Hvordan får man afgiften tilbage ved Expor~
Fra : Eg Egemarke

Dato : 24-06-04 01:58

Ja jeg aner ikke hvordan man gør, altså exportere en Mc OG får afgiften
retur da den lille manøvre er ganske ny ville jeg gerne have hjælp til dette
helst en hel vejledning/opskrift

--
MvH Eg Egemarke

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=265

Fra : MKS - 74

Dato : 24-06-04 02:52

<http://www.erhverv.toldskat.dk/display.asp?o_id=152956&ov_id=200146&mode=2>

--
-Michael

Fra : Bofar FJ1100

Dato : 24-06-04 16:20

Jeg har godt nok ikke eksporteret en motorcykel, men det må være det samme
som på en bil.
1. Du skal hente og udfylde en blanket der hedder 21.016 og så koster det
150,- kr. i ekspedition.
2. Du modtager en foreløbig værdifastsættelse, og bestiller tid til
vurdering.
3. Du pudser dyret ( der skal være indregistreret ) og møder op til
vurdering.
4. Du modtager den endelige værdifastsættelse, og har nu 1 mdr. til at sælge
dyret til udlandet ( husk at få en kvittering ), så afleverer du pladerne og
får en kvittering for det.
5. Du sender alle de papirer du nu har til told og skattebassen, og vupti
efter 3 måneder har du måske fået lidt mere ud af det, end ved at sælge i
DK.

Husk at Dyret jo ikke behøver at være nysynet.

God fornøjelse

Bofar

Fra : MKS - 74

Dato : 24-06-04 16:27

On Thu, 24 Jun 2004 17:20:17 +0200, "Bofar FJ1100"
<berdiinSLET@os.dk> wrote:

>3. Du pudser dyret ( der skal være indregistreret ) og møder op til
>vurdering.

Dette er ikke korrekt, køretøjet skal være i registreringsklar stand,
men ikke nødvendigvis indregistreret.

--
-Michael
No. 74 riding shotgun...