Morrowind-Game of the year edition? ***LIL~
Fra : Brian Hansen

Dato : 23-06-04 15:43

Hey there.

Spiller dette ellers fine fine spil, men er efterhånden stødt på en del,
måske lidt langt ude spørgsmål, så bær over med mig...

1) Er nærmest først lige kommet i gang, (L. 4-5) men er allerede overfaldet af
"Dark Brotherhood", som ifølge manualen er starten på Tribunal.
Nu spørger jeg så om man på nogen måder kan følge med i om det er
standard spillet eller om det er Tribunal/Bloodmoon man roder rundt med/i (quest)?

2) Hvad fortælles der lige på godt dansk, når man køber sig til Training
og får beskeden: "You cannot traine skill above its governing attribute"?

3) Hvor dælen kan man finde en key til slavernes lænker/bracers?

4) Hvor ligger Mournhold henne? I følge kortet er det placeret i nederste venstre
hjørne, lidt som med Bornholm, men hvor er det helt konkret lokaliseret?

5) Hvad kan man få ud af at bribe folk, udover at de synes bedre om én, måske?

6) Der er 7-8+ sorte kryds(X) rundt om på kortet, hvad fortælle de?
Havde lidt en ide om at det var forliste skibe, men har fundet et sådan,
uden et kryds, samt set på kortet et kryds der er på land?!?

7) Hvor finder man mercenaries (Tribunal) henne?

8) De slaver som kan købes i byen Vos (så vidt jeg husker), hvad kan de lige
bruges til, for det er vel ikke det der menes med mercenaries, vel?

9) Findes der noget "skema" over Silt Striders/Boats destinationer,
tænker på ala Båden i Ebonheart sejler til: ?/?/?/?...

10) Af og til dør spillet og jeg havner på skrivebordet, køre XP. Why?

Kommer sikkert flere... *lol*

Mvh.

Brian

Fra : Peter T.

Dato : 24-06-04 07:22

Brian Hansen leverede følgende historie fra de varme lande:

Det er længe siden jeg har spillet MW, men gør mit bedste...

> [...]
> Tribunal. Nu spørger jeg så om man på nogen måder kan følge med i om
> det er standard spillet eller om det er Tribunal/Bloodmoon man roder

Hvis du har begge expansions installeret, er det en kende svært, at holde
orden i tingene. Men bare spil løs, fordi du har ikke brug for, at kunne
skille tingene ad.

> 2) Hvad fortælles der lige på godt dansk, når man køber sig til
> Training og får beskeden: "You cannot traine skill above its governing
> attribute"?

Svjh er det noget med, at du ikke kan træne mere end over 100 i hver
skill. Du kan så enchante forskellige ting, så du kunstigt får den
banket højere op.

> 3) Hvor dælen kan man finde en key til slavernes lænker/bracers?

I en kiste, af og til på gulvet og nogle gange er den hos en mand. Men
glem dem medmindre det er en mission, at du skal befri dem.

> 4) Hvor ligger Mournhold henne? I følge kortet er det placeret i
> nederste venstre hjørne, lidt som med Bornholm, men hvor er det helt
> konkret lokaliseret?

Jeg husker navnet, men kan ikke umiddelbart placere det. :)

> 5) Hvad kan man få ud af at bribe folk, udover at de synes bedre om
> én, måske?

Af of til flere informationer.

> 6) Der er 7-8+ sorte kryds(X) rundt om på kortet, hvad fortælle de?
> Havde lidt en ide om at det var forliste skibe, men har fundet et
> sådan, uden et kryds, samt set på kortet et kryds der er på land?!?

Det er forliste skibe, men det kan også være andre ting såsom en hule
eller andet. Jeg tror de er placeret netop for folk, som dig, der vil
undersøge det. ;)

> 7) Hvor finder man mercenaries (Tribunal) henne?

Jeg har ikke spille Tribunal endnu..

> 8) De slaver som kan købes i byen Vos (så vidt jeg husker), hvad kan
> de lige bruges til, for det er vel ikke det der menes med mercenaries,
> vel?

De kan ikke bruges til noget.

> 9) Findes der noget "skema" over Silt Striders/Boats destinationer,
> tænker på ala Båden i Ebonheart sejler til: ?/?/?/?...

Ja. Der er et MW-resourcesite, som hedder
<http://www.m0use.net/~uesp/morrow/>. Sitet er tit nede, men når det er
oppe, så kan du finde ALT om MW på den side. Og der er også et rigtigt
godt kort over *alle* transportruter (og der er rigtigt mange!) i MW.

