Italien og UV-jagt
Fra : Søren B Rasmussen og~

Dato : 22-06-04 18:43

Hej Gruppe

Skal til Italien til sommer, for jeg ved ikke hvilken gang(ca. 17),
jeg har dog aldrig haft min harpun med, eftersom den store interesse for det
først startede sidste år.
Er det tilladt at bruge harpun i Italien ? Er det ligesom i danmark, kun i
saltvand ? Er der fredede områder ? Hvordan finder man ud af om der er
fredet ?
Er der osv.

Har ikke lige kunne finde noget på google, ud over nogle der har været
afsted med Harpun, men det gør det jo ikke lovlig.
Har sendt en mail til ambasseden i rom, men er ikke sikker på at de svarer.

Nogle der kender til dette ?

På forhånd tak for svar.

mvh

Søren B Rasmussen
(alias spørge-Søren)

Fra : Søren

Dato : 22-06-04 22:39

Hej Søren

I store dele af Italien er det officielt forbudt at dyrke undervandsjagt.
Men hvis du vil have et mere præcist svar, skal du nok spørge det italienske
forbund F.I.P.S.A.S.

Kontaktadresser er som nedestående

..President:
Prof. Ugo Claudio MATTEOLI
Vice Precident:

Secretary:
+ 39/06/36 85 82 38+ 36/06/36 85 81 09
E-mails:
itaf00@cmas2000.org
Website:
http://www.fipsas.it

M.v.h. Søren Neubert

Fra : Jakob Johansen

Dato : 23-06-04 16:19

"Søren B Rasmussen og Bianca Mastai" <sbr@privat.tele.dk> wrote in message news:<40d86fb3$0$178$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...
> Hej Gruppe
>
> Skal til Italien til sommer...

Tør du godt det???

Jakob Johansen

Fra : Søren B Rasmussen og~

Dato : 01-07-04 00:38

"Jakob Johansen" <jakob@r-f.dk> skrev i en meddelelse
> "Søren B Rasmussen og Bianca Mastai" <sbr@privat.tele.dk> wrote in message

> Tør du godt det???
>
> Jakob Johansen

*G*
Jow jow....har også lavet T-shirt hvorpå der står Lama Totti og Snotti.

BTW har jeg skrevet til den danske ambassade i Italien og fået promte svar.
Man skal 100m fra badende gæster og 500m fra erhverv fiskeri og man må IKKE
sælge det man skyder.....gik de meget op. Og så som den anden Søren
skrev......er der steder hvor det er forbudt. Så de lokale skal spørges.

Tak for jeres svar

Mvh

Søren B Rasmussen

Fra : NiceDane

Dato : 02-07-04 02:03

> Er det ligesom i danmark, kun i saltvand ?

Har jeg forstået det rigtigt at man godt må bruge harpun ved scuba
dykning i de danske have?