Brug af combiovn?
Fra : Puk

Dato : 22-06-04 18:15

Hej alle sammen

Jeg håber, jeg er landet i den rette gruppe. Hvis ikke undskylder jeg på
forhånd og beder om hjælp til det rette sted.

Jeg har netop idag investeret i en af de her combiovne, som både har micro-,
grill- og varmluftseffekt. Den gamle micro brød sammen og da vi ellers kun
har et gammelt komfur med en gammel traditionelovn, virkede det fornuftigt
at investere i sådan en sag.

Jeg har så nu læst mig frem til, at man faktisk kan bruge funktionerne
sammen (altså kombineret). Eksempelvis micro+varmluft eller micro+grill.
Spørgsmålet er så nu, hvornår dette kan være en god idé.

Skulle jeg eksempelvis lave en steg ville jeg jo normalt bare bruge
varmluftsfunktionen. Men måske kunne der være fordele i at bruge en
kombination?

Kort sagt er jeg i tvivl om, hvornår det er smart/godt at bruge de
forskellige effekter i kombination. Hjælp mig til at blive klogere.

Findes der kogebøger til dette (i en almindelig kogebog står der jo som
regel blot at maden skal have x minutter i ovnen på en given temperatur)?
Måske hjemmesider med forskellige vejledninger og opskrifter?

På forhånd tak.

Mange hilsner
Puk

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 24-06-04 16:53

Puk wrote:
> Skulle jeg eksempelvis lave en steg ville jeg jo normalt bare bruge
> varmluftsfunktionen. Men måske kunne der være fordele i at bruge en
> kombination?

En pizza f.eks., hvor der afsluttes med en gang grill

> Kort sagt er jeg i tvivl om, hvornår det er smart/godt at bruge de
> forskellige effekter i kombination. Hjælp mig til at blive klogere.

Med vores kombiovn fulgte der en opskriftbog med, og ovnen har desuden en
række automatiske programmer...
Men det varierer nok fra ovn til ovn...

--
Mvh. Søren C. Fischer