Vægten står stille
Fra : Rikke Larsen og Chri~

Dato : 05-05-01 09:35

Hejsa nyhedsgruppe
Efter at have tabt 14 kg. så står min vægt bom stille, hvad kan det skyldes?
Mvh
Rikke

Fra : Mikkel Gybel Jensen

Dato : 05-05-01 10:10

"Rikke Larsen og Christian Steen" <steen@nork.auc.dk> wrote in message
> Hejsa nyhedsgruppe
> Efter at have tabt 14 kg. så står min vægt bom stille, hvad kan det
skyldes?

At nålen har sat sig fast?

Spøg til side...

Efter noget tid indstiller kroppen sig på et mindre enerigindtag.

Mit umiddelbare forslag ville være, at fortsætte med lavt energiindtag
og så supplere med mere motion - og meget gerne noget god tung
styrketræning til at bygge noget muskelmasse på - det vil muligvis på
kort sigt medføre en lille vægtøgning, men på sigt betaler det sig.

Mikkel

--
Mikkel Gybel Jensen, stud. scient biochemistry
e-mail: m.gybel@earthling.net, ICQ: 9821906

Fra : Svend Erik Pedersen

Dato : 05-05-01 23:27

"Rikke Larsen og Christian Steen" <steen@nork.auc.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa nyhedsgruppe
> Efter at have tabt 14 kg. så står min vægt bom stille, hvad kan det
skyldes?
> Mvh
> Rikke

Det skyldes, at din mindre vægt i sig selv betyder, at kroppen brænder færre
kalorier af. Du skal for eksempel indtage færre kalorier for at holde en
kropsvægt på 60 kilo, end du skal for at holde en kropsvægt på 70 kilo, især
fordi der skal flere kalorier til for at flytte en krop der vejer 70 kilo,
end en der vejer 60. Alt andet lige, naturligvis. En bil der vejer 1100 kilo
vil, alt andet lige, også bruge mere benzin end en bil der vejer 1000 kilo.