afbestilling af rejse bestilt på nettet, h~
Fra : none

Dato : 23-06-04 17:42

Jeg vil gerne afbestille en rejse der er bestilt via nettet. Ved køb fik
jeg at vide at den kunne afbestilles samme dag, men da dette blev
forsøgt fik jeg beskeden at det kunne ikke afbestilles da der var mindre
end 35 dage til rejsen.¨

Dette krav fik jeg først her efter rejsen var bestilt !!

Derfor vil jeg gerne vide hvordan jeg står, det er vel en internethandel
som alle andre, men hvordan er reglerne ??

Venlig hilsen

Mads

Fra : Mads Vestergaard

Dato : 23-06-04 19:57

"none" <none@none.no> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Derfor vil jeg gerne vide hvordan jeg står, det er vel en internethandel
> som alle andre, men hvordan er reglerne ??

Du kan ikke fortryde dit køb når det som dette er en
tjenesteydelse/transport.

http://www.fbr.dk/raad/forbruger/alle/raad083/

Mads Vestergaard

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 23-06-04 20:48

"Mads Vestergaard" <andersv(Fjern-dette)@tiscali.dk> skrev:

>Du kan ikke fortryde dit køb når det som dette er en
>tjenesteydelse/transport.

Det er det normale, men hvis man bliver lovet at man kan fortryde
samme dag og så ikke kan, så er der tale om misligholdelse af
aftalen, og så kan man hæve.

Imidlertid forudsætter det at Mads ikke har overset nogle
betingelser som han burde have læst, hvor det bliver forklaret i
detaljer hvornår man kan fortryde.

--
Bertel

Fra : per christoffersen

Dato : 23-06-04 20:56

"Mads Vestergaard" <andersv(Fjern-dette)@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> "none" <none@none.no> skrev i en meddelelse

> Du kan ikke fortryde dit køb når det som dette er en
> tjenesteydelse/transport.

Men hvis det kan påvises, at det er en del af aftalegrundlaget, at rejsen
kan afbestilles samme dag, som den er bestilt (og at der ikke er krav til
afrejsedagen), så kan den naturligvis afbestilles.

Betingelser, der først er fremsat efter bestillingen er afgivet, har
naturligvis ikke gyldighed.

Problemet bliver så, at bevise/sandsynliggøre, at det indgår i aftalen.
Hvis rejsen er købt på nettet, så kan vi vel læse betingelserne der også?

/Per

Fra : Mads Vestergaard

Dato : 23-06-04 21:03

Det ville være rart hvis forfatterem af denne tråd ville fortælle hvilket
rejsebureau han har handlet hos, så vi har mulighed for at læse deres
betingelser.

Mads Vestergaard

Fra : Per Christoffersen

Dato : 24-06-04 08:15

> Det ville være rart hvis forfatterem af denne tråd ville fortælle hvilket
> rejsebureau han har handlet hos, så vi har mulighed for at læse deres
> betingelser.

Ja...

/Per