Homebanking er bare smart
Fra : Henrik Münster

Dato : 05-05-01 09:48

Af forskellige årsager er vi lige skiftet til Jyske Bank. Det
var faktisk min kone der foreslog den, og jeg har bestemt ikke presset
på for, at det skulle blive Jyske Bank, så jeg kunne få homebanking. Det
er da gået meget godt hidtil. Vi har kunnet sende girokort ind med
almindelig post, og vi har kunnet få et ajourført mini-kontoudtog i
pengeautomater.
Men home-banking er milevidt foran. Man kan betale girokort,
overføre penge til andre konti, og man kan se, hvad der er blevet
trukket på kontoen, så man kan følge med i, om en check er blevet hævet,
om feriepengene er gået ind osv. Skylder vi nogle penge til venner eller
familie der måske har lagt ud for en fælles gave, overfører vi bare
pengene til deres konto. Før skulle vi sende en check, hvilket koster
noget besvær og et frimærke. Derefter skulle modtageren ulejlige sig ned
i banken og hæve checken. Nu koster det ikke noget, og giver næsten
intet besvær. Desuden kan man handle med værdipapirer, så jeg har straks
bestilt nogle aktier i et kendt amerikansk frugtfirma. De er simpelthen
så billige for tiden, så det kan næsten kun gå opad.
For de af jer der har homebanking, er det ovenstående en
selvfølge. Jeg vil blot sige til de andre, at homebanking er langt
smartere, end man umiddelbart skulle tro. Så hvis I tøver med at skifte
til en bank der har homebanking til Macintosh, så overvej det lige igen.
Det er faktisk fantastisk smart at kunne styre det hele hjemmefra. Men
selvfølgelig skal man da have en hvis mængde bankforretninger, for at
det kan betale sig at skifte bank af den grund. Vi er en familie med
børn, pensionsopsparinger og mange regninger der skal betales. Er man
blot ung og enlig med en enkelt konto, er det naturligvis ikke så stor
en fordel med homebanking.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : David Blangstrup

Dato : 05-05-01 18:42

On Sat, 5 May 2001 10:47:33 +0200, Henrik_Münster wrote
(in message <1esxhbg.1uo1tmwsgnc0N%henrik@muenster.dk>):

> [...]
> børn, pensionsopsparinger og mange regninger der skal betales. Er man
> blot ung og enlig med en enkelt konto, er det naturligvis ikke så stor

Velkommen i Jyske! De må snart have samtlige macbrugere. Man kan
forresten se den sidste nye udsendelse fra DR om Jyske Bank (pengemagasinet)
ved at gå ind på Jyske Banks hjemmeside (det er den, du trykker dig ind på,
efter at have afsluttet dine bankforretninger: Klik her for at komme til
Jyske Bank). Og ja, som ung og enlig er homebanking ekstra godt!
Der er noget Apple over JyskeŠ

--

- David

reply to firstname@lastname.dk

http://david.blangstrup.dk

Fra : Erik Aalund

Dato : 06-05-01 08:31

> [...]
> børn, pensionsopsparinger og mange regninger der skal betales. Er man
> blot ung og enlig med en enkelt konto, er det naturligvis ikke så stor

Hej Henrik,

Velkommen til fagre nye verden.......tænk at PC brugere har haft
denne mulighed i årevis!!! Og vi Macbrugere enten skal skifte bank,
eller vælge at simulere en PC platform for at få den mulighed.
--
Venlig Hilsen
Erik Aalund

Fra : Hans H.V. Hansen

Dato : 07-05-01 22:31

> Desuden kan man handle med værdipapirer, så jeg har straks
> bestilt nogle aktier i et kendt amerikansk frugtfirma.

Vi krydser fingre for årets 'frugthøst'/-afsætning! ;-/

> Så hvis I tøver med at skifte
> til en bank der har homebanking til Macintosh, så overvej det lige igen.

Jeg har vist skrevet det før - men:

Det er jo i første omgang ikke (reelt aldrig) nødvendigt at flytte alle
sine bankaktiviteter!

Jeg har siden 1998 benyttet Jyske Netbank, og været meget tilfreds; men
faktisk har jeg ikke brugt banken til andet.

Hvis jeg som Mac bruger ville 'på netbank' i dag, ville jeg da til en
begyndelse 'evaluere' de forskellige tilbud, og først senere _overveje_
at flytte samtlige aktiviteter!

--
med venlig hilsen
Hans

Fra : Henrik Münster

Dato : 09-05-01 00:04

Hans H.V. Hansen <h2vh@post6.tele.dk> wrote:

> Vi krydser fingre for årets 'frugthøst'/-afsætning! ;-/

Tak. Foreløbig tegner det jo meget godt. Og går det galt, så har
jeg været lidt forsigtig. Man skal jo ikke lægge alle siner frugter i én
kurv.

