ventilspillerum på XT250 fra ca 1980
Fra : Esben Bøll

Dato : 23-06-04 21:49

Hej jeg har sådan en gammel sag stående som vi skal have sat istand.
jeg mangler lige og finde ud af hvad mellemrummet skal være så jeg kan få
det tjekket nu når motoren aligevel er skilt ad?????

MVH Esben Bøll

Fra : Thomas Jensen

Dato : 23-06-04 21:53

> Hej jeg har sådan en gammel sag stående som vi skal have sat istand.
> jeg mangler lige og finde ud af hvad mellemrummet skal være så jeg kan få
> det tjekket nu når motoren aligevel er skilt ad?????

Ventilspiel (Ein): KALT 0,05-0,10 MM
Ventilspiel (Aus): KALT 0,12-0,17 MM

http://www.louis.de/_209688c00ded4a355b09f09f0ee852e6f8/motobase/motobase_dispatch.php?article_context=motobase&anzeige=0&CONTENT=technik&MARKEN_ID=15&CCM=2&typ_id=3Y3

Thomas Jensen
FZ6S Fazer ´04
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=11

Fra : Bjarke

Dato : 24-06-04 13:01

Hejsa

Jeg har lige stillet ventilerne på min XT 250 fra 1983.
Ifølge min Clymer manual er afstandene:

Indsugning: 0,05-0,10 MM
Udstødning: 0,12-0,17 MM

Manualen dækker over XT250 maskiner fra 1980-1984, så det er de samme
afstande på din.

Venligst,
Bjarke

Fra : Esben Bøll