virksomhedsskatteordning og investering
Fra : K-man

Dato : 23-06-04 22:48

Kan man anvende virksomhedsskatteordningen som beskatningsmetode ved
investeringer? og hvad er kravene?

Som jeg ser det så giver det jo mulighed for at opspare overskuddet og
reinvestere dette - uden at skulle svare skat "hele tiden"? og det giver vel
også lidt bedre fradragsmuligheder mht tab og omkostninger; fax, tlf etc.

mvh

K-Man

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 23-06-04 23:38

K-man wrote:

> Kan man anvende virksomhedsskatteordningen som beskatningsmetode ved
> investeringer? og hvad er kravene?

Ikke hvis du tænker på investering i aktier. Dog muligvis, hvis du har
virksomhed som professionel børsmægler. Men tjek dit lokale skattekontor
og få endelig en skriftlig forhåndsgodkendelse, hvis de siger ok. Jeg
var gennem møllen for cirka ti år siden, hvor jeg i flere omgange havde
fået mundligt ok, og efterfølgende blev det hele forkastet.

Så vidt jeg husker, må du godt købe obligationer i virksomhedsordningen.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Brian Icedor Peterse~

Dato : 25-06-04 10:35

Kim Ludvigsen <usenet@kimludvigsen.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:40DA0647.7968@kimludvigsen.dk...

> [...]
> fået mundligt ok, og efterfølgende blev det hele forkastet.
>
> Så vidt jeg husker, må du godt købe obligationer i virksomhedsordningen.

Helt enig....

man må kun købe rentebærende obligationer til en virksomhedsskatteordning,
det vil sige ingen indeks- 0% eller præmieobligationer.

Alt efter hvad du investerer i, kunne det være interessant at kigge på
kapitalafkastordningen. Tal evt. med en revisor hvad der er det smarteste.

mvh
Brian

Fra : K-man

Dato : 25-06-04 22:22

Nu handler jeg kun futures og optioner så.............

.......Kapitalafkast det var jo måske en mulighed

K-Man

Fra : Rasmus

Dato : 24-06-04 10:28

"K-man" <k-man@carhifiFJERN.dk> wrote in message
> Kan man anvende virksomhedsskatteordningen som beskatningsmetode ved
> investeringer? og hvad er kravene?

Kunne man ikke bare oprette et investeringsselskab??, eller er der nogle
specielle krav til det??

mvh
Rasmus