TDC serverskift - indstillinger i PocoMail
Fra : Steen

Dato : 23-06-04 12:50

TDC forsøger at bekæmpe spam/virus, ved at skifte den udgående server
(smtp.mail.dk) til asmtp.mail.dk - samt at kunderne skal aktiveres en
funktion, der håndterer identifikationen af brugeren overfor serveren
til udgående post.

Brugere af andre Poco kan umiddelbart ikke bruge TDC's support til så
meget...som så ofte før, kan/vil TDC KUN yde support til
Outlook/Express. Udover at skifte udgående server, skal Pocobrugere ændre
på 'ægthedsbeviset' fra PLAIN til LOGIN, samt selvfølgeligt aktivere
udgående server autentifikation.

Fint nok, bortset fra det blivet lidt langsommere at sende mails, når
brugeren først skal kontrolleres...

Serverskiftet er indtil videre frivilligt, men vil efter en periode blive
påkrævet.

--
Steen

MailMinus2

Fra : Ukendt

Dato : 23-06-04 12:56

Den 23-06-2004 13:49 skriblede Steen:

> Serverskiftet er indtil videre frivilligt, men vil efter en periode blive
> påkrævet.

Ingen ville brokke sig over en lille kildeangivelse? :)

--
Hilsen / Regards
- Søren Løbner

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 23-06-04 16:23

Hej Søren

"Søren Løbner" <"soren AT lobner DOT dk"> skrev i en meddelelse
> Den 23-06-2004 13:49 skriblede Steen:
> Ingen ville brokke sig over en lille kildeangivelse? :)
> [...]

Du kan læse om det her:

http://kundeservice.tdconline.dk/artikel.php?dogtag=tdco_ss_mail_opsaet_prog
_61392

Henrik, Slagelse

Fra : Ukendt

Dato : 23-06-04 16:44

Lidt langsommere ville ikke gøre mig noget, hvis blot det kunne afhjælpe
de mange mails man hver dag modtager.
Og nu kender jeg ikke PocoMail, men jeg går ud fra du bruger
identifikation ved SMTP brug (bruger/pass) og så er det jo bare at ændre
fra smtp.* til asmtp.*

Det er en sød/god tanke, der er sgu bare det problem at ud af 10.000
spam mails tror jeg at jeg har modtaget én fra et .dk domæne og den
indeholdt ikke vira :)
Altså det hjælper ikke direkte, men mere indirekte og forebyggende.

Hvad jeg dog modsat mange, glæder mig til, er TDCs kommende løsning med
et advanceret spamfilter på POP3 siden, det bliver sgu rart.

--
Hilsen / Regards
- Søren Løbner