Skylning af Goretex støvler
Fra : Flemming Nyboe

Dato : 22-06-04 21:44

Hej NG

Mine Road Star GTX lugter så de kan slå ihjel.
Kan de tåle jeg fylder dem med vand, og hvad kan jeg evt. komme i vandet
uden at ødelægge goretex'en ?

På Daytonas hjemmeside kan jeg ikke finde et mere brugbart svar end dette:
"When cleaning your boots with GORE-TEX®, use products which contain a low
fat and / or oil content as they can reduce the breathing ability
dramatically. We recommend the use of daytona®-Special-Leather care and
Nässe-Stop."

--
VH Flemming Nyboe
www.dfmc.dk/flemming_nyboe

Fra : Hekto

Dato : 22-06-04 22:44

Flemming Nyboe wrote:

> [...]
> fat and / or oil content as they can reduce the breathing ability
> dramatically. We recommend the use of daytona®-Special-Leather care and

Rodalon-opløsning, måske?

--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese
semi-rockets ... no thanks!

Fra : Kåre Nejmann

Dato : 23-06-04 17:37

"Flemming Nyboe" <nyboe@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> wrote:

>Mine Road Star GTX lugter så de kan slå ihjel.
>Kan de tåle jeg fylder dem med vand, og hvad kan jeg evt. komme i vandet
>uden at ødelægge goretex'en ?
Det skulle da være mærkeligt, hvis goretex ikke kan tåle vand. Er vand
ikke nok, kan man få noget sæbe, der er beregnet til vask af tøj med
goretex. Se evt. www.nikwax.dk, eller spørg i den nærmeste
sportstøjforetning.

Hvis det så ikke er nok, skal du nok eksperimentere med noget
bakteriedræbende som rodalon.

--
Kåre