Køb/salg på DFMC?? Att. Tony Lorentzen
Fra : Anders Thorup

Dato : 23-06-04 17:08

Hejsa Tony (og andre interreserede)

Vi er jo allesammen herinde utroligt glade for det site du har brugt så
meget tid på at få op at køre.
Nu har jeg igennem den seneste tid dog hørt fra mange som er irriterede over
den måde DBA driver forretning på (Det koster f.eks. 29kr hvis man vil have
synligt tlf.nr/e-mail).
Som du sikkert allerede har regnet ud, så tænkte jeg om det måske vil kunne
lade sig gøre at have en køb/salg sektion i forbindelse med DFMC sitet. Jeg
mindes at der har været et par stykker herinde som har reklameret for
egen-konstruerede sites med køb&salg. Måske der var en eller anden der kunne
være interreseret i at hjælpe til at få noget implementeret på DFMC.
Nu er det her kun et idéforslag, og desværre kan jeg ikke selv bidrage med
så meget, men med den popularitet DFMC allerede nyder, tror jeg at køb&salg
kunne være en god udvidelse af sitet.

MVH / Best Regards
Anders Thorup
Honda VFR750F 1986 Perlemorshvid
Http://www.dfmc.dk/Anders_Thorup

Fra : anders majland

Dato : 23-06-04 17:11

> Nu er det her kun et idéforslag, og desværre kan jeg ikke selv
> bidrage med så meget, men med den popularitet DFMC allerede nyder,
> tror jeg at køb&salg kunne være en god udvidelse af sitet.

Der er jo web adgang til denne gruppe - men jeg har ikke set om der også
er adgang til motorcykel markedsgrupperne. Det vil jo være en nem
indgangsvinkel til at løse det

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : Ukendt

Dato : 23-06-04 17:29

Hej Anders,

> [...]
> Nu er det her kun et idéforslag, og desværre kan jeg ikke selv bidrage med
> så meget, men med den popularitet DFMC allerede nyder, tror jeg at

Hvis det har interesse, så arbejdes der pt. på en MC-køb/salg sektion på
http://www.dmcn.dk/
Desværre er der ikke sket specielt meget, men det forventes da, at det
engang (evt. i løbet af sommeren) bliver til noget.

Hilsen
Lars

Fra : Aragorn24

Dato : 23-06-04 17:49

hej jeg støtter ideen

Fra : Kenneth Egholm

Dato : 23-06-04 20:17

"Anders Thorup" <Nospam@it.dk> wrote in message
> [...]
kunne
> lade sig gøre at have en køb/salg sektion i forbindelse med DFMC sitet.

Det synes jeg lyder som en god ide..

--
MVH Kenneth Egholm
www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=13

Fra : Carsten

Dato : 23-06-04 20:33

Anders Thorup wrote:

> [...]
> lade sig gøre at have en køb/salg sektion i forbindelse med DFMC sitet.

Ærlig talt - er det ikke en dødssejler ? Hvad skulle fordelen være i
forhold til at upload'e billeder til dfmc.dk (galleri) og så sætte til
salg på dk.marked.privat.motorcykel ?

Der kommer i snit 5-10 nye MCs til salg på dk.marked.privat.motorcykel
ugenligt. På dba er tallet nok ca. det 10-dobbelte. Det fortæller mig, at
skaren der kender og læser dba.dk nok er en del større end skaren der
læser dfm og dfm-salg.

Du får hvad du betaler for og på dba.dk "får" du altså en forholdsvis stor
køberskare for en forholdsvis lav pris.

Hvis nu (endnu) et salgssite var lige det verden stod og manglede -
hvorfor har p-pladsen.dk, mczonen.dk etc. etc. så meget få MC'er til salg
i forhold til dba.dk ?

Venligst

Carsten

P.S. Jeg er enig om at dba.dk er noget skod, men det er umuligt at få
udbredt et alternativ (uden at bruge TV2 reklamer etc)

Fra : Kasper Simonsen

Dato : 23-06-04 21:19

> P.S. Jeg er enig om at dba.dk er noget skod, men det er umuligt at få
> udbredt et alternativ (uden at bruge TV2 reklamer etc)

Hvad er der galt med dba.dk? Jeg bruger det en del, både nu jeg skulle have
mig en mc og også når jeg ellers skal handle brugt??

