Tastatur I OSX
Fra : Tom

Dato : 22-06-04 20:29

Hvordan skriver jeg æble <- med et tastatur..
Jeg mener hvor er det der tastatur som vi havde en gang !?

Sådan at jeg kan finde ud af hvad alt + shift .. Etc betyder..

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 22-06-04 22:38

Tom <nospam@fakemail.dk> wrote:

> Hvordan skriver jeg æble <- med et tastatur..
> Jeg mener hvor er det der tastatur som vi havde en gang !?
>
> Sådan at jeg kan finde ud af hvad alt + shift .. Etc betyder..

Systemindstillinger/International+fanen "Tastaturmenu"
Sæt de relevante krydser, f.eks. i "Tastaturfremviser" og "Vis
tastaturmenu i menulinien"

/Preben
--
http://www.ravnekrogen.dk/gallery/salg

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 23-06-04 10:07

Tom <nospam@fakemail.dk> wrote:

> Hvordan skriver jeg æble <- med et tastatur..
> Jeg mener hvor er det der tastatur som vi havde en gang !?

jeg går ud far at du erefrerer til det program der fungerede som et SW
tastatur - det findes stadig i 10.3, aktiver paletten "tatstur
fremviser" under Kontrolpanel -> Internationnal ->
Tatstaturefremviser. Nu skulle paleten gerne være valgbar under "aktiver
tatstaturefremvise i flagmenuen.

--
Morten Reippuert Knudsen         <http://blog.reippuert.dk>

PowerMac G5: 1.6GHz, 1.25GB RAM, 80GB Disk, 8x DVD+/-RW, Bluetooth mus
+ tastatur, FX5200 Ultra, iSight, eyeTV200 & Lacie Photon18Vision (TFT).

Fra : Tom

Dato : 23-06-04 11:24

Jeg får godt nok et flag I menulinien.. Men det "kan" ikke det jeg vill..
Planen var at kunne skrive "æble" med tastaturet, sådan at jeg kunne bruge
dette "tegn" ude på Internet..
OG da jeg ikke kunne finde tastatur kombinationen eg.. Shift+alt.+æble+ ??
Eller lignende..
Omvendt nåpr jeg nu tænker mig om, er det jo langt fra sikkert at en
mac-tastatur kombination fungerer efter hensigten på internet !
Tom

Anyway tak for hjælpen..

PS
Leder efter en hurtig bærbar, der KAN boote I OS9 !

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 23-06-04 11:47

Tom <nospam@fakemail.dk> wrote:

> Jeg får godt nok et flag I menulinien.. Men det "kan" ikke det jeg vill..

jo det kan Hold ALT nede og kig.

> Planen var at kunne skrive "æble" med tastaturet, sådan at jeg kunne bruge
> dette "tegn" ude på Internet..

dårlig ide - tegnet fides hverken i alle fonte eller tegnsæt.