> [...]
>
> Hvis jeg som Mac bruger ville 'på netbank' i dag, ville jeg da til en
> begyndelse 'evaluere' de forskellige tilbud, og først senere _overveje_

Jeg forstår dig godt. Vi var ved at være lidt trætte af vores
gamle bank, og da vi er ved at bygge et mindre palæ, skulle vi låne,
hvad der svarer til bruttonationalproduktet i et mindre mellemamerikansk
land (det er min kone, der har bestemt, hvordan huset skal være). Vi så
på, hvad andre banker kunne tilbyde, og endte med at vælge Jyske Bank.
Homebanking var på ingen måde højt prioriteret i beslutningsprocessen,
da vi altid har klaret os fint uden. Vi har bare fået det med oveni
hatten. Men nu, hvor vi har homebanking, er jeg blevet meget begejstret,
så jeg kan kun anbefale andre at prøve det. Man kan jo gøre som du, og
kun få en enkelt konto til at starte med. Så kan man jo indhente tilbud
i begge sine banker, hvis man skal have lån etc. Måske holder man dem
mere til ilden, hvis man spreder sine forretninger lidt.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Karst B. Smit

Dato : 09-05-01 23:17

Hej Henrik.

Jeg var til en introductions møde fra Jyske Bank for 2 år siden og
dengang skulle man bruge Netscape som Browser. Er det stadig sådan?

> Vi har bare fået det med oveni hatten. Men nu, hvor vi har homebanking, er
> jeg blevet meget begejstret, så jeg kan kun anbefale andre at prøve det.

--
Mvh. Karst B.
You moved your mouse. Windows needs to be restarted

Fra : Henrik Münster

Dato : 10-05-01 09:00

Karst B. Smit <kbsmitREMOVE@startrekmail.com> wrote:

> Hej Henrik.
>
> Jeg var til en introductions møde fra Jyske Bank for 2 år siden og
> dengang skulle man bruge Netscape som Browser. Er det stadig sådan?
samt
Nej, jeg bruger da Internet Explorer. Jeg gider ikke hente den
seneste Netscape med min telefonforbindelse. Og Internet Explorer ver. 5
er jo dejligt iMac-agtig i sit udseende. Jeg har prøvet Netscape, og den
virker også fint med Jyske Netbank. Jeg kan godt huske noget om, at det
ved sidste opgradering af MRJ blev nævnt, at nu kunne man bruge Jyske
Netbank med Internet Explorer. Problemet for to år siden har nok været,
at Apples java (MRJ), som Internet Explorer bruger, ikke kunne bruges,
men Netscapes kunne. Så bruger du MRJ 2.2.4 skulle der ikke være
problemer med at bruge Internet Explorer. Jeg kan ikke få iCab til at
virke.
Jeg er ellers lidt træt af Netscape med dens evindelige
opdateringer af vinduet, mens den læser ind og flere andre
irritationsmomenter. Den er simpelthen for stor og klodset, og jeg gider
ikke downloade i flere timer, hver gang der kommer en ny version. Jeg
skifter lidt mellem iCab og Internet Explorer. Jeg er principielt ikke
så vild med Microsoft, men IE 5 er altså en god browser, og der er
stadig en del sider, som iCab ikke kan vise ordentligt. Mange sider er
simpelthen lukket af for andre end de to store i ver. 4 og senere. Det
gælder f.eks. Den Blå Avis.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 10-05-01 09:36

> [...]

> Jeg var til en introductions møde fra Jyske Bank for 2 år siden og
> dengang skulle man bruge Netscape som Browser. Er det stadig sådan?

Hej Karst

Så husker du forkert. Jyske Bank er netop smart fordi den er platforms
uafhængig samt browser uafhængig. Derudover skal du IKKE installere
software på din Mac.

--
Cordiali saluti Jesper

Fra : Hans H.V. Hansen

Dato : 10-05-01 13:18

> Hej Karst
>
> Så husker du forkert. Jyske Bank er netop smart fordi den er platforms
> uafhængig samt browser uafhængig. Derudover skal du IKKE installere
> software på din Mac.

Jeg tror nu ikke, han husker *helt* forkert!:
For et par år siden forsøgte jeg med IE (husker ikke længere hvilken
version), og det virkede i hvert tilfælde *ikke*.
Men *nu* lyder det så til at være OK (jeg har kun Netscape på min Mac)

--
med venlig hilsen
Hans

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 10-05-01 15:16

> [...]
> version), og det virkede i hvert tilfælde *ikke*.
> Men *nu* lyder det så til at være OK (jeg har kun Netscape på min Mac)

Nu var det mig, der stod for arrangementet og det eneste, der kunne
drille var de gamle 68k maskiner, men nok om det Jyske Bank er genialt
uanset om det er privat eller firma.

--
Cordiali saluti Jesper

Fra : Hans H.V. Hansen

Dato : 10-05-01 20:05

> Nu var det mig, der stod for arrangementet og det eneste, der kunne
> drille var de gamle 68k maskiner, men nok om det Jyske Bank er genialt
> uanset om det er privat eller firma.

Enig!

--
med venlig hilsen
Hans

Fra : Karst B. Smit

Dato : 14-05-01 01:08

> Hej Karst
>
> Så husker du forkert. Jyske Bank er netop smart fordi den er platforms
> uafhængig samt browser uafhængig. Derudover skal du IKKE installere
> software på din Mac.

Hej Jesper.

Ja men så husker jeg forkert. (Alzheimer Light?) Det er vel heller ikke
2 år siden men snarer et år og en par måneder siden vi var til det møde
i Jyske Bank

Nu må jeg kikke lidt på konsekvenserne med at skifte til JB. Jeg har
også bedre tid nu siden min hustru er blevet erklæret kræftfri og er ved
at komme sig.

Vi ses vel på Lørdag på MacWorkshoppen?

Tak til dig Henrik M. for fyldestgørend svar andet sted i tråden .