42 +0200, "Thunderbird [7100]"
<praetorian[NoSpam]@tnfs.dk> wrote:

>Men som regel så er EMEI nummerret understreget såfremt at telefonen er
>meldt korrekt stjålet og det er blevet registreret.

Sludder.

Venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 24-06-04 22:23

On Thu, 24 Jun 2004 20:18:45 +0200, Lasse Hedegaard <laxxe@nospam.dk>
wrote:

>Sludder.

Det er så bare hvad jeg har ladet mig fortælle
Flemming Jacobsen

Fra : helloo.dk

Dato : 24-06-04 22:56

"Thunderbird [7100]" <praetorian[NoSpam]@tnfs.dk> wrote in message

> Det er så bare hvad jeg har ladet mig fortælle

Jeg har også ladet mig fortælle at julemanden altid lugter af rensdyr når
han hopper op i sengen til konen...
Hilsen Dan

Gratis Dansk side til blandt andet Nokia , NEC og Samsung med mere
100% garanti på alt hvad vi laver, også Siemens unlock uden Testpoint
Kik forbi siden på http://www.helloo.dk og se en rigtig ægte Unlocker

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 25-06-04 00:03

On Thu, 24 Jun 2004 23:23:06 +0200, "Thunderbird [7100]"
<praetorian[NoSpam]@tnfs.dk> wrote:

>Det er så bare hvad jeg har ladet mig fortælle

Der er desværre masser af rygter og andre vandrehistorier, OGSÅ
indenfor mobilverdenen.

Venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/

Fra : GK

Dato : 25-06-04 11:32

hej igen jeg er ikke blevet meget kloger .. læs lige tråd nr 1 igen ..

mvh GK

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 25-06-04 11:41

On Fri, 25 Jun 2004 12:32:12 +0200, "GK" <GK@nospam-post7.tele.dk>
wrote:

>hej igen jeg er ikke blevet meget kloger .. læs lige tråd nr 1 igen ..

Nej, man kan IKKE se om ens telefon bliver aflyttet, ved at taste
*#06# viser telefonen blot IMEI-nummeret.

I øvrigt, så vil jeg foreslå dig at skrive under det du svarer på.

Venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/

Fra : GK

Dato : 25-06-04 12:54

> [...]
> *#06# viser telefonen blot IMEI-nummeret.
>
> I øvrigt, så vil jeg foreslå dig at skrive under det du svarer på.

det må du meget undskylde ,,sorry ... jeg har forstået at *#06# viser EMEI
nr .. hvad så end der er ..??? men manden jeg diskuterede det med påstår
at man ved at taste en eller anden kode på tlf kan se om tlf bliver aflytter
at politiet eller anden myndighed /teleselskab ... kan det overhovedet lade
sig gøre .. jeg er af den tro at det kan man ikke finde ud af ved at taste
en kode .. på tlf ... for så kan man da ikke overvåge terrorister og´den
slags

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 25-06-04 13:03

On Fri, 25 Jun 2004 13:53:52 +0200, "GK" <GK@nospam-post7.tele.dk>
wrote:

>det må du meget undskylde ,,sorry ...

Du skal ikke skrive under hele indlægget, men skrive under det du
svarer på - som jeg gør her. Se evt.

>jeg har forstået at *#06# viser EMEI
>nr .. hvad så end der er ..???

Det er telefonens serienummer (svarer til stelnummeret på en cykel).

> [...]
>en kode .. på tlf ... for så kan man da ikke overvåge terrorister og´den

Man kan IKKE taste noget, og så se om ens telefon er aflyttet eller
ej. Det er en vandrehistorie, dem findes der desværre rigtig mange af
inden for mobilverdenen.

Venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/

Fra : GK

Dato : 25-06-04 13:15

> [...]
>
> Man kan IKKE taste noget, og så se om ens telefon er aflyttet eller
> ej. Det er en vandrehistorie, dem findes der desværre rigtig mange af

tak det var jo lige det jeg gerne ville høre så jeg kan få afluset ham he
he
og tak for svaret ...

Fra : Per Jensen

Dato : 30-06-04 19:07

Hej

Med en god grund er det nuligt at aflytte telefonen, det vil kunne lade sig
gøre på centralen ,telefon numret er tilknytte
men kun mod dommerkendelse.

Fra : helloo.dk

Dato : 02-08-04 07:57

"Per Jensen" <per_j@post.tele.dk> wrote in message
> [...]
sig
> gøre på centralen ,telefon numret er tilknytte

Med enhver god scanner kan du aflytte mobiltelefoner....

Fra : Tim

Dato : 02-08-04 21:04

man kan sq da ikke aflytte en GSM tlf. med en scanner det er kun de gamle
NTM tlf. man kan det på

Fra : helloo.dk

Dato : 03-08-04 00:11

"Tim" <newsgroupe@hotmail.com> wrote in message
> man kan sq da ikke aflytte en GSM tlf. med en scanner det er kun de gamle
> NTM tlf. man kan det på

Nå ??? Er du sikker på det?? Det tror jeg nu ikke du skal være så sikker
på..
Det gamle system der var i den taxi jeg kørte før, var det da tit at man
kunne høre en telefonsamtale fra en mobiltelefon som gik ind over radioen.
det var en af grundene til at systemet skulle udskiftes til data... men
sådanne radiobølger er noget sjovt noget...

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 03-08-04 01:32

Dan skrev:

>Nå ??? Er du sikker på det?? Det tror jeg nu ikke du skal være så sikker
>på..

Det kan han med ro i sindet være sikker på.

> [...]
>det var en af grundene til at systemet skulle udskiftes til data... men
>sådanne radiobølger er noget sjovt noget...

Det har ikke været telefonsamtaler (på GSM/UMTS-nettet) du har hørt.

Venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/ - låsesmeden til din simlock!

Ring gratis fra din fastnet-telefon: http://www.simlock.dk/link/uvtc/

Fra : Per Jensen

Dato : 05-08-04 19:08

GSM systemet benytter en kodning af dataer'ne der skifter hver 3 time, 27
minutter, og 57 sekunder., der udover benytter man frekvens hopping, det
betyder at man ikke kan være sikker på hvilken kanal data'erne skal
modtages, hvis man finder ud af det inden tiden er gået
er der ikke noget problem

Fra : N_B_DK

Dato : 09-08-04 05:37

Lasse Hedegaard wrote:

> Det kan han med ro i sindet være sikker på.

Helt enig, men samtaler kan nu godt aflyttes, bare ikke ligeså nemt som
gamle NMT samtaler,det kræver noget speciel udstyr, som næppe sælges til
private, men mon ikke politiet har sådan noget udstyr...

--
MVH.
N_B_DK

Fra : Per Jensen

Dato : 11-08-04 18:23

Det næmeste er at aflytte samtalerne på centralerne, det sker dog kun mod
dommerkendelse ?

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 02-08-04 13:22

Dan skrev:

>Med enhver god scanner kan du aflytte mobiltelefoner....

Ved NMT kunne det lade sig gøre, men stikket til NMT-nettet har
efterhånden været pillet ud længe.

På GSM-nettet (og UMTS-nettet for den sags skyld), der kan det ikke
lade sig gøre.

Venligst,
Lasse Hedegaard