> 10) Af og til dør spillet og jeg havner på skrivebordet, køre XP. Why?

Det er desværre ganske normalt. Bethesda har forsøgt, at finde ud af
hvorfor, men der er pt. ingen løsning. Der findes til gengæld
forskellige howto's rundt om på nettet, der fortæller hvordan man kan
minimere chancen for at blive smidt til desktop. Min erfaring er dog at
en kraftig pc minimerer chancen for crash, og jeg kan spille MW i timer
på min P2.6/512 MB ram inden det går ned.

--
Salg af googlesøgninger: en femmer pr. søgning.
**** Ugens tilbud: 10 søgninger til kun 40 kr ****

Jeg sælger også friseringer til 25 kr.

Fra : Peter T.

Dato : 24-06-04 08:16

Peter T. leverede følgende historie fra de varme lande:

Han har omsider fået sit eget domæne. <www.uesp.net>. :)

Fra : bb

Dato : 24-06-04 13:17

>10) Af og til dør spillet og jeg havner på skrivebordet, køre XP. Why?

denne guide har hjulpet lidt for mig
http://www.elderscrolls.com/ubbthreads/showflat.php?Cat=&Number=1041438&page=0&view=collapsed&sb=5&o=7&fpart=1

Fra : eio

Dato : 24-06-04 15:03

> [...]
> Nu spørger jeg så om man på nogen måder kan følge med i om det er
> standard spillet eller om det er Tribunal/Bloodmoon man roder rundt med/i

Så vidt jeg husker kommer der 9 assassins. Når de er klaret kan du vente med
resten af Tribunal (som mest foregår i Mournhold) til du har lyst. Du kan
også snakke med ham som din journal foreslår (husker ikke navnet men jeg
mener da du får at vide hvem du skal finde), det stopper også assassins.

> 2) Hvad fortælles der lige på godt dansk, når man køber sig til Training
> og får beskeden: "You cannot traine skill above its governing attribute"?

Det betyder at en skill ikke kan trænes højere end den attribute den
tilhører. F.eks: Axe tilhører strength så hvis din strength er 60 kan din
axe skill altså ikke trænes højere end 60. Dette gælder dog kun når du
betaler for træningen.

> 3) Hvor dælen kan man finde en key til slavernes lænker/bracers?

I langt de fleste tilfælde kan nøglen findes i samme hule som slaverne er,
enten i en container eller på en person. Nogle slaver er der dog ingen nøgle
til, og andre må du lede lidt mere efter.

> 4) Hvor ligger Mournhold henne? I følge kortet er det placeret i nederste
venstre
> hjørne, lidt som med Bornholm, men hvor er det helt konkret lokaliseret?

Mournhold ligger på fastlandet. Vvardenfell er jo en ø i regionen Morrowind,
i landet Tamriel. Mournhold er hovedstaden i Morrowind. (Tilgiv mig hvis jeg
husker fejl her, mig og geografi...)

> 5) Hvad kan man få ud af at bribe folk, udover at de synes bedre om én,
måske?

Som Peter T. skrev, mere information. Nogle folk vil ikke tale med dig med
mindre de synes godt om dig. Jeg har dog mest brugt admire, samme resultat
men kræver lidt mere arbejde. I enkelte quests er det nødvendigt at smide
lidt penge efter folk men det er til at overkomme.
Merchants giver bedre priser jo bedre de synes om dig.
Hvis du ved du vil dræbe en person når du har fået det ud af ham du ville
kan du bribe så tosset du vil. Du kan tage dine penge fra liget.

> 6) Der er 7-8+ sorte kryds(X) rundt om på kortet, hvad fortælle de?
> Havde lidt en ide om at det var forliste skibe, men har fundet et sådan,
> uden et kryds, samt set på kortet et kryds der er på land?!?

Ja, det er forliste skibe. Og ja, der er flere forliste skibe (og den slags)
end der er krydser.

> 7) Hvor finder man mercenaries (Tribunal) henne?

I Mournhold.

> 8) De slaver som kan købes i byen Vos (så vidt jeg husker), hvad kan de
lige
> bruges til, for det er vel ikke det der menes med mercenaries, vel?

Nej de er ikke mercenaries, jeg ved ikke om de har en funktion.

Igen, som Peter T. skrev: http://www.uesp.net/

Fra : Brian Hansen

Dato : 24-06-04 15:18

Takker for hjælpen, vil da lure de site's af/ud.
Men nu har jeg lidt mere fod på det...

Mvh.

Brian