/Kasper

Fra : Armand

Dato : 23-06-04 23:16

> [...]
over
> den måde DBA driver forretning på (Det koster f.eks. 29kr hvis man vil

For lige at citere en for tiden kørende mobil-reklame:
"de vil ikke betale en skid"

Jeg kan huske første gang jeg havde et eksemplar af Den Blå Avis i hånden
(og dengang vár den blå (á trykket)!), indholdest mængde og konceptets
simplicitet slog mig på stedet med benovelse!
Dengang havde man som privat (mc-)sælger måttet klare sig ved at indrykke en
annonce til ca. 150,- (min timeløn var da på omkring 80,-) i søndagsudgaven
af
Jyllandsposten eller Berlingeren, og så håbe på bid så man ikke skulle bruge
annoncerings-penge ugen efter igen!
At lade annoncering være ganske gratis og lade de potentielle købere om at
betale for annoncerings-udgifterne (á købsprisen for DBA), var en kæmpe
udvikling for det private marked, og DBA's fylde vidner om successen,
ligesom jeg ikke erindrer nær den samme handel af motorcykler imellem
private i "de glade søndags-annonce dage", som man ser idag!
I mellemtiden er internettet dukket op, og internetbrugere er forvænte med
at der ikke følger ekstra udgifter med når man først er logget på, hvorved
at DBA-konceptet forventes vredet fra begge (sælger hhv. køber) sider!

Dette indlæg er ikke en ubetinget lovprisning af forretningen DBA; men blot
en
konstantering af at jeg(!) ikke ønsker hverken at skulle tilbage til at
betale hundredevis af kroner for indrykning af salgs-annoncer, ligesom at
jeg ikke tror at alskens private gratis net-alternativer gavner sagen - Jeg
kunne f.eks godt bruge nogle beklædningsbrædder til min terrasse, hvor
finder jeg dem i den tænkte
situation at DBA er kørt i sølet af private netsider :-/

> [...]
> egen-konstruerede sites med køb&salg. Måske der var en eller anden der
> kunne være interreseret i at hjælpe til at få noget implementeret på DFMC.

Endelig er det et klassisk problem at net-services kun lever kortvarigt i
den periode hvor en given privatmand virkelig lever for sagen fordi det er
nyt og spændende - Se blot på den mængde af døde sites man kommer forbi
under et simpelt surf på nettet!
Dette er på ingen måde et gok til ildsjælen Tony, men vi har alle kunnet se
at DMCN på et tidspunkt befandt sig lige på vippen selvom dén på et
tidspunkt var det center at denne gruppe drejede sig omkring (DMCN-Hyldal
var den der tog initiativet til gruppens oprettelse).

:-|

--
Armand.
(der ikke stemmer for)

Fra : Anders Thorup

Dato : 24-06-04 04:50

Armand wrote:
<SNIP nogle gode argumenter imod>

Armand, du har såvidt ret i dine iagtagelser, men både du, og mange andre
har tilsyneladende glemt den store success som www.mc-basen.dk var.
Hvis ikke de var blevet opkøbt af monopolet DBA, havde jeg heller ikke haft
grund til at skrive mit indlæg.

Ang. dine beklædnignsbrædder, så har du ret i at DBA vil være det naturlige
sted af lede, og sådan vil det nok blive ved med at være.
Men nu er det også kun MC-salg jeg efterlyser, og IKKE et alternativ til
DBA.

Personligt mener jeg ikke at DBA når mc-basen til sokkeholderne hvad angår
brugervenlighed, overskuelig og sidst men ikke mindst prisen(Mc-basen var jo
gratis)

Til sidst synes jeg din argumentation lugter lidt i retning af, at du mener
marked.privat grupperne også ligeså godt kan lukke??!

Fra : Armand

Dato : 24-06-04 19:47

> [...]
> har tilsyneladende glemt den store success som www.mc-basen.dk var.
> Hvis ikke de var blevet opkøbt af monopolet DBA, havde jeg heller ikke

Dén hændelse var årsagen til at jeg understregede at mit indlæg ikke var en
blåstempling af forretningen(!) DBA :-|

> [...]
> sted af lede, og sådan vil det nok blive ved med at være.
> Men nu er det også kun MC-salg jeg efterlyser, og IKKE et alternativ til

Du er helt gal på den:
Faktisk er der en Tanders Ahorup der på
news:dk.fritid.hjemmesløjd.terrassebygning foreslår at man laver en
køb/salgs side for beklædningsbrædder - Hvis dét bliver tilfældet kan jeg
heller ikke finde dém i DBA

--
Armand-

Fra : Anders Thorup

Dato : 24-06-04 20:13

Armand wrote:

> [...]
> news:dk.fritid.hjemmesløjd.terrassebygning foreslår at man laver en
> køb/salgs side for beklædningsbrædder - Hvis dét bliver tilfældet kan

ROFL

Jeg kan godt se hvad du mener, men jeg mener stadig ikke at DBA er stedet
hvor det hele er samlet, netop fordi at det koster at annoncere. MC-Basen
var derimod meget godt på vej til at være stedet hvor langt den største MC
handel foregik, men så blandede DBA sig

Fra : NielSV650

Dato : 24-06-04 15:53

> [...]
over
> den måde DBA driver forretning på (Det koster f.eks. 29kr hvis man vil

På den anden side... Hvad er 29kr i forhold til en salgspris på adskillige
tusinde kroner???
Hvis du fylder tanken inden salg, så lad være med at hælde de sidse tre
liter på og salgsannoncen er tjent ind.

