Sonic vil ikke starte. !
Fra : CKC

Dato : 22-06-04 17:43

Hej NG !

Min søn har en aprillia Sonic. Den køre med 70ccm cyl. og 21mm arreche karb,
og en dobbler racerkrumtap. Når den er kold starter den fint. Når så han har
kørt en tur, og sætter scooteren, så er den simpelthen ikke til at starte.
Det er en gåde for os. Er der mon nogen her i NG der kan hjælpe med nogle
gode idér. Der er gnist på tændrøret. og der er også benzin på.

Hilsen
C. Christoffersen

Fra : Elbarto

Dato : 24-06-04 00:59

"CKC" <1207@pc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Det er en gåde for os. Er der mon nogen her i NG der kan hjælpe med nogle
> gode idér. Der er gnist på tændrøret. og der er også benzin på.

Er det med auto eller manuel choker ?

Det kan være en del ting bla for lille dyse slidte stempel ringe slidt
cyllinder
(Vildere ridser der kan være i sådan nogen) eller måske en kombination af
det hele
Ville nok starte med at kikke hvad farve tændrøret er det kan jo være dysen
'
Ellers er det bare at starte fra en ende

Elbarto

Fra : Preuthun

Dato : 24-06-04 20:04

> [...]

dysen
> '
> Ellers er det bare at starte fra en ende

Hejsa.
Jeg vil håbe at det kun er en småting, som ovennævnte.
Let skud i tågen: Prøv evt. et nyt tændrør også.
Her kommer den kedelige (sorry), men desværre typiske for den symptom du
nævner:
Dårlig underkompression. Kan skyldes at pakdåserne er slidte eller at
motorblokken er revnet.

mvh.
Jan Preuthun