RD 350 YPVS
Fra : Gerland

Dato : 22-06-04 20:17

Yamaha RD350 YPVS F2 1986.

Statoren er brændt af.
Uoriginale kan kun fås frem til årgang 85.
En original koster en vanvittig urealistisk pris.

Er der nogle der ved hvor der står en 86'er eller nyere under ophugning?
Er der andre løsninger?

Jeg vil være taknemmelig for enhver form for hjælp. Nu gør det virkelig ondt
at kigge ud af vinduet, og se det er perfekt vejr til MC'en.

Venlig hilsen

Gert

Fra : Armand

Dato : 22-06-04 22:20

Gerland <gerland@hotmail.com> skrev i en
> Yamaha RD350 YPVS F2 1986.
>
> Statoren er brændt af.
> Uoriginale kan kun fås frem til årgang 85.
> En original koster en vanvittig urealistisk pris.
> ..........ophugning? Er der andre løsninger?

Gen-vikling ved en elektro-mand (á Schnabel?)!

--
Armand.

Fra : Hekto

Dato : 22-06-04 22:43

Armand wrote:

> Gerland <gerland@hotmail.com> skrev i en

> Gen-vikling ved en elektro-mand (á Schnabel?)!

Ja. Genvikling af en normal stator (uden tænding) ligger på en god
tudse. Man skal nok forvente en smule mere for en hvor der er separate
spoler til tændingen.

Schanabel = E.S. Elektro

--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese
semi-rockets ... no thanks!

Fra : Nicolai

Dato : 23-06-04 13:43

"Gerland" <gerland@hotmail.com> wrote in message
> [...]
ondt
> at kigge ud af vinduet, og se det er perfekt vejr til MC'en.

Jeg havde samme problem på min Kawasaki KR1 250....Det var den samme som
rd´erens, da jeg jeg nemlig skrællede en Rd´ers stator....Så måske kan du
finde sådan en!?

VH

Nicolai

Fra : Gerland

Dato : 23-06-04 20:22

Så tror da pokker det er svært at finde brugte stumper, når Kawa-ejere også
går og skræller RD'ere
Tak for tippet.

mvh Gert

Fra : Ukendt

Dato : 23-06-04 21:26

He he... har faktisk tre RD statorer i min rd samling ;)

Og de to er ikke i brug, men er ikke meget for at sælge da RD har det med at
bruge stumper ;)

Kender dog en som jeg synes du skulle kontakte... han sagde han havde mange
originale rd dele!
Email: Michael_friis@ofir.dk

Hvis han ikke kan hjælpe dig, må vi se om vi kan finde ud af noget!? Kan vel
godt undvære én ;)

Du kan også prøve at ringe til MC-huset i herning... selvom de er lidt sløve
til at sælge har de mange dele... Ellers har jeg også andre kontakter vi kan
prøve! Du skal ihvertfald ikke betale for en original eller for at få den
viklet om, eller hvad de gamle nisser snakker om ;)

Venligst
Kasper

Fra : Gerland

Dato : 24-06-04 06:34

Jeg har haft kontakt med Michael gennem mere end et halvt år, og der er
blevet sendt stumper og penge frem og tilbage på tværs af landet.
Desværre har det ikke resulteret i den rigtige stator.
Prøver lige i Herning. Derefter går jagten ind på dit lager

mvh Gert

Fra : Ukendt

Dato : 24-06-04 10:21

> Derefter går jagten ind på dit lager