/Niels
S FAU himmelblau
http://dfmc.dk/158

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 25-06-04 01:56

Anders Thorup wrote:

> Hejsa Tony (og andre interreserede)

Hej hej!

> Vi er jo allesammen herinde utroligt glade for det site du har brugt
> så meget tid på at få op at køre.

Det glæder mig at høre - hver gang

> [...]
> har reklameret for egen-konstruerede sites med køb&salg. Måske der
> var en eller anden der kunne være interreseret i at hjælpe til at få

Tanken har strejfet mig at lave noget sådan - faktisk flere gange. Hver gang
jeg har overvejet det har jeg lagt det på hylden igen - ene og alene af den
årsag at jeg ikke tror der er brugere nok på sitet til at udvalget af varer
bliver stort nok. Den Blå Avis lader en del at ønske i forbindelse med salg
og køb af motorcykler - men jeg mener ikke at det er afgørende at deres
service koster penge. Det er derimod afgørende for mig som potentiel køber
af en brugt cykel at søgningen fungerer bedre, at jeg ikke ser alle de
latterlige reklamer for forhandlerne samt at der bliver dæmmet op for
problematikken omkring m. afgift/u. afgift. På de områder kunne man sagtens
lave en MC-specifik køb/salg der var langt bedre end DBAs - men når man vil
sælge en motorcykel vil man vel gerne ud til så mange som muligt or deri ser
jeg den største udfordring for en køb/salg-sektion på DFMC.dk.

> Nu er det her kun et idéforslag, og desværre kan jeg ikke selv
> bidrage med så meget, men med den popularitet DFMC allerede nyder,
> tror jeg at køb&salg kunne være en god udvidelse af sitet.

Det tror jeg også - på sigt. Men pt. er der mere interessante tiltag, der
skal gøres færdige... såsom MC-databasen

Jeg havde planlagt at få den færdig omkring 1. juni - men har været
overbebyrdet med arbejde de seneste måneder. Derfor går udviklingen af den
lidt sløvt for tiden - men heldigvis er der lys forude så jeg muligvis får
mere tid til at pille ved nye ting til sitet

--
Tony
DFMC createur og Fazer 1000 rytter

Fra : Torben Scheel

Dato : 25-06-04 08:53

"Tony Lorentzen" <spam@dkfritidmotorcykel.dk> wrote in message

snip
> - men når man vil
> sælge en motorcykel vil man vel gerne ud til så mange som muligt or deri
ser
> jeg den største udfordring for en køb/salg-sektion på DFMC.dk.

Fuldstændig enig. Det bliver nærmest umuligt at slå deres markedsposition. I
bedste fald vil en del annoncere begge steder, men det store flertal vil
stadig bruge DBA som den primære annoncering. Har DBA ikke stadig den trykte
version - og hvordan klarer de telefonnummerbetalingen dér?

> [...]
> lidt sløvt for tiden - men heldigvis er der lys forude så jeg muligvis får
> mere tid til at pille ved nye ting til sitet

Pjat med dig - du er blevet set ved op til flere MC week-end arrangementer
fornylig, så hvorfor sætter du dig ikke bare og koder i stedet? Jeg mener -
vi skal jo _bruge_ den MC base!

vh
Torben Scheel
http://dfmc.dk/default.asp?id=425

Fra : Freddy Lang

Dato : 25-06-04 16:28

Torben Scheel wrote:
> [...]

> arrangementer fornylig, så hvorfor sætter du dig ikke bare og koder i
> stedet? Jeg mener - vi skal jo _bruge_ den MC base!

*ROFL* Supergodt sagt.

--
Freddy Lang
Suzuki SV 650 S-K1

Fra : Hekto

Dato : 25-06-04 08:18

Tony Lorentzen wrote:

> [...]
> sælge en motorcykel vil man vel gerne ud til så mange som muligt or deri ser
> jeg den største udfordring for en køb/salg-sektion på DFMC.dk.

Hvis et sådant site, er bedre og mere brugervenligt end DBA, så er det
dér brugerne er. Der bliver nok solgt flere HD'er på
www.harleystumpemarked.dk, end i DBA f.eks.
Endelig er der jo altid mulighed for at indrykke begge steder, hvis man
føler for det.

DBA er ikke god; men tilfældigvs bare det bedste alternativ for tiden!

--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese
semi-rockets ... no thanks!

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 04-07-04 11:15

"anders majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> writes:

> Der er jo web adgang til denne gruppe - men jeg har ikke set om der også
> er adgang til motorcykel markedsgrupperne. Det vil jo være en nem
> indgangsvinkel til at løse det

Det er der.

--
Jacob, som driver web-dimsen til DFM | ........@